کد خبر 776026
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
پژمانفر

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس گفت: آمریکایی‌ها صراحتاً نقض برجام را اعلام و اعمال کرده‌اند و طبق قانون ما باید در قبال این رفتار اقدام به مقابله به مثل کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام نصرالله‌پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران گفت: برجام از روز اول با چالش‌های جدی مواجه بود که بخشی از این چالش‌ها با قیود رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس مرتفع شد و از شرایط غیر قابل قبولی که داشت بیرون آمد. 

وی افزود: همواره این موضوع مورد تاکید بوده که ما نباید یک طرفه وارد برجام شویم و طرف مقابل نیز باید به تعهدات خود در این توافق پایبند باشد و این نکته نیز تاکید شده که اگر طرف مقابل نقض عهد کرد ما نیز باید مقابله به مثل داشته باشیم و فعالیت‌های هسته‌ای خودمان را با سرعت بیشتری از سر بگیریم.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهارداشت: متاسفانه امروز شاهد یک نوع وادادگی در قبال برجام هستیم که هیچگونه توجیهی هم ندارد و مردم ما را نیز به شدت نگران کرده است.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها صراحتاً نقض برجام را هم اعلام کرده و هم اعمال کرده‌اند و اروپایی‌ها نیز اگرچه تعدادی از آنها در ظاهر می‌گویند که ما به برجام تعهد داریم اما عملاً هیچگونه رفتاری که دلالت بر تعهد آنها نسبت به برجام باشد از خود نشان نمی‌دهد و به نظر من از جانب اروپایی‌ها نیز برجام نقض شده است.

وی افزود: امروز باید دولت پاسخگو باشد که در خصوص برجام چه اتفاقی افتاده و کمیته نظارت بر برجام نیز در اینباره گزارشی را ارائه کند و اگر برجام نقض شده طبق بندهای قانونی ما باید اقدام ببه مقابله به مثل کنیم و چرا این کار انجام نمی‌شود. 

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: سوال اینجاست که آیا آمریکایی‌ها در مذاکرات طرف ما بودند یا نبودند؟ اگر طرف ما نبودند چرا تا به این حد نسبت به حضور آمریکایی‌ها و دست دادن با آنها در موضوع برجام مانور داده شد و پیگیری‌ها برای تأمین نظر آمریکایی‌ها انجام می‌شد و اگر آمریکایی‌ها در برجام نقش اصلی را دارند طبیعتاً با نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها برجام نقض شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    5 4
    برجام نقض نشده . مسایلی که مطرح شده درباره حقوق بشرو موشک و بازدید از بعضی مراکز است که همه انها با کمی نرمش قهرمانانه قابل حل است .
  • US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    5 1
    برجام نقض نشده بلکه دو طرف روح برجام رو خراش دادن
  • US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    4 4
    برجام دستاوردی الهیست
  • اسماعیل IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 1
    نرمش قهرمانانه یا ذلیلانه، با سواد برو تاریخ لیبی و عراق رو مطالعه کن، انگار بدت نمیاد جنگ بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس