فراکسیون امید مجلس

حقیقت این است که لیست ۳۰ نفره نمایندگان تهران، که همه از یک جریان سیاسی هستند، لیستی بدون«ژنرال» است، چهره ای که به رفتار آن ها جهت بدهد و ترمز «ذوق زدگی»ها و «جوگیری»های آن ها را بکشد.

سرویس سیاست مشرق - در روزهای اخیر، باز هم یک حرکت محیرالعقول دیگر از نمایندگان فراکسیون امید مجلس دهم سر زد که مشتاقان سریال شیرین کاری های اعضای محترم این فراکسیون را بی نصیب نگذاشت. ماجرا از این قرار است که در پی شکست یک تیم باشگاهی پرطرفدار پایتخت در مسابقات لیگ، سه نماینده اصلاح‌طلب تهران پیرو سوابق قبلی برای عقب نماندن از موج های تلگرامی واکنش شداد و غلاظ نشان داده و در حساب توئیتر خود قول پیگیری ماجرا را از وزیر ورزش دادند. البته کسانی که به سوابق عکس العمل ها و موضعگیری های این طیف سیاسی در مجلس آشنا هستند، چندان شگفت زده نمی شوند که چرا باید باخت یک تیم باشگاهی(هر چند پرطرفدار، آبی و قرمز آن هم فرقی نمی کند) که امری طبیعی در یک رقابت ورزشی است، باید دو نماینده مجلس را به واکنش از نوع شدید بیاندازد.

تقریبا از همان ابتدای تشکیل دهمین مجلس شورای اسلامی سریال عجایب و غرایب این مجلس، به ویژه با صحنه گردانی های لیست موسوم به «امید» آغاز شد. حال کار به جایی رسیده، که هنوز به نیمه عمر دوره مجلس نرسیده، در تناوب های کوتاه، خبری از شیرین کاری های نمایندگان این مجلس منتشر می شود که در نوع خود بی نظیر و بدیع هستند.

فراکسیون امید

آن «جوانترین» نامزد ورود به مجلس دهم که فضل تقدم «ژن خوب» را الحق باید به نام او سند زد (نه پسر عارف)، گویی با استفاده از تریبون مجلس برای دفاع از «حق اوقات فراغت فرزندان» در فیش حقوقی ابوی، کل ذوق و اشتیاق نمایندگیش تخلیه شد و از ان زمان به بعد، کم کارترین نماینده همین مجلسِ کم کار شده، تا آن دیگر نماینده «روحانی» فهرست امید که یک پای همه «بازیگوشی»ها و «شیرین کاری»های مجلس است و هر جا هم که لباس روحانیت را دست و پاگیر ببیند، از خلع لباس خودخواسته ابایی ندارد (اشاره به سفر اخیر یک هیات نمایندگی از مجلس دهم به کشور پرتغال)، از به اصطلاح «استخوان خرد کرده» و «پیشکسوت» لیست امید که زمانی با ذوقی اغراق آمیز پشت پرده های نه چندان جذاب انتخاب وزرای کابینه دوازدهم را توئیت می کرد تا بگوید آدم صاحب «خبری» است و مهم ترین موضعگیری هایش مربوط به برد و باخت تیم آبی پوش پایتخت است، تا نماینده «مجازی باز» استان شمالی کشور که بعید نیست عنقریب برای توئیتر خود «پاگشا» بگیرد، همه شاهکارهای مجلس دهم هستند.

حجت الاسلام احمد مازنی در سفر پرتغال

توئیت های الیاس حضرتی درباره «پشت پرده» انتخاب کابینه

حقیقت این است که لیست ۳۰ نفره نمایندگان تهران، که همه از یک جریان سیاسی هستند،  لیستی بدون«ژنرال» است، به این مفهوم که ظاهرا ۳۰ نماینده لیست امید چهره هایی دارای کاریزما و جذبه در میان خود ندارند که برایشان خط مشی تعیین کنند، به رفتار آن ها جهت بدهند و ترمز «ذوق زدگی»ها و «جوگیری»های آن ها را بکشند. اعاظم این فهرست محمدرضا عارف، علی مطهری، الیاس حضرتی، مصطفی کواکبیان و علیرضا محجوب هستند که هر کدام بنا به دلایلی وزن ژنرال بودن ندارند.

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید، عملا ثابت کرده که به عیچ عنوان آدم «سیاسی» نیست و به درد اداره یک جریان سیاسی که هیچ، اصولا به درد سیاست ورزیدن نمی خورد. شاید بهترین جایگاه برای عارف در نهایت ریاست یک دانشکده فنی باشد و الّا، با وجود همه دعاوی و توهمات برای نامزدی ریاست جمهوری و ریاست مجلس، عارف حتی نتوانست فراکسیونی را که (دست کم به صورت شکلی) تحت ریاست اوست به نوعی هماهنگ کند و جهت بدهد که با آرای خود، او را رییس یکی از کمیسیون های مجلس کنند. ضعف بیان، نداشتن کاریزمای شخصیتی، محافظه کاری بعضا آزاردهنده و بلاتکلیفی گفتمانی، فاتحه مدیریت سیاسی عارف را خوانده است.

علی مطهری هم (به لحاظ سابقه نمایندگی و پشتوانه خانوادگی) از بزرگان این لیست گم نام بشمار می‌رود، عملا نشان داده که در موج سواری و اظهارات شاذ دست کمی از صفرکیلومترهای لیست امید ندارد. کل هدایت گری و خط دهی او در فراکسیون امید محدود به توجیه اقدامات سطح پایین و دور از شأن همکارانش شده است (به ویژه در ماجرای «سلفی حقارت»).

مصطفی کواکبیان هم که دیگر فرد سیاسی در این فراکسیون است و برای خود روزنامه و حزب و دفتر و دستکی دارد، بعضا از هول «به روز نمایی» و توهم «جوانی»، به جای ترمزکشی خود آتش بیار معرکه می شود (مثل ماجرای حضور او در سلفی حقارت)

علیرضا محجوب هم باسابقه ترین عضو این تشکیلات است، سال هاست که به صورت نمادین در فهرست ها حضور دارد و بیشتر سرگرم تشکیلات خانه کارگر است و کاری به اداره و نقش آفرینی در فراکسیون امید ندارد.

سلفی حقارت که در جشن «دکتر سلام» به عنوان ضایع ترین تصویر سال انتخاب شد

تجربه ثابت کرده که وقتی همه نمایندگان شهر مهمی چون تهران، به عنوان مرکز سیاسی کشور و دارای بیشترین سهمیه نمایندگی، از یک سلیقه سیاسی باشند، فضای مجلس به سمت «سیاسی کاری»های سطحی و اولویت بندی های نه چندان درست و موثر سوق پیدا می کند.

در دوره ای که کشور با مسایل عدیده ای، به طور خاص در حوزه اقتصاد، روبه روست و رکود سنگین عرصه اقتصاد در حال تسرِّی به سایر حوزه هاست و کشور با چالش های عدیده امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی دست به گریبان است، فاصله ای معنادار و فزاینده بین لیست اولویت های بخش قابل توجهی از نمایندگان و شرایط عینی کشور وجود دارد.

اگر بنا به عمل به تعهدات ناشی از سوگند نمایندگی در خدمت به کشور باشد، به واسطه وجود دامنه ای وسیعی از مسایل بحران زا در کشور، نمایندگان این دوره مجلس حتی نمی باید وقت سر خاراندن داشته باشند، چه برسد به این که بیشتر انرژی خود را مصروف مسایلی حاشیه ای از این قبیل کنند: پیگیری نتایج فلان تیم فوتبال از وزیر ورزش، لغو کنسرت، حضور زنان در ورزشگاه، لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، نشر اباطیل و اکاذیبی از این قبیل که چرا فلان محکوم دستگاه قضا که متاسفانه دچار بیماری صعب شده آزاد نمی شود، در صورتی که مشارالیه دو سال پیش تر از زندان ازاد شده بود، و......

در این میان نباید از نقش ذوق زدگی و مجذوبیت شماری از نمایندگان در برابر «فضای مجازی» در رسیدن به وضعیت فعلی و تغییر اولویت ها غافل شد. تا وقتی حواس و ذهنیت یک نماینده به جای تمرکز بر گزارش های کارشناسی، بررسی های میدانی در حوزه انتخابیه، کار مطالعاتی و حضور فعال و موثر در کمیسیون ها مربوط، متوجه جذب «فالوئر» برای اینستا و گرفتن لایک برای فیسبوک شود، خود به خود با نوعی «زردی» روزافزون در کردار و کنش سیاسی افراد مواجه می شویم که هیچ سنخیتی با کار به شدت جدی مملکت داری و اداره امور یک کشور ندارد.

از این رو، اگر اوضاع با همین فرمان پیش برود، بعید نیست که لازم شود طرح ورود کمپ های ترک اعتیاد اینترنتی به صورت پایلوت در جوار مجلس انجام گیرد تا موجب تشفّی «سندروم فالوئر» شماری از نمایندگان محترم  گردد، تا مگر به این ترتیب به جای اقدامات محیرالعقولی چون گرفتن جشن تولد برای دوسالگی «اینستاگرام» خود، به فکر حل بحران آب، فاجعه اشتغال، تعطیلی دومینووار واحدهای تولیدی، نقض مکرّر برجام توسط آمریکا و....بیافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    53 21
    بسه دیگه حالمون از این جناح بازی های مسخره بهم خورد همش خاله زنک بازی
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      11 0
      کارهای حال به هم زن که تخصص شماست!وقتی جواب قانع کننده ای برای چیزی ندارید شروع می کنید به هوچی گری!
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    58 3
    چرخ سانتریفیوژ که ایستاد و چرخ کارخانه نچرخید و کدخدا هم با برجام بازی در آورده و برای اونها شکست درمیاره دیچه راهی ندارن جز این سیا بازی ها
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    38 2
    فعلا که این دوستان پرتغال با چهره چدید تشریف دارند
  • حسن IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    9 14
    شما هم دیگه بی مزش کردید هر چی اینها میگن شما می گید مردم مشکل معیشت دارند لیست امید فلان چیز رو میگه،انگار خودتون در دوره تصدی چه گلی به سر معیشت مردم زدید.
  • سعید IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    52 2
    گرانی امان مردم را بریده است ...
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      12 1
      راه حل: به هر دو لیست رای بدید تکرار میکنم به هر دولست رای بدید آخه لیست امید واسه خاطر گرونی و بیکاری شبها خوابش نمیبره
  • US ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    1 0
    همه دم ازاسلام و امیدو عدالت وحقوق شهروندی و حمایت از مستضعفین و وووووو زدنالالائی بود
  • AE ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    1 8
    شان مشرق نیوز رودرحد سایت محلی وخاله زنک بازی پایین آوددید..برویدازانتخاب وعصرایران ومقاله ها ومطالب آن بیاموزید..لوده بازی راکناربگذارید
  • مسعود IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    8 0
    الحق که سلفی حقارت ضایع ترین تصویر سال بود.
  • مسعود IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    6 0
    الحق که سلفی حقارت ضایع ترین تصویر سال بود.
  • مهرداد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    7 0
    لیست امید ناامید مایه تاسف و شرمساری است .
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 3
    اگر به جاي اينقدر توجه به مسايل سياسي و غذا خوردن كه هر دو باعث تخريب سلامت جسمي و رواني ميشه اندكي به سلامت جسمي مثل ورزش توجه كنند نمايندگان مجلس كار زشت و گناه كبيره محسوب ميشه؟ اتفاقا هر چقدر به ورزش پرداخته بشه مشكلات حوزه هاي ديگه كاهش پيدا ميكنه ... افسردگي اعتماد به نفس ضعيف ناراحتي قلبي اضافه وزن نزاع هاي جامعه و خانوادگي و .... سطحي نگر نباشيم فوتبال و كلا ورزش مثل واليبال بايد بشه كه اندكي از غصه هامون رو كم كنن ! در ضمن از قديم گفتن : عقل سالم در بدن سالم است ! كاش اندكي از معجزه اين جمله رو درك كنيم فقط اندكي
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      2 0
      عزیزم!! فکر کردن به باشگاه استقلال و پرسپولیس ، فکر کردن به ورزش و سلامتی جسمی مردم نیست!! فکر کردن به سلامت جسمی یعنی اینکه برن فکر کنن که شهریه باشگاه هارو بیارن پایین و همه جا باشگاه ورزشی برای عموم ایجاد کنن!! حالا فلان تیم قهرمان بشه یا سقوط کنه اتفاق خاصی نمیفته توی کشور!!
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 7
    مشکلات اقتصادی دلیل نمی شه نماینده مردم یک شهر یک جمله از اوضاع اسفناک تیم محبوب بخشی از اون شهر نگه زمانیکه رئیس جمهور محبوبتون در کوچکترین مسائل ورزشی دخالت میکرد کجا بودین؟
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      1 1
      اون رئیس جمهور هم اشتباه کرد!!
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      1 0
      هر چند اون رئیس جمهور هم وقتی دخالت میکرد، یکی از دخالت هاش جام آوردن پی در پی همین تیم آبی بود!
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 1
    اولا مردم حسابی از هر دو جناح ضربه خوردند و دیگه این بازی های سطحی نخ نما شده ثانیا ببینید چقدر بین مردم محبوبید که ژنرال هاتون از گمنام های طرف مقابل ۳۰-۰ و ۱۶-۰ باختن
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    4 0
    کاملا درسته که نمایندگان لیست امید حتی به یک درصد وعده هایی که دادند هم عمل نکردن. اما آیا نمایندگان دوره ی گذشته این کار رو کردن؟؟ این کشور پر شده از فساد. هر طرف هم طرف مقابل رو مقصر می دونه در حالی که همه در حال غارت اموال ملت هستند. امیدوارم این وضعیت درست بشه.
  • سجاد IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    2 0
    بی نوا وطنم... بی دفاع وطنم... وای وطنم ... وای وطنم....
  • امیر IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 6
    دلواپسان شما خیلی باحالید
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      6 0
      دلواپس بودن از بی خیال بودن بهتره!! پیامبرها هم همه دلواپس بودن!
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    3 0
    مشرق از اینکه واقعا! به فکر مردم هستی ازت سپاس گذاری می کنیم. باشد تا خدا بر اساس. نیت ات، اجرت دهد.
  • ش IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    3 0
    پول بیت المال در میون هست
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    3 0
    تهرانی الان در چه حالی هستند؟!!!
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    دیگه حتی مردم هم زد شده اند. دزدها با هم خوب هستند. الان هر اداره ای کار داری رشوه میخواهند. باید .... ازاد کنند
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    5 0
    اقا بخدا گرونی پدر مردمو دراورده پس کجا مردن این به اصطلاح مسیولین
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    نماینده امید و غیر امید نداره همش جنگ زرگری است ما هیچکدامتان را قبول نداریم
  • شهروند RO ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    5 0
    به به حضرت حجت الاسلام جناب آقای مازنی دلواپس جدید استقال راستی حاج آقا فقط با بانو موگرینی سلفی میگیری یا قراره با بازیکنان استقلال هم سلفی بگیری؟
  • ناشناس IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    3 0
    خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 3
    برو مشرق ديگه حرفهات راجع به خانم حسينى اهميتى ندارد جمع كن ديگه اين چرت و پرت ها مختص خودت است كمى ديدت را توسعه بده ديگه كسى طرفدار تو نيست و همه مسخره ات مى كنند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    فوتبال =افیون توده ها
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    رحمت به پدر و مادر دوستمون که مدام کامنت میذاره اصلاح طلبان تهوع آور . واقعا" با دیدن عکسهای بالا حالت تهوع و استفراغ بهم دست داد . بیخود نیست اوضاع مملکت الآن اینه
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    5 0
    لیست فله ای های امید همینه .
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    باخت تیم محبوب آقایان خیلی مهمتر از خشک شدن دریاچه اورمیه و رکود اقتصادی و تصادفات جاده ای و اختلاس هاست !
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 6
    درود بر سيده فاطمه حسينى كه مشرق از حسادت به شما دارد مى ميرد و مى سوزد
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      2 0
      قطعا تو هم از نجومی بگیران هستی . لعنت بر تمام نجومی بگیران و امثال تو .
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    2 0
    عجب ادم های کثیفی هستند !!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس