امیر مهدی‌زاده

امیر مهدی زاده گفت: به نظرم فدراسیون کاراته کشورمان باید یک قانونی را تصویب کند تا هر کدام از کاراته‌کاهایی که بین 10 نفر اول رنکینگ جهانی هستند با هزینه فدراسیون به مسابقات لیگ جهانی اعزام شوند.

به گزارش مشرق، امیر مهدی‌زاده در مورد سفر به آلمان برای حضور در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان، گفت: تا پایان سال 2017 میلادی؛ چهار مرحله مسابقات لیگ کاراته وان باقی مانده است. این رقابت‌ها در دو گروه A , B برگزار می‌شود. مهمترین و حساس‌ترین مسابقه کاراته وان در گروه A برگزار می‌شود که از بین چهار مرحله مسابقات لیگ کاراته وان باقی مانده؛ مهمترین آن از روز جمعه در آلمان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تعدادی از کاراته‌کاها برای حضور در این مسابقات با هزینه شخصی ثبت‌نام کرده‌اند و راهی این رقابت‌ها خواهند شد. من هم برای حضور در این مسابقات بامداد روز سه‌شنبه راهی آلمان خواهم شد، روز پنج‌شنبه مراسم وزن‌کشی برگزار می‌شود و روز جمعه وارد تاتامی خواهم شد.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اتریش در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: پس از بازی‌های جهانی لهستان یک مدت کوتاهی را استراحت کردم و پس ازآن  تمریناتم را زیر نظر دباغیان شروع کردم. سید محمد حسینی نیز تمرینات بدنسازی را برعهده دارد. آخرین روزهای تمریناتم پیش از ا عزام به مسابقات لیگ کاراته وان را پیگیری می‌کنم و از تمام شرایطم راضی هستم و با آمادگی کامل راهی آلمانی می‌شوم.

مهدی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا امتیاز مسابقات سال 2017 در امتیازهای کسب سهمیه المپیک محاسبه می‌شود یا خیر، گفت: در مورد این موضوع دقیقا اطلاعات کاملی ندارم، یکسری‌ها مدعی هستند که امتیازهای کسب شده در مسابقات لیگ کاراته وان در سال 2017 جزء امتیازهای کسب سهمیه المپیک توکیو محسوب می‌شود و برخی‌ها هم می‌گویند محسوب نمی‌شود، اما من دقیقا در مورد این موضوع اطلاعات کاملی ندارم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی پاریس در مورد شناخت حریفان خود در لیگ جهانی آلمان، گفت: در وزن من 100 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و خوشبختانه از تمام نفرات حاضر در این مسابقات شناخت کاملی دارم البته در مقابل آنها نیز از من شناخت خوبی دارند. این مسابقات برای من یک دیدار تدارکاتی محسوب می‌شود انشاءاله بتوانم علاوه بر حفظ آمادگی خود نتیجه مطلوبی را نیز در این مسابقات کسب کنم.

مهدی‌زاد در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ما تیم ملی نداریم آیا هزینه اعزام به این مسابقات را هر کدام از کاراته‌کارها شخصی پرداخت می‌کنند یا خیر، گفت: بله؛ اعزام به این مسابقات از سوی فدراسیون کاراته نیست. بچه‌هایی که به این مسابقات اعزام می‌شوند هر کدام به سختی هزینه‌های حضور در این مسابقات را فراهم می‌کنند و با مشکلات خیلی زیادی که داریم در این مسابقات حضور پیدا می‌کنیم. به نظرم باید فدراسیون به این مشکلات رسیدگی کند و این مسائل مالی حل و فصل شود.

مهدی‌زاده در ادامه صحبت‌های خود با ارائه یک پیشنهاد به مسئولان فدراسیون کاراته، عنوان کرد: به نظرم فدراسیون کاراته کشورمان باید یک قانونی را تصویب کند تا هر کدام از کاراته‌کاهایی که بین 10 نفر اول رنکینگ جهانی هستند با هزینه فدراسیون به مسابقات لیگ جهانی اعزام شوند. در حال حاضر ما شاید چهار نفر را داشته باشیم که در بین 10 نفر اول رنکینگ جهانی هستند. این خواسته ما به حق است و به نظرم باید فدراسیون به این موضوع ورود کند تا این فشار مالی از روی دوش ما برداشته شود. با تصویب این قانون همه کاراته کاها تلاش می‌کنند تا جزء 10 نفر اول رنکینگ جهانی باشند، این تصمیم باعث می‌شود که رقابت بین کاراته‌کاها چندبرابر شود. به هر حال تمام کاراته‌کاهایی که با هزینه شخصی در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان شرکت می‌کنند در هر سفر نزدیک به 5 تا 6 میلیون تومان هزینه می‌کنند این در حالی است که ما هیچ منبع درآمدی نداریم و این فشار زیادی روی دوش ورزشکاران است. امیدوارم که فدراسیون هر چه زودتر به این موضوع ورود کند تا مشکلات ما نیز حل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس