کد خبر 775841
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
چهاردهمین جلسه دادگاه متهمان نفتی با حضور بابک زنجانی

چهاردهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی با حضور بابک زنجانی برگزار شد.

به گزارش مشرق، چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده فساد نفتی از دقایقی قبل در دادگاه انقلاب آغاز شد.

مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی هستند که حکم دادگاه بدوی در خصوص آنها از سوی دیوان عالی کشور لغو شد.

این متهمان از سیزده جلسه قبل تا به امروز در حال دفاع از خود در شعبه 28 دادگاه انقلاب هستند.

حضور زنجانی در دادگاه

قاضی مقیسه در آغاز جلسه با قرائت کیفرخواست از بابک زنجانی به عنوان مطلع خواست که در جایگاه حاضر شده و به سئوالات رئیس دادگاه پاسخ دهد.

قاضی مقیسه خطاب به بابک زنجانی در خصوص نحوه مشارکت فلاح و فعالیت او در خرید و فروش بانک ملت و میزان مبلغی که از این معامله به او تعلق گرفته بود، پرسید که زنجانی پاسخ داد: آقای قاضی با توجه به اینکه بنده به عنوان مطلع حضور دارم نیاز به این نیست که در خصوص خود توضیح دهم اما مدارکی به دست من رسیده است که آنها را به نماینده دادستان ارائه داده‌ام.

قاضی مقیسه گفت: بله مدارک را تحویل دادید که نماینده دادستان این مدارک را بررسی می کند. شما در اینجا به عنوان مطلع حضور دارید لذا نقش آقای فلاح را در خرید و فروش بانک FIIB و بانک ملت توضیح دهید.

بابک زنجانی گفت: بنده در ماه چهار 1391 کار خود را با وزارت نفت شروع کردم. قبل از این تاریخ ما فعالیت خود را با آقای شمس و آقای فلاح در موارد مختلف آغاز کرده بودیم. هر دوی این افراد از سال 88 با من کار می‌کردند.

وی افزود: کار شمس درباره خرید هواپیما و کشتی بود یعنی در سال 90 که یکسال قبل از همکاری با وزارت نفت است ما هواپیماهای خود را وارد کرده و افتتاحیه قشم ایر را داشتیم. از آقای فلاح هم زمانی که در غدیر کار می کرد دعوت به همکاری کردم و قرار شد که کارهای مربوط به شرکت هلدینگ را سر و سامان بدهد.

قاضی مقیسه از بابک زنجانی پرسید: آقای فلاح با شما شراکت داشت و عضو هیئت مدیره بود یا خیر؟ که زنجانی پاسخ داد: آقای فلاح عضو هیئت مدیره بود اما شراکتی نداشت. او از سال 88 یا 89 تا ماه 4 سال 91 با من همکار بود و زمانی که می‌خواستم کار خود را با وزارت نفت آغاز کنم از وزارت اطلاعات گفتند که آقای فلاح را از سیستم و از شرکتهای خود خارج کنید که گویا آقای فلاح استخاره گرفته بودند که خوب است بمانم.

وی در ارتباط با خرید و فروش سهام بانک FIIB و فروش آن به بانک ملت گفت: آقای قاضی اینکه می گویند ما بانک FIIB را 4 میلیون دلار خریده و آن را 90 میلیون دلار به بانک ملت فروخته‌ایم کذب محض است.

وی توضیح داد: بانک دارای دو بخش بوده است یک بخش آن لایسنس است و دیگر اموال و متعلقات آن است؛ درخصوص این بانک ما صرفاً لایسنس آن را 4 میلیون دلار خریدیم.

اخراج زنجانی از دادگاه

براساس اطلاعات موجود زنجانی در بخشی از دادگاه به واسطه درگیری لفظی با وکیل شرکت نفت از سوی قاضی مقیسه از دادگاه اخراج شد و به زندان بازگردانده شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 0
    بقیش کو پس ؟
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 0
    جالبه !! بجای دادستان ، قاضی ( رییس دادگاه ) سوال می پرسد ؟! معمولا این سوالها در مرحله بازجویی پرسیده میشود و در دادگاه ، دادستان و وکیل مدافع در حضور قاضی ( رییس دادگاه ) با احضار شهود و متهم نسبت به بررسی موارد مطرح شده در بازجویی ، اقدام میکنند و قاضی بدون سوال و در کمال بی طرفی ، بر اساس برآیند ، بازجویی و اظهارات شهود و متهم ، و گزارشات کارشناسی شده ، بر اساس قوانین مدون ، رای و حکم را صادر می کند . اینجا قاضی خودش بازجو و دادستان است !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس