کد خبر 775956
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
آیفون ایکس

در این مقاله به بررسی ده ویژگی آیفون ۱۰ اپل (Apple iPhone X) می‌پردازیم که برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفته و این گوشی در ارائه آن‌ها پیشگام است.

به گزارش مشرق، اولین مدل گوشی‌های آیفون اپل در زمان خود پیشگام صنعت موبایل بود و توانست با تعریف استانداردهایی جدید، به محصولی تبدیل شود که تا سال‌ها، دیگر کمپانی‌ها برای ساخت گوشی‌های خود از آن الهام می‌گرفتند. اولین آیفون ده‌ها ویژگی جالب داشت که آن را تبدیل به اولین گوشی صنعت موبایل می‌کرد؛ حال ده سال گذشته است و اپل می‌خواهد با آیفون ایکس دوباره تاریخ را تکرار کند. در ادامه با ده ویژگی آیفون ۱۰ که باعث می‌شود بی‌اغراق لقب اولین گوشی صنعت موبایل را به آن بدهیم همراه ما باشید.

گرچه میزان انقلابی بودن ویژگی‌های آیفون ایکس در حد و اندازه نخستین آیفون نیست، اما یک چیزی هست که نمی‌توانید منکرش شوید: یک سری ویژگی آیفون ۱۰ هستند که آن را تبدیل به اولین گوشی صنعت موبایل در حال حاضر می‌کنند. اما این ده ویژگی آیفون ۱۰ چه چیزهایی هستند؟

۱۰ قابلیت مهم و اساسی آیفون ۱۰ اپل

فیس آیدی

سازندگان زیادی سعی کرده‌اند که سیستم تشخیص چهره را در گوشی خود قرار دهند و بسیاری از آن‌ها در درست‌انجام‌دادن این کار ناتوان بوده‌اند. اما اپل در تاریخچه‌اش سابقه خیلی خوبی در درست‌انجام‌دادن کارها دارد و ما امیدواریم ویژگی جدید فیس آیدی نیز از همین قاعده پیروی کند. فیس آیدی قطعا یکی از ده ویژگی آیفون ۱۰ اپل برای تبدیل کردن آن به اولین گوشی صنعت موبایل است، اما دلیل ما برای این حرف چیست؟ دلیل اول این است که فیس آی دی برای شناسایی چهره شما، از یک اسکن کامل سه بعدی سرتان استفاده می‌کند؛ اما این موضوع چه خوبی دارد؟ استفاده از چنین فناوری بزرگی در آیفون ایکس باعث می‌شود که حتی در صورتی که مثل قبل صورت‌تان را اصلاح نکرده باشید، عینک زده یا کلاه به سر کرده باشید، باز هم می‌تواند شما را تشخیص دهد. این فناوری چیزی است که در هیچ‌یک از گوشی‌های امروزی شاهد آن نبوده‌ایم و کاملا منحصر به فرد است.

استفاده از نمایشگر True Tone در یک گوشی موبایل

اپل‌پارکی‌ها قبلا در آیپدشان از نمایشگر True Tone استفاده کرده‌اند و فناوری به کار رفته در آن، قبلا به خوبی درس خود را پس داده است. این نمایشگر با اسکن شرایط محیطی، میزان نور آن‌جا را می‌سنجد، رنگ‌های موجود را مطابق شرایط تنظیم کرده و تعادل سفیدی را نیز به خوبی اعمال می‌کند. استفاده از نمایشگر یاد شده جزو ده ویژگی آیفون ۱۰ اپل به حساب می‌آید و باعث می‌شود که همه‌چیز در نمایشگر این گوشی، درست در سر جای خود قرار بگیرد و هیچ مشکلی وجو نداشته باشد. البته اپل این نمایشگر را در گوشی آیفون ۸ نیز قرار داده است.

ضبط ویدیو ۴K با نرخ فریم ۶۰

آیفون‌های اپل اولین گوشی با توانایی ضبط ویدیو ۴K نبودند، اما به جرات می‌توان گفت اولین گوشی بودند که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دادند. آیفون‌های اپل اولین گوشی بودند که برای ضبط ویدیو ۴K محدودیت زمانی قائل نمی‌شدند. اپل باری دیگر در زمینه ضبط ویدیو ۴K پیشگام شده؛ چرا که این گوشی، اولین اسمارت فونی است که می‌تواند در نرخ فریم ۶۰، ویدیوهایی با کیفیت ۴K بگیرد؛ ترکیب این دو را یک لحظه تصور کنید: ویدیویی صاف و روان که می‌شود از دیدن تک‌تک پیکسل‌هایش لذت برد و لطافت‌شان را حس کرد؛ جالب است، نه؟

ضبط ویدیو اسلو موشن با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۲۴۰

در آیفون X می‌توانید ویدیوهای اسلو موشن را با نرخ فریم ۶۰ و کیفیت ۱۰۸۰p ثبت کنید. در آیفون قبلی فقط می‌توانستید اسلو موشن‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۱۲۰ بگیرید. آیفون ایکس اولین گوشی در صنعت موبایل است که همزمان توانایی ضبط ویدیو با نرخ فریم ۲۴۰ و کیفیت ۱۰۸۰p را دارد و می‌توانید به وسیله دوربین آن، ویدیوهایی فوق‌آهسته بگیرید.

قابلیت Portrait Lighting

اپل با معرفی قابلیت Portrait Lighting همه طرفدارانش را شگفت‌زده کرد. برخلاف Portrait Mode (که سال گذشته معرفی شد) قابلیت جدید Portrait Lighting هیچ ارتباطی به بوکه‌ی عکس ندارد و تمرکز اصلی‌اش بر روی میزان روشنایی تصویر است. همین موضوع باعث می‌شود که تصویربرداری در این حالت، کاری لذت‌بخش و البته حرفه‌ای باشد.

انیموجی

سرگرم‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت معرفی شده برای آیفون ۱۰ اپل چیزی است به اسم انیموجی که در داخل اپلیکیشن پیام گوشی‌های آیفون قابل‌دسترسی است. دوربین سلفی TrueDepth آیفون ایکس می‌تواند حرکات ۵۰ ماهیچه صورت شما را ثبت کرده و آن را تبدیل به یک شخصیت انیمیشنی می‌کند؛ شخصیتی که به طرز خنده‌داری حرکات صورت شما را دنبال می‌کند.

دوربین سلفی TrueDepth

دوربین سلفی TrueDepth به خودی خود حماسه‌ای در صنعت موبایل به حساب می‌آید و جزو ویژگی‌های خاص آیفون ۱۰ اپل است که باعث می‌شود این گوشی در صدر لیست بهترین گوشی‌ها قرار گیرد. این دوربین ۷ مگاپیکسلی با ویژگی‌هایی که دارد، برتر از بسیاری از دوربین‌های سلفی دیگر است. این دوربین می‌تواند سلفی‌های زیبایی را با پس‌زمینه تار شده خلق کند.

فلاش Quad-LED True Tone با قابلیت Slow Sync

ممکن است با دیدن تیتر بالا با خود بگویید که این فلاش چیز جدیدی نیست و قبلا در آیفون ۷ شاهد آن بوده‌ایم؛ خب تفاوت فلاش آیفون ایکس و آیفون ۷ در چیست؟ همه تفاوت‌ها به قابلیت Slow Sync باز می‌گردد. فلاش‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، سرعت شاتر پایین را با یک Strobe Pulse کوتاه ترکیب می‌کند. خوبی این کار زمانی نمایان می‌شود که شما می‌خواهید در نور کم، پیش‌زمینه عکس‌تان را روشن‌تر از حد عادی‌اش کنید. در این هنگام فلاش Quad-LED True Tone آیفون ایکس، نور محیط را تا دو برابر بیشتر می‌کند.

اولین گوشی با تراشه Neural Engine

تراشه A۱۱ بایونیک اپل اولین تراشه Neural Engine در صنعت موبایل به حساب می‌آید؛ قبل‌تر کمپانی چینی هواوی چیزی شبیه به این تراشه را معرفی کرده بود، اما تراشه اپل (که در آیفون ایکس، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به کار رفته است) چیزی متفاوت و البته قدرتمندتر به شمار می‌رود. به لطف تراشه یاد شده، انجام بسیاری از ویژگی‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.

نمایشگر بدون حاشیه «حقیقی»

اپل آیفون ایکس اولین گوشی در بین تمامی گوشی‌های ساخته شده است که هیچ‌گونه حاشیه‌ای در قسمت زیرین خود ندارد. هیچ حاشیه‌ای! برای مطمئن شدن از این موضوع، دو بار با دقت گوشی را بررسی کردیم. تمامی گوشی‌های بدون حاشیه امسال -از جمله گلکسی‌های سامسونگ و حتی اسنشال فون- در قسمت پایینی، حاشیه‌ای کوچک دارند، اما آیفون کاملا از این قاعده مستثنی است. و این یعنی، یک نمایشگر بدون حاشیه حقیقی.

منبع: گجت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    12 0
    میبینی تنها چیزی که به لحاظ تراشه برابری که میکنه همین تراشه های هوایی هستش که توی میت 9 و میت 10 هست.
  • قریشی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    49 34
    یک تبلیغ آشکار برای یک محصول امریکایی ... از اونطرف دارن ما رو تروریست می خونند و تحریم می کنند از اینور داریم براشون فرش قرمز پهن می کنیم و برای عکس سلفی گرفتن سر و دست می شکنیم و محصولاتشون رو تبلیغ می کنیم !
    • رضا ملکی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      9 2
      فرمایش حضرت علی است که علم را یاد بگیر حتی از دشمنت . خب اینهمه توضیح که مشرق داده برای شما حکم تبلیغ رو داره اما برای برنامه نویسهای ایرانی حکم کسب و کار رو داره که سریع به فکر ساخت اپلیکیشن بیافتند
  • مسعود IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    37 15
    خوب که چی؟ بخندیم یا گریه کنیم ؟ وقتی من می خندم که نمونه ایرانیشو ببینم که پردازنده ایرانی داره این یک گوشیه ساخت کشوری هست که دشمنی اون با ایرانیا از دشمنی با دولت تبدیل به دشمنی با نژاد ایرانی شده
    • رضا ملکی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      2 2
      دوست عزیز لطفا دیدگاه مارکسیستی نداشته باشین . اگر علم داری و میتونی ایده بگیری و کاری کنی بسم الله . اگر علم نداری برو یاد بگیر
    • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      3 6
      گوشی های GLX ایرانی مناسب و برای استفاده های روزمره کافی هستند
  • سپهر US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    6 1
    بنظر من چیز خاصی نداره فقط شیفته ی اپل کارشناسی که اینا رو گفته من ۶ماه گوشی اپل استفاده کردم چیز خاصی ندیدم مرتب اپل آیدی از کار می افتاد بعضی ویژگی خاص داره در عوض برنامه هاش حجیم هستند اکثرا هم پولی دوربینش در حد اندازه ی پولی که میدی نیست الان این گوشی جدید اولا سی پی یوش تقلید از هواوی صفحه نمایش تقلید از سامسونگ قابلیت تشخیص چهره کپی از سامسونگ یکی از ایرادش رم خور نیست تک سیم کارته قیمتشم که سربه فلک کشیده از زبان فارسی رو هم پشتیبانی نمی کنه بلوتوث یا برنامه ی نداره برای ارتباط با غیره اپل اگه ده تا ویژگی داشته باشه صدتا ایراد داره در ضمن من بهترین گوشی اپل و قبول ندارم شاید یکی از گزینه ها باشه اما آخره گوشی نیست
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    1 3
    مشرق خوب بازریاب محصولات لوکس خارجی شدی
  • مصطفي IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    3 2
    تكنولوژي دارن و دارن سودشو ميبرن بجاي حسادت و حرفاي مغرضانه تلاش كنين كه بهشون برسين
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    2 3
    مشرق چقدر گرفته که تبلیغ آیفون را بکند؟ همه اش دامن زدن به جنون نیاز کاذب.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    4 2
    عشق آیفون بوده نویسنده؛ در مقایسه با قابلیت سایر گوشی ها و ارزش خرید نسبت به قیمت ارائه شده حرف چندانی برای گفتن نداره.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    1 4
    شرم آوره از ی طرف شعار مرگ بر آمریکا میدیم. از طرف دیگه موبایل و لپتاپ اپل و پپسی و کوکاکولا و ... وارد می کنیم.
  • LB ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    9 3
    تبلیغاتچی های مفت و مجانی. اقلا یه پولی بابتش در میاوردین دل آدم نمیسوخت. هیچ چیز مهمی نداره. هر کدوم از اینها هم که نباشه، آدم نمی میره. تازه من گوشی اچ تی سی داشتم از 4 سال پیش تکنولوژی قفل با چهره رو داشت که بسیار دقیق عمل می کرد. گوشی هنوزم عین ساعت داره کار میکنه
  • سارینا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 0
    وقتی پول نداریم چرا باید این چیزارو تو وبسایت بنویسیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس