سلفی با موگرینی

اجرای نمایشنامه رادیویی طنز با عنوان «راز فنا» درباره ژن خوب، رانتخواری به صورت انگلیسی- فارسی توسط امیرحسن محمدپور و عیوضی بخش دیگری از این برنامه بود.

به گزارش مشرق، دومین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز» همراه با نثر و شعرخوانی و  استندآپ کمدی با حضور چهره‌ها و شاعران طنزپرداز جبهه انقلاب و علاقه‌مندان در محل حسینیه هنر برگزار شد. دومین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز» همراه با نثر و شعرخوانی و استندآپ کمدی با حضور چهره‌ها و شاعران طنزپرداز جبهه انقلاب و علاقه‌مندان از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در محل حسینیه هنر برگزار شد. این شب طنز با شعرخوانی طنز محمدرضا شهبازی از فعالان و طنزنویسان کشور که اجرای برنامه را هم برعهده داشت، آغاز شد. شهبازی شعر خود را که از زاویه طنز به برخی مسائل سیاسی اخیر و مشکلات جامعه پرداخته بود، با این مضمون آغاز کرد.


به نام خداوند جدی و طنز، سرآغاز برنامه‌های نطنز
به رسم ادب ابتدای کلام نماییم عرض ادب
با سلام، سلامی به مردم داس دست که ژن‌های اولادشان خاص هست!


در ادامه این برنامه پس از آنکه جمعی طنزپردازان جوان باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی شعری بداهه را برای حضار قرائت کردند، محمدعلی درریز، رباعیات طنز خود را با مضمون هجو آل‌سعود خواند و پس از آن شعری را درباره سلفی اخیر نمایندگان مجلس با موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با چنین ابیاتی قرائت کرد:


گفته‌اند که بایست مجرب باشیم
در مجلس تحلیف مرتب باشیم
یک سلفی ساده است چیزی نشده
ما پول ندادیم مودب باشیم
عمرا اگر این قوم ولش می‌کردند
می‌ماند یقینا کچلش می‌کردند


در ادامه این برنامه امین میمندیان، از طنزپردازان جوان کشورمان به اجرای استندآپ کمدی پرداخت. برنامه‌ای که با استقبال فراوان حضار و تشویق‌های مکرر آنها همراه شد. این طنزپرداز، استندآپ کمدی خود را درباره سبک زندگی امروزی، توئیتر، ژن خوب، سلفی مجلس و برخی اتفاقات سیاسی اخیر اجرا کرد. همچنین در قسمت بعدی این شب نطنز، حجت‌الاسلام مستشاری با حضور در جایگاه، از خاطرات طنز تبلیغ دین در نقاط مختلف کشور گفت.


پس از این سخنان یاسر پناهی‌فکور، شاعر طنزپرداز، شعری را با عنوان «گل به خودی» که به صورت بداهه دسته‌جمعی سروده شده بود، با این ابیات آغاز کرد:


انقلابی شدن دوست به گفتار که نیست
یا که با زور و کتک‌کاری و اصرار که نیست
بس‌کن این شیوه تفتیش عقاید را
هر که مثل تو نشد مستحق نار که نیست


ملیحه خوشحال، شاعر طنزپرداز نیز پس از این شعر، یکی از سروده‌هایش را درباره انتخابات ریاست‌جمهوری با چنین ابیاتی قرائت کرد:


باز آمده‌ام کمی هیاهو بکنم
با شیوه خنده‌هام جادو بکنم
سوگند به جان وزرایم مردم
این بار کلید تازه‌ای رو بکنم!


علی ابوکاظمی، طنزپرداز جوان دیگری بود که در ادامه این برنامه به قرائت نثر طنز خود پرداخت. نثری درباره وصیتنامه شهدای دفاع‌مقدس از زبان روشنفکران که وی پیش از خواندن آن، در سخنانی کوتاه گفت: شهدای ما معمولا در وصیتنامه‌های خود به موضوعاتی مثل حجاب پرداخته‌اند و بخشی از شعارهای مردم هم در تشییع شهدا درباره این موضوعات است ولی اخیرا برخی سلبریتی‌های اینستاگرامی از این مساله عصبانی شده‌اند. اخیرا یکی از این افراد که با حجاب اجباری مخالف است گفته بود وقتی پیکر شهید حججی آمد، چند بازیگر زن هم دعوت کنید که او را در آغوش گیرند! در بخشی از این نثر طنز آمده است: «به نام نامی وطنم به خصوص خاک محله خودم، آزادی تقاطع شادمان. مردم عزیز گواهی می‌دهم که تنها برای حفظ این تمدن خفن آریایی و پیرو منویات حضرت کورش کبیر جان خود را فدا کردم. لطفا اجازه ندهید در مراسم تشییع پیکرم عده‌ای مزدور از من استفاده ابزاری کنند!»


در ادامه برنامه امیر معظمی‌گودرزی دیگر طنزپرداز جوان کشورمان، هجویه خود علیه آل‌سعود را قرائت کرد؛ هجویه‌ای که با این عبارات آغاز می‌شد: «امیر الرعایا، رئیس الحرم، عدو السجایا، عدو الکرم، قبیح المحاسن، کریه الصدا، قلیل التعقل، کثیر الشکم، الاغ الشیاطین، شبیه البقر، هویج السلاطین، نظیر الکلم...»


اجرای نمایشنامه رادیویی طنز با عنوان «راز فنا» درباره ژن خوب، رانتخواری به صورت انگلیسی- فارسی توسط امیرحسن محمدپور و عیوضی بخش دیگری از این برنامه بود.


گفتنی است، برنامه بعدی شب طنز انقلاب اسلامی که به صورت ماهانه از طرف باشگاه طنز و کاریکاتور دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، به دلیل فرارسیدن محرم و صفر، به آذرماه موکول شد.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس