کد خبر 771317
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
دیدار تیمهای ملی ایران و سوریه

رسانه‌های عربی به تساوی ارزشمند سوریه برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران واکنش نشان دادند و به ستایش از عمر السومه پرداختند.

به‌ گزارش ‌مشرق، تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه دست به کار بزرگی زد و توانست با تساوی ارزشمندی که در ورزشگاه آزادی برابر ایران به دست آورد، عنوان سومی را در گروه خود به دست آورد تا شانس خود را برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه در پلی‌آف آزمایش کند.

سوریه در دیدار برابر ایران تا دقایق پایانی با نتیجه‌ دو بر یک عقب بود اما عمر السومه توانست گل تساوی را برای سوری ها به ثمر برساند؛ گلی که باعث شده مردم این کشور غرق در شادی شوند.

تساوی سوریه برابر ایران بازتاب زیادی در رسانه‌های  عربی داشت و بیشتر آنها به ستایش از عمر السومه، مهاجم سرشناس سوری ها پرداختند و او را دلیل اصلی این موفقیت برای تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه دانستند.

روزنامه الوطن سوریه

"رویا هم چنان ادامه‌ دارد؛ تساوی به ارزش پیروزی"

"تیم ملی فوتبال سوریه دست به کار بزرگی زد و توانست با تساوی ارزشمندی که در تهران به دست آورد به پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2018 راه پیدا کند تا هم چنان رویای حضور در جام جهانی را در سر بپروراند. این تساوی در آزادی حکم پیروزی را برای ما داشت و در حال‌ حاضر باید در پلی‌آف به مصاف استرالیا برویم."

روزنامه البیان

عمر السومه با گل دقایق پایانی سوری‌ها را غرق در شادی کرد

 این روزنامه هم نوشت: تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه با گلی که عمر السومه در دقایق پایانی به ثمر رساند یک تساوی ارزشمند را به دست آورد؛ تساوی که باعث شد تا این تیم بالاتر از تیم‌ ‌ملی ازبکستان در رده سوم جدول رده‌بندی جای گیزد و به پلی‌آف راه پیدا کند"

در این دیدار سوری بازی را خوب آغاز کرد و به یک گل زود هنگام دست پیدا کرد اما تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران توانست در دقایق پایانی نیمه نخست کار را به تساوی بکشاند تا دو تیم با تساوی به رختکن روند. در نیمه دوم آزمون توانست روی غفلت خط دفاعی سوریه گل دوم ایران را به ثمر رساند، اما  این پایان کار نبود و السومه، مهاجم زهردار تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه که متخصص گل زدن به ایرانی‌ها است گل تساوی را به ثمر رساند تا سوریه به یک دستاورد تاریخی بزرگ دست پیدا کند".

اخبار لیبی

"عمر السومه؛ متخصص باز کردن دروازه‌ ایران"

این سایت لیبیایی مانند بیشتر رسانه‌های عربی به ستایش از السومه مهاجم سوریه پرداخت و نوشت: "عمر السومه بار دیگر ثابت کرد که گل زدن به ایرانی‌ها را بسیار خوب بلد است. این نخستین گلی ملی السومه بعد از 7 بازی بود، گلی که بسیار ارزشمند بود و باعث شد تا سوریه به پلی‌آف راه پیدا کند هم چنان که ثابت کرد که این بازیکن متخصص گل زدن به ایرانی‌ها است.

السومه توانسته برابر تیم‌های تراکتور سازی، ذوب آهن و پرسپولیس گلزنی کند و الان هم دروازه‌ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را برای نخستین باز کرد تا تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه دست به یک افتخار بزرگ زند و به پلی‌آف راه پیدا کند".

CNN امارات

"رویا با السومه ادامه دارد"

" تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه با درخشش عمر السومه توانست تساوی ارزشمندی را در تهران به دست آورد تا دست به کار بزرگی بزند و به پلی‌آف راه پیدا کند. سوریه باید در این مرحله به مصاف تیم قدرتمند استرالیا برود تا در صورت پیروزی به مصاف نماینده کونکاکاف برود.

" سوریه در این دیدار تا دقایق پایانی از حریف خود عقب بود اما السومه بار دیگر نشان داد که مهاجم بزرگی است و تیمش را به یک دستاورد بزرگ تاریخی رساند".

بطولات مصر

"سوریه در دقایق پایانی به تساوی ارزشمند رسید"

این سایت مصری هم نوشت: تیم ملی فوتبال سوریه با گلی که عمر السومه در دقایق پایانی به ثمر رساند تساوی ارزشمند را در ورزشگاه آزادی به دست آورد تا به پلی آف راه پیدا کند و به رویاپردازی خود برای صعود به جام جهانی ادامه دهد.

ستاره سوری ها در این دیدار عمر السومه بود که روی گل اول تاثیر گذار بود و گل دوم  را هم به ثمر رساند. در  این دیدار ایران در بیشتر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت اما  در نهایت سوریه توانست این تساوی ارزشمند را به دست آورد.

عکاظ

سوریه با جلاد ایران به پلی‌آف راه یافت

این روزنامه عربستانی با تیتر "جلاد ایران" به ستایش از عمر السومه پرداخت و از عملکرد خوب این بازیکن برابر تیم‌های  ایرانی سخن به میان آورد.

" بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه برابر ایران تسلیم نشدند و با گلی که السومه در دقایق پایانی به ثمر رساند یک تساوی ارزشمند را به دست آوردند. السومه نشان داد که نه تنها برابر باشگاه های ایرانی،‌ بلکه برای تیم‌ ‌ملی فوتبال این کشور هم تبحر در گلزنی دارد. او توپ نصف و نیمه ای را در محوطه جریمه ایران دریافت کرد و از آن یک گل ساخت تا سوریه دست به یک دستاورد تاریخی زند و به پلی‌آف راه پیدا کند.

الکاس

"سوریه به پلی آف راه پیدا کرد"

این سایت قطری هم نوشت: تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه تساوی ارزشمندی را در ایران به دست آورد و توانست به پلی‌آف راه پیدا کند. سوریه در این دیدار برای پیروزی به میدان رفته بود و می‌توانست در صورت پیروز شدن به جام جهانی روسیه راه پیدا کند. آنها تا دقایق پایانی از حریف خود عقب بودند، اما السومه توانست گل تساوی را به ثمر رساند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    با این اتفاق پوز ازبکستانی که 5 تا از قطر میخوره تا ما صعود نکنیم زده شد. دیدی خوردی از ایران زاگالو؟
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      41 42
      کاشکی به سوریه میباختیم تا هم تبلیغ بزرگی براشون باشه و هم از کره که اون بلا رو سر عبدولی آوردن و از طلا محرومش کردن گرفته باشیم. یادتونه حریف کره ای رو چند بار فیتو کرد و آخرش با جنگولک بازی بازوندنش؟
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      21 1
      ازبکستان از قطر پنچ تا نخورد 5تا زد پس تقصیر کار نبود.بازی امارات عربستان رو همه دیدن این بازی رو هم.اقای بیرانوند و تمام همدستان گرام تعمدا دل هموطناتو نو شکستین.اقای کیروش شما هم به ارزشهایی که به خاطرش همه ایران دوستتون داشتن پشت کردین.اه ازبکها پشت سرمونه و این تیم تو جام جهانی هیچ کاری نمیتونه انجام بده چون روح جوانمردی ورزش رو زیر سوال برد.دیگه عاشقانه این تیم رو دوست ندارم چنین تیمی ارزش عاشقی رو نداره.
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      24 0
      آقا یا خانوم ناشناس 14:39شما مفهومی به اسم وطن می شناسی به سوریه می باختیم کسی نمی گفت آفرین به ایرانیا حال کره رو گرفتن میگن زور ایرانیا به کره نرسید بعدشم رفتار زشت سوری ها در بازی رفت و برگشت کافی نبود تا بفهمید اونا طرفدار شما نیستن که اینطور سنگشون رو به سینه می زنید
    • AE ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      10 18
      روزنامه های کل کشورهای عربی و حتی اونایی که با سوریه دشمنی دارن کارشونو تمجید کردن فکر کنم فقط تو ایران اینجوریه که همه چیز رو سایسی میکنن.
    • US ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      30 0
      خاک تو سرت
  • US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    44 53
    خوب بازی کردند
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      43 16
      بشار اسد .. کی باشه ما برای اول حرم و دوم امنیت به سوریه کمک کردیم
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      35 81
      سوریه خیلی بهتر بود باید میبرد ایران رو .حق ما سوری ها بیشتر بود زنده باد سوریه زنده باد بشار اسد
  • ا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    83 35
    رسیدن یک کشور جنگ زده به پلی آف (هر چند شانسی برای حضور در جام جهانی نداره) درس عبرتی برای کشورهای پر ادعای عربی خلیج فارس بود
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      57 22
      و همینطور بازیکنان ایرانی که یک هفته جنجال پاداش رو درآوردن و باعث شدن ورزشگاه نصفش خالی بشه!
  • مصطفی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    85 31
    چرا اینجوری حرف می زنند. اگر ایران نبودکه اینا باید به داعش می گفتن بابا !
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      42 30
      فوتبال رو سیاسی نکن عزیز خود ایران زمان جنگ هم مسابقه فوتبال می داد...
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      19 77
      سوریه خیلی بهتر بود باید میبرد ایران رو .حق ما سوری ها بیشتر بود زنده باد سوریه زنده باد بشار اسد
    • مقیم ایران IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      31 77
      ما ملت سوریه قهرمانان واقعی هستیم و بدون کمک دیگران هم قوی هستیم. زنده باد سوریه و بشار اسد
    • GB ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      51 41
      آقای مقیم ایران شما سوری ها واقعا یادتون رفته زمانی رو که دنیا به شما پشت کرد ولی ما پشتتون وایسادیم براتون متاسفم
    • AE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 19
      حالا نمیخواد سر این و اون منت بذاری در مورد ایران که بد نگفته.همه غرور ملی دارن
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    47 56
    حضور ایران در سوریه به واکنش و نمک شناسی و نمک نشناسی سوری ها ارتباط نداره و فقط برای اعتقادات و امنیت کشور و منافع مشترک منتطقه ای در مقابله با داعش بوده.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    24 40
    اصلا این آقا شاید بخواد احساسات ما رو تحریک کنه و اهدافی دیگر داشته باشد از کجا معلوم تو واقعا سوری هستی در ضمن مردم سوریه کمک های ایران را فراموش نخواهند کرد
    • US ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      10 0
      عرب عربه دوست عزیز قبلا هم سوری ها یا عراقی ها من دیدم کامنت بزارن تو مشرق چون تو ایران کم نیستن
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 13
      یه ضد انقلاب مدتیه توی بخش ورزشی مشرق داره پست می ده و پست هاش منتشر میشه و کلآ به بهانه ورزش داره افکار خودش رو منتشر می کنه مثلا به بهانه فوتبال عملا در حال تمسخر محور مقاومت و...هست کاربر سوری مقیم ایران اخبار فوتبال کشور خودش رو هم دنبال نمی کنه چه رصد ایران رو!!
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    2 28
    تیتر ما برای کشورهای عربی فضل ایران اینبار در زمین فوتبال. البته برای مردم باهوش ما جای تاسف داشت.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    13 0
    مشرق تو بدرد نمی خوری اهای سوری مغزتو میترکونم
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    20 0
    این کشو رهای عربی چه حرصی از ایران میخورن در حالی که اسرائیل برای قصابی اونها سالها ست نقشه ریخته .
  • تاج US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    32 0
    عزیز من چرا می خواهید تقاوت های زبانی و فرهنگی و ملی دو کشور رو نادیده بگیرید؟ سوریه یک کشور عربی است و حتی اون قدر پیش رفته که اسم رسمی این کشور جمهوری عربی سوریه است. اسد تو چاله افتاده و واسه همینه که الان کمک ایران رو می پذیره ولی اگر بساطش جمع و جور بشه، به کشور ما پشت می کنه. اینا فقط در ایران به تساوی رسیدند ولی طوری وانمود کردند که تیم ملی مارو شکست دادند و کل سوریه تو جشن و شادی رفت نه به خاطر این که تیمشون در ایران نباخت، بلکه به ایران! نباخت و این قضایای کمی نیست و ایران باید این گونه احساسات و افکار رو حتما در نظر بگیره و تجزیه و تحلیل کنه و بی خودی در کشوری هزینه نکنه که اصولا هیچ وقت از نظر تاریخی و فرهنگی با کشور ما رابطه تنگاتنگی نداشته. ایران باید همت خودشو معطوف به سرزمین های از دست رفته زمان قاجار بکنه که با ما اشتراک نژادی و مذهبی و زبانی دارند، مانند افغانستان و بحرین و آران (جمهوری شمال آذربایجان عزیز ما). وقتی در یک مسابقه فوتبال آن هم به این گونه کل یه کشور تو جشن و سرور می رند باید واقعا ماست ها را کیسه کرد و از وقایع حاد آینده جلوگیری نمود. همین اسد هم مانند عمراابشیر و این آقا هم مثل یاسر عرفاته، مگه ندیدیم چقد پول گرفتند و چطوری خیانت کردند...
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    22 0
    تبانی زشتی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس