کد خبر 773062
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
سعید احمدی

دارنده نشان برنز مسابقات کارته وان آلمان گفت: اگر داوران مقابل حریف ژاپنی اجازه ریکاوری به من داده بودند حریف ژاپنی‌ام را شکست داده بودم.

احمدی: اگر داوران اجازه ریکاوری داده بودند مغلوب حریف ژاپنی نمی‌شدم/ فقط برای آموزش کاراته در آمریکا حضور دارم

به گزارش مشرق، سعید احمدی در خصوص حضور در آخرین مرحله مسابقات کارته وان آلمان اظهار داشت: بعد از 5 ماه اولین حضور من در مسابقات رسمی بود. لیگ‌های جهانی فرانسه و آلمان معتبرترین مرحله مسابقات کاراته وان هستند و همانطور که گفتم مصادف شدن این مسابقات با آخرین مرحله آن در سال 2017 باعث شده بود تا شاهد شلوغ‌ترین مسابقات کارته وان در سال‌های اخیر باشیم.

وی تصریح کرد: قرار است در سال 2018، 50 نفر برتر رنکینگ اجازه حضور در مسابقات کاراته وان را داشته باشد و همین مسئله سبب شده  همه به دنبال کسب امتیاز برای قرار گرفتن در بین 50 کاراته‌کا دنیا باشند. در این مسابقات من بعد از یک دوره استراحت برای اولین بار 7 مسابقه دادم تا توانستم به مدال برنز دست پیدا کنم.

نایب قهرمان مسابقات جهانی فرانسه درخصوص شکست مقابل کاراته‌کا ژاپنی در مرحله نیمه‌نهایی گفت: بعد از 5 مسابقه در ششمین مسابقه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفتم اما داوران برای اولین بار اجازه ریکاوری را به من را ندادند تا با خستگی به تاتامی بروم. مطمئن باشید اگر داوران اجازه ریکاوری را صادر کرده بودند حریف ژاپنی را می‌بردم و این کاراته‌کا حریفی نبود که مقابل من قدرتی برای عرض اندام داشته باشد.

احمدی در خصوص کسب نشان برنز این مسابقات بیان کرد: بعد از شکست مقابل حریف ژاپنی دو روز برای استراحت در اختیار داشتم و در دیدار رده‌بندی به مصاف نماینده انگلیس که سابقه قهرمانی جهان در سال 2016 و دو عنوان قهرمانی اروپا را داشت پیکار کردم که با نتیجه 6 بر صفر به برتری دست یافتم و افتخاری برای کاراته ایران کسب کردم.
 با برنامه در این مسابقات حاضر شده بودم و کسب مدال را برای خودم و کاراته کشورمان مهم می‌دانستم تا بار دیگر در قلب اروپا نشان بدهیم کارته‌کاهای ایران باید همیشه صاحب مدال شوند. هر چند رنگ مدالم برنز شد اما مطمئن باشد در مسابقات آینده تبدیل به طلا خواهد شد.

دارنده نشان برنز کاراته وان آلمان در خصوص برنامه‌های آینده خود عنوان کرد: قصد دارم بعد از مدتی استراحت مجددا تمریناتم را برای هدف اصلی‌ام که حضور در مسابقات کاراته وان سال 2018 و به خصوص مهم‌ترین آن در کشور فرانسه است آغاز کنم.

احمدی با تقدیر از کادرفنی تیم ملی، گفت: باید از محمد حسینی، مربی بدنساز تیم و شهرام هروی، سرمربی تیم ملی که سه روز برای ما زحمت کشیدند و همچنین از حمایت‌های دور و نزدیک رئیس فدراسیون کاراته تشکر کنم. امیدوارم فدراسیون کاراته از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد تا در المپیک 2020 کاروان ایران را صاحب مدال‌های خوشرنگ کند. فرجی یکی از بهترین مدیرانی است که کاراته به خود دیده است و امیدوارم با حمایت همه جانبه وزارت ورزش شاهد درخشش مجددا کاراته ایران در آینده باشیم.

وی در خصوص شرایط خود بعد از مدت‌ها دوری از کاراته گفت:  به شخصه از عملکردم صد در صدد راضی بودم چرا که توانستم حریفان اصلی خود در مسابقات جهانی و کشورهای اسلامی را شکست بدهم. رنگ مدال چندان تفاوتی برای من نداشت چرا که به هدفی که از حضور در این مسابقات داشتم رسیدم و حتما در مسابقات آینده این مدال را به مدال‌های خوشرنگ‌تر ارتقا خواهم داد. این مدال تازه ابتدای راه من است و قصد دارم این استارت خوب را در سال آینده با حضور موفق در مسابقات بازی‌های آسیایی، جهانی و کسب سهمیه المپیک ادامه بدهم.

احمدی در پایان در خصوص حضورش در آمریکا خاطرنشان کرد: فقط برای کلاس‌های آموزشی و سمینارهای کاراته در آمریکا حضور دارم و قصد دارم در ایران زندگی کنم. دوست دارم تا زمانی که توان دارم برای پرچم و کشورم افتخار کسب کنم. اگر از نقاط دیگر دنیا نیز من را برای آموزش کاراته دعوت کنند حتما به آن کشورها نیز سفر خواهم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس