کد خبر 776213
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
 دیدار تیم های استقلال و پارس جنوبی جم

پارس جنوبی جم در لیگ برتر فوتبال، شگفتی‌ساز بوده است. حالا پرسش این است که باید منتظر یک برق شیراز جدید باشیم یا یک استقلال خوزستان جدید؟

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پارس جنوبی جم به عنوان تیم شگفتی‌ساز لیگ برتر طی شش هفته گذشته توانسته همه نگاه‌ها را به خود معطوف کند و با 16 امتیاز در رده نخست جدول رده‌بندی قرار گیرد. شاگردان مهدی تارتار در بازی خانگی هفته ششم مقابل استقلال توانستند بازی خوبی به نمایش بگذارند و با زدن دو گل، ضمن شکست دادن آبی‌پوشان پایتخت، منصوریان و استقلال را وارد بحران جدی کنند. البته مهدی تارتار پس از این دیدار از منصوریان حمایت کرد و آغاز مشکلات استقلال را دادن اولتیماتوم به کادر فنی این تیم عنوان کرد.

این که تیم یک‌دست پارس جنوبی توانست تا پایان هفته ششم، رقابت‌ پایاپایی با مدافع عنوان قهرمانی یعنی پرسپولیس داشته باشد، می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد.

جم، دژ طبیعی تارتار با متحدان قدرتمند

موقعیت شهرستان جم در استان بوشهر به شکلی است که تیم‌های لیگ برتری برای رسیدن به این شهر باید مسافتی طولانی را طی کنند. همچنین تیم‌هایی که مهمان پارس جنوبی هستند به دلیل این که باید در عسلویه اسکان پیدا کنند معمولا به مشکل برمی‌خورند. عسلویه شهری صنعتی با آب و هوای بسیار شرجی و گرم است، درست برخلاف شهرستان جم که آب و هوایی مطبوع دارد. همچنین در زمان برگزاری دیدار، اولویت مردم جم حمایت از تیم شهرشان است؛ درست همانند اتفاقی که در بازی مقابل استقلال رخ داد و تعداد کمی از استقلال حمایت کردند.

نکته خوبی که تماشاگران جمی دارند این است که تنها به حمایت از تیم‌شان می‌پردازند و در این ورزشگاه فحاشی دیده نمی‌شود. البته شاید خیلی‌ها بگویند که این مساله بخاطر تازه‌کار بودن این تیم است اما به هر حال باید از این قضیه حمایت شود تا این فرهنگ در ورزشگاه‌های دیگر کشور دیده شود.

همچنین مدیران باشگاه پارس جنوبی از تیم فوتبالشان خیلی خوب حمایت می‌کنند و این تیم از معدود تیم‌هایی است که دغدغه مالی ندارد. البته این مساله باعث نشده که آن‌ها در بازار نقل و انتقالات خرج زیادی کنند و با حفظ بازیکنان جوان فصل گذشته پا به لیگ هفدهم گذاشته‌اند.

جوان، دونده و خستگی‌ناپذیر

یکی دیگر از دلایل موفقیت این تیم که جمی‌ها را از باقی تیم‌های لیگ برتر متمایز می‌کند، آغاز زود هنگام تمرینات آماده‌سازی پارس جنوبی برای حضور در لیگ هفدهم بود. آن‌ها زیر نظر دکتر جودکی مربی بدنساز تیمشان، بدنسازی خوبی در تمرینات پیش‌فصل داشتند تا از نظر جسمانی یکی از بهترین تیم‌های لیگ باشند. اثر این بدنسازی خوب در دیدار با استقلال قابل مشاهده بود. مهاجمان و مدافعان این تیم تا آخرین دقیقه بازی دونده کار کردند و خستگی در ساق پاهای آن‌ها دیده نمی‌شد. همچنین در همان دقایق پایانی بود که مهاجمان پارس جنوبی چند ضدحمله خطرناک به دروازه استقلال زدند که در آخرین ضدحمله توانستند با گرفتن خطای پنالتی از دروازه‌بان آبی پوشان، گل دوم را به این تیم بزنند.

شاگردان تارتار در گرمای اهواز در دیدار مقابل استقلال خوزستان هم آمادگی بدنی بالای‌شان را نشان دادند و در پایان برنده از زمین بازی خارج شدند. پارس جنوبی بر خلاف تیم‌های دیگر که در ابتدای فصل به خاطر بدنسازی، سنگین بازی می‌کنند و هنوز نمی‌توانند کارهای فنی را در زمین پیاده کنند، بسیار شاداب لیگ برتر را آغاز کردند و با زدن چهارگل در خانه گسترش فولاد، همه نگاه‌ها را به خود معطوف کنند.

ترکیب جوان‌های با انگیزه و قدیمی‌های با تجربه

نکته دیگر درباره پارس جنوبی، بازیکنان جوان و مستعدی است که در اختیار دارد. تارتار با حفظ شاکله اصلی فصل گذشته‌اش با جذب چند بازیکن باکیفیت و باتجربه مانند آلویس نانگ، مایکل اومانیا، محسن فروزان، ارسلان مطهری و میثم نقی‌زاده در تمامی پست‌ها یکی دو بازیکن باتجربه در کنار بازیکنان جوانش دارد. در حال حاضر درخشش امید سینگ، علی دشتی و فرشاد محمدی‌مهر در بین بازیکنان جوان این تیم از همه بیشتر مورد توجه بوده اما بازیکنان دیگر این تیم هم همه در اختیار تیم بازی می‌کنند. در ترکیب ابتدایی پارس جنوبی مقابل استقلال تنها سه بازیکن که هرکدام در پست‌های دفاع وسط، هافبک وسط و مهاجم هدف بازی می‌کردند، بالای 30 سال سن داشتند.

البته مهدی تارتار پس از بازی با استقلال از برخی تک‌روی‌های بازیکنان تیمش نگران بود و از برخورد با این بازیکنان خبر داد. به هر ترتیب باید دید این در اختیار تیم بازی کردن بازیکنان پارس جنوبی در هفته‌های بعد هم ادامه‌دار خواهد بود یا نه.

همچنین پارس جنوبی کادر فنی جوانی دارد که از سال گذشته با هم همکاری داشته‌اند. نکته‌ای که درباره تارتار وجود دارد این است که به تمام نکاتی که دستیارانش به او می‌گویند توجه می‌کند و از آن‌ها استفاده می‌کند.

با همه این تفاسیر باید منتظر بود و دید که تیم فوتبال پارس جنوبی می‌تواند در ادامه راه درخشش را حفظ کند. تنها مساله‌ای که در حال حاضر این تیم را تهدید می‌کند، غروری است که امکان دارد با نتایج خوب هفته‌های ابتدایی پارس جنوبی کسب کرده‌اند، بازیکنان جوان این تیم را در بر بگیرد.

استقلال خوزستان یا برق شیراز؟

پیش از این در لیگ برتر با دو نمونه مشابه روبه‌رو شده بودیم؛ برق شیراز پس از بالانشینی در نیم فصل نخست، در پایان فصل به دسته یک سقوط کرد و استقلال خوزستان جوان و بومی، قهرمان شگفتی‌ساز لیگ برتر شد. پارس جنوبی جم، همان اندازه که می‌تواند یک استقلال خوزستان جدید باشد، ممکن است یک برق شیراز جدید باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس