کد خبر 771929
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
قطر

محمد بن عبد الرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر او را از نتایج نشست با امیر کویت در واشنگتن مطلع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی -- وزیر امور خارجه قطر -- اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر او را از نتایج نشست با امیر کویت در واشنگتن مطلع کرد.

بر این اساس، آل ثانی ضمن قدردانی از تلاش‌های کویت تصریح کرد خواسته‌های سیزده گانه چهار کشور عربی از دوحه، نقض حاکمیت قطر به شمار می‌آید.

وی افزود تلاش قابل قبول این است که شاهد تحرکاتی برای ایجاد سازوکاری جهت آغاز مذاکره باشیم.

وزیر امور خارجه قطر با تاکید بر ضرورت عقب نشینی از تدابیر علیه دوحه، افزود تاسف آور است که در طول بحران، گزینه نظامی نیز به عنوان گزینه‌های مختلف برای برخورد با قطر مطرح شد.

به گفته وی، امیر قطر دراین تماس تاکید کرد موضع ثابت و اصولی کشورش برای حل بحران، گفتگوهای سازنده‌ای است که به استقلال کشور آسیبی نرساند.

وزیر امور خارجه قطر همچنین گفت تماس تلفنی ترامپ با امیر قطر مثبت بوده و تلاش‌های کویت نیز برای حل این بحران قابل تقدیر است.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت شامگاه پنجشنبه در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس