خانه سینما

ضعف مفرط در برگزاری نوزدهمین دوره جشن خانه سینما باعث شد که حتی برخی از هواداران این جشن نیز به انتقاد از آن بپردازند.

به گزارش مشرق، نوزدهمین دوره جشن خانه سینما به خاطر نادیده گرفتن و کشتن حق فیلم «ماجرای نیمروز» به خاطر مسائل باندی و سیاسی با انتقادات فراوانی مواجه شد. اما به غیر از این مسئله، برگزاری این مراسم نیز با انتقادات تندی از سوی برخی فعالان سینمایی و رسانه‌ها مواجه شد.

طوری که ضعف مفرط در اجرا و ناتوانی مدیران خانه سینما از برگزاری جشن حرفه‌ای و مطلوب هم مورد انتقاد قرار گرفته است.


حتی پرویز جاهد هم که سابقه همکاری با رسانه‌های معاند را در کارنامه خود دارد، نتوانست وضعیت جشن خانه سینما را تحمل کند و نوشت: «با شوق زیادی در جشن سینمای ایران خانه سینما شرکت کردم اما از همان اول پشیمان شدم.

یک شوی پر سروصدای کسل‌کننده با انبوهی شرکت‌کننده که بیش از سه ساعت و نیم تشنه و گرسنه در فضایی گل و گشاد و به شدت غیرسینمایی روی صندلی‌های ناراحت نشستند و به پرحرفی‌های مجری و جایزه‌دهنده‌ها و جایزه‌بگیرها گوش دادند. مجری‌ای که یک ساعت بعد از شروع برنامه روی سن رفت.

و از همه بدتر موسیقی جلف لوس‌آنجلسی‌ای بود که از اول برنامه روی اعصاب بود. این جشن و این مراسم به هر چیزی شبیه بود جز مراسمی سینمایی و درخور و در شأن روز ملی سینما!»


سینماروزان نیز از نوزدهمین جشن خانه سینما گزارش داد: «صندلی‌های خالی جشن که در سال‌های پیش جای سوزن انداختن نداشت، اختلالات فنی مدامی که در جشن رخ داد، پذیرایی حقارت‌بار از مهمانان و استفاده از افرادی با کارنامه‌ سینمایی خلوت به عنوان جایزه‌بده، حجم بالایی از پرسش‌ها را پیش روی مخاطبان قرار داد. پرسش اصلی این است: حلقه‌ای که توانایی برگزاری یک جشن استاندارد صنفی را هم ندارد چگونه به خود جرأت داده و به دنبال دراختیارگیری دبیرخانه جشنواره فجر است؟»


برنامه سینمایی شبکه دو سیما نیز پنجشنبه شب گزارشی را درباره ضعف‌های اجرایی جشن خانه سینما پخش کرد. مجری این برنامه نیز از  نوزدهمین دوره جشن خانه سینما به عنوان مراسمی بی‌نظم و بدون هماهنگی یاد کرد و از منوچهر شاهسواری، رئیس خانه سینما علت این مشکلات را پرسید.

شاهسورای نیز در توضیحات خود اذعان کرد که بسیاری سینماگران، کارت حضور در این مراسم را دریافت نکردند! 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس