کد خبر 772301
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
روابط روسیه و آمریکا

باید دید سفیر جدید روسیه در آمریکا با داشتن تجربه ارتباط با سیاستمداران و کارشناسان آمریکایی، از عهده وظیفه دشوار خود در انجام مذاکرات و بررسی مشکلات روابط دو کشور برخواهد آمد؟

به گزارش مشرق، سایت خبری-اینترنتی «راس بالت» نوشته است: "آناتولی آنتونوف" سفیر جدید روسیه در آمریکا روز جمعه استوارنامه خود را به "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری ایالات متحده تقدیم نموده و تاکید کرد که مسکو همچنان به بهبود روابط با واشنگتن امیدوار است. این مراسم در کاخ سفید و در پشت دربهای بسته انجام گرفت. آنتونوف اکنون می تواند بطور رسمی وظایف خویش بعنوان نماینده تام الاختیار روسیه در ایالات متحده را بطول کامل انجام دهد.

سفیر روسیه بعد از این مراسم در جمع خبرنگاران، با اشاره به جو مثبت و سازنده حاکم بر دیدارش با دونالد ترامپ و احساس خوب وی از این ملاقات، گفت: «من از طرف خود به رئیس جمهوری آمریکا اطمینان دادم که ما خواستار بهبود روابط دو کشور هستیم. برای اینکه روابط حسنه روسیه و آمریکا، نه تنها برای دو طرف، بلکه برای جامعه بین الملل و تقویت ثبات جهانی نیز بسیار با اهمیت است.»  

ماموریت بسیار دشوار آنتونوف در شرایط غیردوستانه در آمریکا

آنتونوف در تاریخ 31 آگوست و در شرایطی که روابط روسیه و آمریکا پایین ترین سطح خود بعد از دوران جنگ سرد را تجربه می کند، به واشنگتن عزیمت کرد و جانشین "سرگئی کیسلیاک" شد که از سال 2009 تاکنون رهبری نمایندگی دیپلماتیک روسیه در آمریکا را در اختیار داشت.

سفیر جدید روسیه در سمتهای قبلی خویش موفق شده بود تا ارتباطات مهمی با محافل کارشناساسی در ایالات متحده برقرار کند و این مسئله اکنون می تواند به وی در انجام وظیفه بسیار دشوار کنونی کمک کند. برای اینکه با توجه به جو ضدروسی حاکم بر آمریکا، برقراری روابط با مقامات واشنگتن، چندان آسان نخواهد بود.

سفیر سابق روسیه در آمریکا به «هدایت شبکه جاسوسی» متهم شده بود و در مرکز جنجالهای متعدد پیرامون ارتباط تیم رهبری دونالد ترامپ با مسکو قرار داشت.

تجربه خوب آنتونوف برای هدایت اوضاع به سمت مثبت

"ایوان کوریل" استاد دانشگاه اروپایی سنت پترزبورگ معتقد است که آناتولی آنتونوف که متخصص در مسائل و همکاریهای نظامی است، در سمتهای قبلی خویش بعنوان معاون وزیر دفاع و بعد هم معاونت وزیر امور خارجه روسیه موفق شده بود تا ارتباطات سازنده ای با محافل کارشناسی در ایالات متحده برقرار کند و بعنوان یک طرف مذاکره کننده جدی و قاطع شناخته شده است و خوشبختانه طرف آمریکایی به او به چشم «جاسوس یا «ماشین تبلیغاتی» مسکو نگاه نمی کند. بنابراین این امیدواری وجود دارد که آنتونوف بتواند تماسها با سیاستمداران و کارشناسان آمریکایی را گسترش داده و آنها را به پای میز مذاکره و بررسی مشکلات موجود در روابط دوجانبه بکشاند.

به گفته این کارشناس، آنتونوف برای این منظور تجربه بسیار خوبی از فعالیت خویش در وزارت دفاع و وزارت امور خارجه روسیه داشته و بهترین گزینه برای انجام مذاکرات سازنده با طرفهای آمریکایی در موقعیت بسیار حساس کنونی است.

لازم به یادآوری است که آنتونوف با "رز گته مولر" معاون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در امور کنترل تسلیحات آشنایی کامل داشته و دو طرف سالها مذاکرات دو کشور در زمینه تسلیحات راهبردی را هدایت می کردند.

این دیپلمات روس در مقر ناتو در بروکسل نیز به خوبی شناخته شده و مورد احترام است. آنتونوف ریاست هیئتهای متعددی را در مذاکرات بین المللی مختلف برعهده داشته و به خوبی قادر است در مذاکره با مقامات آمریکایی، از منافع روسیه در این کشور دفاع کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس