کد خبر 774391
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
قاضی عسکر

قاضی عسکر گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، ما حج را کانون وحدت امت اسلامی می‌دانیم و طرح مسایل فرقه‌ای و مذهبی و دامن زدن به اختلافات را خلاف فلسفه حج می‌دانیم.

به گزارش مشرق، سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید، در رابطه با ویژگی‌های حج امسال، میزان موفقیت در تحقق بندهای توافقنامه امضا شده بین 2 کشور و لزوم تسریع در نهایی کردن امور مربوط به 2 حادثه بزرگ مسجدالحرام و منی در سال 94 مطالبی را بیان کرد و افزود: در سال‌های اخیر در جمهوری اسلامی ایران طرح‌های مختلفی در حوزه آموزش و توجیه حجاج به اجرا در آمده، بیش از هزار جلد کتاب و اثر به چاپ رسیده و در رابطه با مسایل اجرائی نیز بلافاصله پس از موسم حج آسیب شناسی صورت می‌گیرد که انشاءالله پس از نهایی شدن، کاستی‌ها و پیشنهادها را به شما منعکس خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت در ادامه اظهار داشت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، ما حج را کانون وحدت امت اسلامی می‌دانیم و طرح مسایل فرقه‌ای و مذهبی و دامن زدن به اختلافات را خلاف فلسفه حج دانسته و حضور گسترده حجاج ایرانی در نمازهای جمعه و جماعات اهل سنت نیز خود گواه بر این مدعاست.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: هم اکنون که بحمدالله حج به آرامی و خوبی برگزار شد باید بستر را برای انجام یک توافق پایدار و مستمر در زمینه حج و عمره فراهم کنیم و با همکاری‌های مشترک گام‌های بلندی برای موفقیت هر چه بیشتر در آینده برداریم.


در ادامه این دیدار محمد صالح بنتن وزیر حج عربستان سعودی از تلاش‌های صورت گرفته در رابطه با آموزش و توجیه حجاج و اطلاع رسانی بموقع به آنان و اجرای توافق‌های انجام شده تشکر کرد و اظهار داشت: من خود در فرودگاه مدینه از نزدیک شاهد بر روند ورود حجاج ایرانی بودم و با برخی از آنها نیز گفت‌وگو کردم.

وی افزود: بحمدالله با همکاری شما حج به خوبی برگزار شد و ما تمامی تلاش خود را بکار گرفتیم تا امنیت و آرامش تمامی حجاج، از جمله حجاج ایرانی تامین شود و از اینکه هم اکنون آنان بدون دغدغه خاطر آرام آرام به کشورشان باز می‌گردند بسیار خرسندم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس