کد خبر 772535
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
آمریکا و کره شمالی

یک رزمناو آمریکایی به همراه یک اسکادران از جنگنده‌های اف-35 آمریکا به سمت شبه‌جزیره کره حرکت کرده است.

 به گزارش مشرق، رزمناو آمریکایی «یو اس اس وسپ» (USS Wasp) به منظور ملحق شدن به ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، از ویرجینیا عازم سواحل «ساسه‌بو» ژاپن شده است که به این ترتیب جنگنده‌های پیشرفته واشنگتن یک قدم به حیاط خلوت کره شمالی نزدیک‌تر می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این رزمناو با ورود به آبهای ژاپن، یک اسکادران جدید از جنگنده‌های اف-35 را به مناطق عملیاتی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اضافه می‌کند.

بر اساس این گزارش، ویژگی اصلی این اسکادران هوایی این است که این جنگنده‌های اف-35 قادرند به صورت عمودی و بدون نیاز به باند پرواز بسیار گسترده، اوج بگیرند، درست همانند یک بالگرد و در عین حال نیز همانند یک جنگنده قدرتمند در آسمان عمل کنند.

«اندرو اسمیت» فرمانده این رزمناو قبلا اعلام کرده بود: « با مستقر شدن این رزمناو در نزدیکی شبه‌جزیره کره، می‌توان اطمینان حاصل کرد که پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارهای هوایی آمریکا در مکان‌هایی که لازم است استقرار یافته‌اند».

وی در ادامه گفته است: «قابلیت‌های این رزمناو در کنار قابلیت‌های جنگنده‌های اف-35 می‌تواند دقت نیروی دریایی آمریکا را در این منطقه تا حد قابل توجهی افزایش دهد».

بنا بر این گزارش، بیش از یکصد جنگنده اف-35 قرار است در سال جاری در مناطق نزدیک شبه‌جزیره کره پرواز کنند و به طور همزمان نیز، سئول و توکیو با خرید بیش از 40 فروند از این جنگنده‌ها از شرکت «لاکهید مارتین» با آمریکا توافق کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 1
    فقط یک بمب اتم 5/ کیلیویی بسش است این رزمناو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس