کد خبر 772456
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
شهید داود کریمی

مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج داود کریمی، فرمانده سپاه منطقه ۱۰ (تهران) در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج داود کریمی، فرمانده سپاه منطقه ۱۰ (تهران) در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم «رفیع‌ها»، از همرزمان و دوستان حاج داوود کریمی با اشاره به اینکه یکی از حضرات اعتقاد دارد روح حاج داود کریمی آنقدر بزرگ بود که مخالف و موافق او در زیر سایه‌اش بودند، گفت: حاج داوود نسبت به دوست، دشمن، موافق و مخالف خود نگاه همراه با مهربانی‌ و خیرخواهی داشت. از دید همرزمان حاج داود، او مصداق عبارت «عبادالرحمان» است، به گونه‌ای که وقتی بازجوی این سردار شهید وقتی می‌خواست به سفر حج برود، برای طلب حلالیت نزد او آمده بود، اما حاج داود می‌گوید من مدت‌هاست که تو را دعا می‌کنم.

این محقق دینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از مسائل مبتلا در جامعه یادآور شد: وقتی حضرت ابراهیم (ع) بت‌ها را شکست، همه او را به عنوان مجرم می‌دانستند و هیچ شک و شبهه‌ای در این رابطه وجود نداشت. در این شرایط نوع برخورد عموم مردم و هیأت حاکمه‌ای که مشرک بود با حضرت ابراهیم (رع) بسیار قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: از آیات ۵۶ سوره انبیاء به بعد ما شاهدیم حضرت ابراهیم (ع) چگونه در یک دادگاه عمومی که همه علیه او شهادت می‌دادند محاکمه شد. در شرایطی که او مجرم است و نه متهم، هیأت حاکمه‌ی مشرک آن را در منظر عمومی دادگاهی می‌کند. این مساله مصداق عدالت ورزی در یک جامعه مشرک است.

وی با بیان این پرسش که آیا این هیأت حاکمه یا جامعه مشرک بنا به سنت الهی مشمول هلاکت هستند یا خیر، یادآور شد: در آیه ۱۱۷ سوره "هود" سنت پروردگار از این قرار نیست که قومی که مشرک هستند هلاک کند، چرا که این قوم در میان خودشان مُصلح هستند و نسبت به یکدیگر بی‌عدالتی نمی‌ورزند. آنچه موجب هلاکت می‌شود، این است که این قوم میان خودشان به ستم رفتار کنند. از همین رو است که هیچ گزارشی مبنی بر هلاکت این قوم نداریم.

رفیعی‌ها تأکید کرد: خداوند در آیات قرآن از ذکر رفتار نیکوی یک جامعه مشرک نیز پرهیز نکرده است، در حالیکه گاهی ما خوبی‌های یکدیگر را معدوم می‌کنیم.

وی در پایان گفت: آنچه خداوند عنوان می‌کند این است که وقتی اراده کنیم قریه‌ای هلاک خواهد شد، از این قرار است که لزوما نباید صاعقه یا بلایی بر سر آن جامعه بیاید، بلکه آسیب‌های اجتماعی یا آمارهایی که تصاعدی در جامعه‌ای روبه‌ افزایش است می‌تواند مصداقی از هلاکت باشد. چنین نیست که بگوییم چون شیعه علی (ع) هستیم خداوند ما را حفظ می‌کند. اگر در رفتار و قضاوت‌هایمان مصلح نباشیم، قطعا هلاک خواهیم شد.  

در این مراسم منصور کوچک محسنی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده قوای محمد رسول‌الله (ص) پس از ربایش حاج احمد متوسلیان در لبنان و جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت حضور داشتند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس