کد خبر 775365
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
مدیران زن

فعالان زن اصلاح‌طلب بیان می‌کنند که با وجود حلقه بسته مدیریتی زنان این جریان سیاسی شعار سهم سی‌درصدی بانوان خیالی خام بیش نیست.

سرویس سیاست مشرق - حلقه بسته مدیریت زنان اصلاح‌طلب مورد انتقاد بدنه این جریان قرار دارد. چندی پیش بود که فاطمه دانشور، فعال سیاسی و عضو سابق شورای شهر تهران از این حلقه بسته مدیریتی انتقاد کرد وبیان داشت که زنان مدیر اصلاح‌طلب با رانت و لابی انتخاب می‌شوند.

وی با انتقاد از جامعه زنان اصلاح‌طلب گفت:‌

«زنانی که نقش لابی‌گری با دولت را در ارتقای جایگاه‌های مدیریتی زنان ایفا می‌کردند، تعداد معدودی هستند و تنها برای افراد معینی لابی می‌کنند، آن هم به‌صورت کاملا رانتی و این بزرگ‌ترین ضعف جامعه زنان است. این تعداد معدود در رایزنی‌های خود با دولت تنها خود را در نظر می‌گیرند و برای افزایش جایگاه خود تلاش می‌کنند. در حالی که باید زنان فعال حوزه‌های دیگر نیز مورد شناسایی قرار بگیرند.»

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه دایره محدودی از زنان لابی‌کننده در جریان اصلاحات برای ارتقای هم تلاش می‌کنند، می‌افزاید:

«فعالان سیاسی، بانوان کارآفرین و توانمند اقتصادی و اجتماعی و بانوانی با مدارج بالای علمی و در عین موفقیت خارج از این گردونه هستند اما در عمل می‌بینم لابی‌کنندگان حامی ارتقای جایگاه زنان، خودشان به پست می‌رسند و معرفی شوند، یعنی دایره‌ای محدود از زنان شاید ۱۰ نفر که به هم پست تعارف می‌کنند و غیر از خود کسی را نمی‌بینند و در ضمن کسی را هم درون خود راه نمی‌دهند.»

این درحالی است که انتقادات زیادی نسبت به عملکرد زنان اصلاح‌طلب وجود دارد. سعید رضوی فقیه عضو سابق دفتر تحکیم با انتقاد از تبعیض و رانتی که در جریان اصلاحات وجود دارد گفت:

« باید سراغ کسانی می‌رفتیم که به اصلاحات نه فقط به عنوان یک شعار برای ورود به لیست بلکه به معنای واقعی اعتقاد داشتند. ولی متاسفانه رفتیم سراغ اصلاح‌طلبان سببی و نصبی! خانم حسینی با چه اساسی باید وارد لیستی شوند که پشتوانه اصلاحات را دارد و عملکرد ایشان چه بوده است؟ به طور کلی زنان مجلس برای اصلاح ساختار زن‌ستیزانه چه کرده اند؟ دختران که در بهزیستی مورد تجاوز قرار گرفتند کدام یک از نمایندگان زن مجلس موضع خود را اعلام کرده اند؟ در خصوص حقوق نجومی آقای حسینی که به هر سوء نیتی منتشر شد خانم حسینی از تریبون مقدس مجلس از حقوق پدرشان دفاع کردند. »

این در شرایطی است که زنان اصلاح‌طلب بیان می‌کنند که شعارهای زنانه از جمله سهم سی درصدی زنان در سیاست بیشتر یک شعار دروغین است و با وجود این عده معدود از زنان نمی‌توان به چنین سهمی امیدوار بود.

کاربری در این زمینه می‌نویسد:‌ «جای سوال است که وقتی بانک اطلاعات زنان برای پستهای مدیریتی مطرح می‌شود اسامی ثابت است! آیا زنان توانمند و شایسته معدودند؟»

فرد دیگری در این زمینه نوشـت:‌ « تداوم مسائل زنان از تبعات نادیده گرفتن زنان جوان متخصص و به کارگیری تعدادی خاص در مدیریت‌ها است.»

اخیرا ابتکار در اولین اقدام در این سمت در کانال تلگرامش از کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال خبر داد.

وی در این باره نوشت: « در لایحه خدمات کشوری در دولت کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال و عضویت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در شورای عالی اداری کشور به تصویب رسید.»

یکی از زنان کاربر در فضای مجازی با اشاره به همین حلقه بسته مدیریتی نوشت: « خود شما چند ساله که دارید کار می‌کنید و چرا بازنشست نمیشید که حالا موضوع بیرون کردن زودتر زنان از بازار کار رو ارائه کردین و از بابتش خوشحالید.»

کنایه‌ها به عدم تحقق شعار سهم سی درصدی زنان در جریان اصلاحات بسیار زیاد است.  در همین رابطه، «سمیه توحیدلو» فعال سیاسی با اشاره به عکسی از افتتاحیه‌ی کنگره‌ی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که اخیرا برگزار شد در توییتر نوشت: «این تصویر کنگره‌ی حزبی است که به دنبال سی درصد سهم زنان در مناصب هستند. دقیقا مشکل راه نیافتن زنان به مشاغل کلیدی از همینجاهاست».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    28 1
    اصلاحه طلبانه تهوع آوره!
  • ماریا IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    10 0
    در شهرستان خدابنده اصلا مدیر زن نداریم چه برسد اصلاح طلب
  • حامد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 1
    همین زنانی که توی کابینه هستند چه گلی به سر ملت زدند که باقی مانده سی درصد جاموندند. باید بپذیریمد که زنان به علت شرایط خاص فطری و خلقی شون نمیتونن کار کلان انجام بدن همچنان که مردها نمیتونن کارای ظریف و ریز را انجام بدن. یه عده فمینیست توی این مملکت دارن از رانت جنسیتی و نه شایستگی هاشون سواستفاده میکنن و پستهای مدیریتی کشور را بیخودی اشغال کردن و شما هم هی دارین به طبل اونا میکوبین.البته اگه خانمی که ممیز نظر مخاطبین هست اجازه بده که نظرات مخالف هم منتشر بشه
  • ا.پ IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    11 1
    اين سه خانم نماينده جامعه زنان نيستند و خيلي از ماها اونا رو قبول نداريم اين سه نفر كه به تنهايي سهم 30درصدي وعده شده را پر كردند حتي در حل مشكلات خود مانده اند خصوصا خانم ابتكار مادر بزرگ كه همه ابتكاراتش رو در حوزه محيط زيست خرج كرده و الان بايد به نوه هاش برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس