یونکر

رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی سالانه خود با انتقاد از برگزیت گفت: انگلیسی ها برای همیشه از این تصمیم خود پیشیمان خواهند بود.

 به گزارش مشرق به نقل از یورو نیوز، «ژان کلود یونکر» امروز چهارشنبه در سخنرانی سالانه خود گفت: برگزیت یک تصمیم ناراحت کننده بود. آن‌ها(بریتانیایی‌ها) همیشه از این تصمیم پشیمان خواهند بود. به تصمیم مردم بریتانیا احترام می‌گذاریم. روند برگزیت باید به پیش برود.خروج بریتانیا، آینده اتحادیه اروپا نیست.

یونکر گفت: شهروندان اتحادیه اروپا باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند، تصمیم‌های اروپا از بالا به پایین دیکته نمی‌شود.

وی در مورد خطر بازگشت تروریست ها از سوریه به اروپا نیز گفت: پیشنهاد می‌کنم یک سرویس واحد به‌ویژه برای تبادل اطلاعات درباره افراطیونی که به اروپا باز می‌گردند، تشکیل شود.

یونکر در ادامه به تنش های ایجاد شده میان اتحادیه اروپا و ترکیه اشاره کرد و گفت: به مقام های ترکیه می‌گویم که خبرنگاران ما را آزاد کنید و از توهین به نهادهای ما پایان دهید. به مقام های ترکیه می‌گویم که دیگر ما را نازی و فاشیست خطاب نکنند.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه گفت: پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا با توجه به شرایط آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور ممکن نیست.



وی در مورد سیاست های آتی اتحادیه نیز گفت: من سناریویی را برای آینده اروپا که اسم آن را سناریوی ششم می گذارم برای شما معرفی می کنم. من زندگی ام را برای اروپا گذاشته ام. سناریوی ششم من برای اروپا بر آزادی، برابری و حاکمیت قانون استوار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس