تصاویری از بازی پرسپولیس و الاهلی

به گواه نتایج بدست آمده در رقابتهای آسیایی امروز 6 مرد در اردوی سرخپوشان حضور دارند که قبل از بازی امروز هم موفق به گشودن دروازه تیم های عربستانی شده اند.

سرویس ورزش مشرق - نبرد امروز پرسپولیس و الاهلی عربستان حکم مرگ و زندگی را دارد. پرسپولیس برای صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا با توجه به نتیجه 2-2 دیدار رفت، چاره ای ندارد که برابر رقیب به گل برسد.

اما در جمع مردان برانکو چه نفراتی حضور دارند که سابقه گشودن تیم های عربستانی را دارند؟

به گواه نتایج بدست آمده در رقابتهای آسیایی امروز 6 مرد در اردوی سرخپوشان حضور دارند که قبل از بازی امروز هم موفق به گشودن دروازه تیم های عربستانی شده اند.

* سید جلال حسینی؛ الشباب

مدافع باتجربه پرسپولیس به احتمال بسیار زیاد به دیدار امروز مقابل الاهلی نخواهد رسید. با این حال سید نخستین گل باشگاهی اش در لیگ قهرمان آسیا را چهارشنبه پنجم اسفند ماه سال 1388 به الشباب عربستان زده است. 7 سال و 6 ماه و 19 روز قبل حسینی که پیراهن سپاهان را بر تن داشت در دقیقه 13 دیدار با حریف عربستانی مقابل دیدگان تماشاگران عربستانی دروازه میزبان را گشود.

سید جلال حسینی آن روز دروازه گلر سرشناس عربستانی ولید عبدا... را گشود که حالا دروازه بان تیم النصر است.

حسینی آن سال به تیم لخویا قطر هم گل زد و این آخرین گلش در لیگ قهرمانان آسیا بود. سید در فصل جاری لیگ قهرمانان 7 بازی برای پرسپولیس برانکو انجام داده است.

* وحید امیری؛الشباب

هافبک تند و تیز قرمزها تاکنون 3 گل به تیم های عربستانی زده که در نوع خود جالب توجه است. نکته قابل تامل تر اینکه هر وقت امیری گل اول بازی برابر عربستانی ها را زده تیمش پیروز شده است.

امیری تاکنون 21 بازی در لیگ قهرمانان آسیا برای دو تیم نفت و پرسپولیس انجام داده است تا 3 گل هم به ثمر برساند. این هافبک- مهاجم سختکوش اولین بار با پیراهن نفت و هدایت منصوریان دروازه الشباب عربستان را با ضربه دقیقه 57 خود گشود. سه شنبه 18 فروردین ماه سال 1394 امیری قدر پاس ارسالی از کمال کامیابی نیا را دانست و توانست گل اول دیداری را به ثمر برساند که در نهایت منجر به پیروزی 3-0 نماینده فوتبال کشورمان در ریاض شد. امیری بعد از آن با نفت به الشباب امارات هم گل زد و البته این مرتبه گل آخر دیداری را زد که با پیروزی 1-2 حریف به اتمام رسید.

امیری برای پرسپولیس برانکو در فصل جاری لیگ قهرمانان 9 بازی انجام داده تا یک گل به الوحده امارات در هفته دوم مرحله گروهی بزند. جالب توجه اینکه امیری این مرتبه هم گل اول بازی 5 گله را در دقیقه چهارم به ثمر رساند تا در نهایت تیمی که 2-3 پیروز شد، پرسپولیس باشد.

با این اوصاف اگر امروز قفل دیدار پرسپولیس با حریف روی ضربه وحید امیری باز شود، می توان انتظار تکرار تاریخ را برای این هافبک با اخلاق کشید و ثبت یک پیروزی شادی آفرین را برای پرسپولیس.

* محسن مسلمان؛ الهلال

مهندس خط میانی پرسپولیس با ذوب آهن و فولاد در دو فصل 2010 و 2015 لیگ قهرمانان آسیا 11 بازی انجام داد اما طی 552 دقیقه تلاش موفق به گلزنی برای تیم های سابقش نشد.

مسلمان در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا9 بازی با پیراهن پرسپولیس انجام داد تا در مرحله گروهی به الهلال عربستان گل بزند. دیداری که در نهایت با تساوی 1-1 به اتمام رسید اما هم نام مسلمان را در میان شکارچیان دروازه تیم های عربستانی به ثبت رساند و هم طلسم گل نزدن هایش برابر رقبای مذکور، را شکست.

* مهدی طارمی؛ النصر

مهدی طارمی در سال 2015 برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 8 بازی انجام داد و فقط یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند گلی که داغ آن هنوز هم بر وجود هواداران تیم فوتبال النصر حس می شود.

مهدی چهارشنبه 19 فروردین ماه سال 1394 با ضربه چیپ دقیقه 61 خود پیش چشم 100 هزار هوادار ایرانی سند شکست رقیب را در ورزشگاه آزادی به ثبت رساند.

مهدی در فصل جاری لیگ قهرمانان 5 گل به الوحده امارات زده و یک گل به الریان قطر. آیا هفتمین گل این فصل او سهم الاهلی می شود؟

* منشا و خلیل زاده؛ الاهلی

در میان بازیکنان حال حاضر پرسپولیس این شجاع خلیلی زاده و گادوین منشا نیجریه ای هستند که با گشودن دروازه حریف در دیدار رفت، تنها پرسپولیسی هایی هستند که سابقه گشودن دروازه الاهلی را دارند.

این دو در دقایق 72 و 84 گلهای عمر سوما(2)ولئوناردو(58) را پرپر کردند تا امروز پرسپولیس بعد از  20 روز امیدوار به صعود باشد.

مدافع بابلی پرسپولیس قبل از این با سپاهان در 6 دیدار فصل 2014 لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشده بود. خلیل زاده در سال 2016 برای تراکتور هم 7 بازی آسیایی انجام دادکه حاصل 609 دقیقه تلاش او زدن یک گل به الجزیره امارات بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدررضایی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    7 1
    بردپرسپولیس
    • AE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      1 0
      راحت 8 تایی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس