کد خبر 771488
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کشتی آزاد

روابط عمومی فدراسیون کشتی جوابیه ای ارسال و خواستار انتشار آن شد که عینا به علاوه توضیحات مشرق منتشر می شود.

سرویس ورزش مشرق – پس از ناکامی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ انتقادات فراوانی به فدراسیون کشتی شد. مشرق در راستای یک رسانه متعهد و تحلیلی و در راستای رسالت خود، انتقاداتی کارشناسی و تحلیلی بر این نتایج منتشر کرد. در یکی از این گزارش ها که در خصوص مسائل حاشیه ای ورزش کشور بود، اشاره ای به این نتایج ضعیف و نیز درگیری سرپرست و سرمربی تیم ملی فرنگی نوجوانان شده و ضعف مدیریت فدراسیون گوشزد شده بود.

پیرو این مطلب، روابط عمومی فدراسیون کشتی جوابیه ای ارسال و خواستار انتشار آن شد که عینا در زیر منتشر می شود:

احتراما، با توجه به درج مطلب «روزهای بد مدیریت فدراسیون کشتی» نسبت به انتشار پاسخ این فدراسیون با توجه به قانون مطبوعات اقدام لازم صورت گیرد.
 

متاسفانه به نظر می رسد نویسنده یا نویسندگان مشرق شناختی از وضعیت کشتی کشور ندارند؛ وگرنه این موارد تنها بخشی از موفقیت های مدیریت فدراسیون بعد از المپیک ۲۰۱۶ برزیل است:

قهرمانی در رقابت های جهانی کشتی فرنگی نوجوانان در گرجستان برای نخستین بار، قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی جوانان در فنلاند برای اولین بار، نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در رقابت های جهانی فرانسه برای دومین بار، عنوان سوم جهان توسط تیم ملی کشتی آزاد جوانان در رقابت های جهانی فنلاند، قهرمانی تمامی رده های سنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) در رقابت های قهرمانی آسیا برای نخستین بار، قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جام جهانی در کرمانشاه که با شکست تیم آمریکا در دیدار فینال همراه بود.

آیا این موفقیت ها صرف یک نتیجه ناموفق در کشتی آزاد مدیریت کشتی ناکام است؟ آیا برخورد با یک بی انضباطی برای رعایت نظم، روزهای بد مدیریت کشتی تعبیر می شود؟

از کدام دریافت بودجه میلیاردی صحبت می کنید؟ از همان محدود بودجه دولتی که هنوز حدود نیمی از آن، مربوط به نیمه اول سال پرداخت نشده است؟

رعایت انصاف اصل در نوشتار است و پیگیری این مطلب حق فدراسیون کشتی می باشد.

توضیحات مشرق درباره جوابیه فدراسیون کشتی

با احترام به مجموعه کشتی کشور و قدردانی از زحمات صورت گرفته که در خور توجه است، ذکر موارد زیر ضروری به نظر می رسد:

* به نظر می رسد صادرکنندگان جوابیه عنایتی به مطلب منتشره در مشرق نداشته اند. موضوع مطلب، ناکامی کم نظیر تیم کشتی آزاد در مسابقات جهانی، به عنوان آوردگاه اصلی و تجلی عیار مدعیان، بوده است. آیا مجموعه فدراسیون باور دیگری دارند؟ آنچه به انتشار رسیده، معطوف به این رویداد بوده که موجب تالم همگانی را فراهم آورده است.

* نویسنده با حمایت از نظم گرایی و انضباط محوری، عنوان می دارد که وقوع چنین اتفاقاتی ناشی از یک برهم خوردگی و آشفتگی مدیریتی است. کار چنان از دست در رفته که دو متولی، به برخورد فیزیکی روی می آورند. چه در فدراسیون گذشته که کار به این نقطه رسیده است؟ آیا این معنایی غیر از نابسامانی مدیرتی دارد؟

* سند پرداخت های میلیاردی و هنگفت به فدراسیون کشتی، مسئولان وزارت ورزش هستند که با ارائه آمار، هر ابهامی را رفع کرده اند و عجب است از روابط عمومی بی خبر فدراسیون کشتی!

* شایسته است فدراسیونی که کمتر از ۱۰ درصد بودجه خود را از دریافتی خود از وزارت ورزش تامین می کند، برای رفع حوائج خود از درآمدهای ۹۰ درصدی بهره برد و اینگونه از نداشتن و نرسیدن بودجه نگوید. شاید هم واقعیت چیز دیگری است که برای مبلغی کمتر از ۱۰ درصد بودجه، اینگونه بر طبل نیاز و نداری می زنند. البته، عاقلان دانند که مراد چیست!

* در پایان، بار دیگر عنوان می دارد که نتایج ناامید کننده پاریس، پایان دنیا نیست و با برنامه ریزی بهتر می توان از تکرار آن جلوگیری کرد. البته، گام اول این است که فدراسیون به جای رفتار درگیرانه و منتقدستیز، بشنود و در راستای جبران ضعف ها و ناکارآمدی ها، از نظرات بهره برده تا بار دیگر شاهد اعتلای ورزش اول کشورمان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    اخه فنلاند و پاریس کشتی دارن مگه.عرضه داری تو روسیه و امریکا و اذربایجان و کشورهای صاحب کشتی مدال بیارید.بعله ایران به مالدیو 17 تا گل زد ولی یه برد بی ارزش بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس