کد خبر 776173
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
طناب دار

جوان ۲۴ ساله ای که پنج سال قبل در یک نزاع دسته جمعی خونین، دست به چاقو برده و طرف مقابلش را با انگیزه رو کم کنی! به قتل رسانده بود، به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش مشرق، جوان ۲۴ ساله ای که پنج سال قبل در یک نزاع دسته جمعی خونین، دست به چاقو برده و طرف مقابلش را با انگیزه رو کم کنی! به قتل رسانده بود، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد و بدین ترتیب «طناب دار» پایان این قصه تلخ را رقم زد.

ماجرای این جنایت تاسف بار، عصر شانزدهم اردیبهشت سال ۹۱ در منطقه نظام دوست مشهد هنگامی آغاز شد که حدود ۲۰ جوان به دلیل روکم کنی و اختلافات قبلی، عده کشی کردند و با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری وحشتناک که عاملان نزاع با چاقو به جان یکدیگر افتاده بودند، ناگهان جوان ۲۱ ساله ای با وارد آمدن ضربه چاقو به ناحیه گردن نقش بر زمین شد. 

درحالی که پیکر جوان یاد شده غرق در خون شده بود، دوستان وی بلافاصله جسم نیمه جان او را به مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال دادند اما تلاش پزشکان برای نجات وی به نتیجه نرسید و این جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو جان سپرد. دقایقی بعد در حالی ماموران کلانتری طبرسی شمالی وارد عمل شدند که همه افراد دخیل در نزاع دسته جمعی از محل گریخته بودند و تنها لکه های خون بر آسفالت خیابان خودنمایی می کرد.

در همین حال ماموران انتظامی مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور مقام قضایی در محل، تحقیقات در این باره آغاز شد. با توجه به فرار دوستان مقتول از مرکز درمانی، هیچ سرنخی از عاملان نزاع وجود نداشت، با این حال مقام قضایی از نیروهای انتظامی خواست با بسیج همه امکانات پلیسی و اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری افراد شرکت کننده در نزاع منجر به قتل، اقدام کنند.

چند ساعت بعد ماموران انتظامی با راهنمایی های قضایی موفق شدند ۱۸ نفر از متهمان این پرونده جنایی را دستگیر کنند و به پنجه عدالت بسپارند.

با آغاز بازجویی از متهمان، تعدادی از آنان که نقش مهمی در شکل گیری نزاع نداشتند با صدور دستور قضایی آزاد شدند و در حالی تلاش برای شناسایی دیگر عاملان نزاع خونین ادامه یافت که یکی از متهمان دستگیر شده به وارد آوردن ضربه چاقو به گردن جوان ۲۱ ساله اعتراف کرد.

این متهم که در زمان حادثه ۲۴ ساله بود، در اعترافات خود به قاضی اسماعیل شاکر گفت: ما قبلا در یک پارک با هم درگیر شده بودیم اما این بار به قصد رو کم کنی! وارد دعوا شدیم و عده کشی کردیم! در این میان ناگهان من چاقویم را بیرون کشیدم و ضربه ای به گردن جوان ۲۱ ساله زدم.

 بنابراین گزارش، چاقوی خون آلودی که متهم در نزاع منجر به قتل از آن استفاده کرده بود نیز در بازرسی بدنی از داخل جیب وی کشف شد و بدین ترتیب تحقیقات گسترده درباره این پرونده جنایی ادامه یافت. همچنین بررسی های مقدماتی پلیس نشان می داد برخی از عوامل نزاع، قصد سرقت موتورسیکلت و گوشی های تلفن همراه طرف مقابل را داشتند که با مجروح شدن جوان ۲۱ ساله از محل گریختند و موفق به این اقدام مجرمانه نشدند!

در ادامه رسیدگی به این پرونده جنایی، نیروهای انتظامی ۱۵ تن از عاملان شرکت کننده در نزاع را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند. به این پرونده پس از صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، در شعبه پنجم دادگاه کیفری خراسان رضوی رسیدگی و متهم به قتل، پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، به قصاص نفس محکوم شد. وکیل مدافع متهم به رای صادره از سوی دادگاه اعتراض کرد اما قضات شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور رای صادره را مطابق موازین شرعی و قانونی تشخیص دادند و آن را تایید کردند. با قطعیت رای صادره در دیوان عالی کشور، این پرونده جنایی به یکی از شعبه های اجرای احکام دادسرای مشهد ارسال شد تا این که سپیده دم روز گذشته با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، قاتل ۲۹ ساله پای چوبه دار رفت. 

در حالی که آخرین تلاش ها برای گذشت اولیای دم بی نتیجه مانده بود، پایان قصه تلخ نزاع خونین پای چوبه دار رقم خورد و بدین ترتیب جوانی که به خاطر روکم کنی! دست به چاقو برده و جان انسانی را گرفته بود، به مجازات رسید.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس