کد خبر 771771
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
ارتش سوریه

استاندار دیرالزور می‌گوید که طرح‌ تجزیه سوریه شکست خورده و نیروهای سوری همچنان به عملیات خود ادامه می‌دهند.

 به گزارش مشرق، محمد إبراهیم السمرة استاندار دیرالزور تأکید کرد که ارتش سوریه مصمم است که کل این استان را از تروریست‌های داعش پس بگیرد.

السمره با اشاره به فروپاشی صفوف داعش تصریح کرد که طرحهای تجزیه سوریه از بین رفته است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن گفت که نیروهای اعزامی از ریف شرقی رقه توانستند وارد مرزهای استان دیرالزور شوند و خود را بعدظهر سه شنیه به تیپ 137 برسانند و اکنون نیز در حال گسترش دامنه سیطره خود هستند تا بتوانند طی روزهای آتی خود را به داخل دیرالزور برسانند.

استاندار دیرالزور با بیان این مطلب افزود: شسکت محاصره دیرالزور خوشحالی بی‌مانندی را در میان بیش از 20 هزار خانواده به وجود آورد که از گرسنگی، محاصره، بیماری  و محرومیت رنج میبردند؛ محاصره ای که طولانی ترین محاصره تاریخ بود.

السمره با بیان اینکه در طول دوره محاصره مدارس و همه مراکز خدماتی به کار خود ادامه میدادند، اعلام کرد که نیرهای سوری حاضر در تیپ 137 در شمال غرب دیرالزور بزودی با نیروهایی دست خواهند داد که از السخنه، کباجب و الشولا می‌آیند.

وی با تأکید بر آزادسازی قطعی فرودگاه دیرالزور طی روزهای آتی تصریح کرد که ارتش در پی این است که دامنه کنترل خود را به سمت ارتفاعات «الثرده» و مناطق «هریبشة و الجفرة و از غرب نیز به سمت البغیلیة، الشمیطیة، التبنی، معدان عتیق و المیادین» گسترش دهد.

استاندار دیرالزور با بیان اینکه گروه تروریستی داعش در این مناطق حضور دارند، تأکید کرد که حدود 60% از محله‌های دیرالزور در اشغال داعش قرار دارد.

السمره درباره احتمال حرکت ارتش سوریه به شمال رود فرات و منطقه «الجزیره» گفت: «پس از آزادسازی شهر، نیروها[ی سوری] برای آزادسازی همه اراضی استان دیرالزور در شرق، شمال، غرب، الجزیره، الکسرات و سایر مناطق منتقل خواهند شد».

وی در پایان تأکید کرد، ارتش سوریه پیروزی راهبردی را رقم زد که همه جهان را شگفت زده کرد و به محض اعلام خبر پیروزی، دولت همه امکانات را در اختیار شهر دیرالزور قرار داد.

رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفته است که هیچ تحلیلگری پیش‌بینی نمی‌کرد که [در زمان فعلی] ارتش سوریه بتواند، محاصره داعش بر شهر دیرالزور را بشکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    0 0
    زنده باد ارتش با وجدان سوریه مرگ بر داعشیها ی وهابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس