میرحمایت میرزاده

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی یک ضرورت اساسی برای آنان است و نباید محدود شود.

به گزارش مشرق، میرحمایت میرزاده اظهار داشت: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی یک ضرورت اساسی برای آنان است و نباید محدود شود چرا که در این اردوها دانش‌آموزان ارتباط اجتماعی،  فعالیت تیمی و مستقل زندگی کردن را فرامی‌گیرند و نباید دست کم گرفته شود و از آثار و نتایج آن بی‌بهره ماند.

وی افزود: مهارت‌های زندگی و فعالیت‌های اجتماعی دو اصل مهم و اساسی اردوهای دانش‌آموزی هستند و اگر وقوع حوادثی از جمله حوادث اخیر واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان برگزاری این اردوها در نظر گرفته شود نیاز است که رعایت نکات ایمنی در این زمینه مبنای کار قرار داده شود.

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اردوهای دانش‌آموزی یک فرصت بسیار مناسب برای کسب تجربه‌های مفید است که در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی‌های مناسب و منسجمی هستیم تا بتوانیم از این طریق برگزاری اردوها را به بهترین شکل مبنای کار قرار دهیم.

میرزاده بیان کرد: اگر اردوهای علمی، سیاحتی و زیارتی دانش‌آموزان ممنوع و یا محدود شود به طور حتم عواقب و خروجی‌های ناموفقی نیز به دنبال خواهد داشت که این موضوع می‌تواند پیشرفت علمی و عملی دانش‌آموزان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و آنان را از فراگیری مهارت‌های زندگی بازدارد.

وی تصریح کرد: نیاز است که حادثه اخیر نیز به عنوان یک تجربه تلخ مبنای کار مسئولان قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق از بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری جلوگیری کرده و شاهد رشد و پرورش دانش‌آموزان با بهترین شرایط باشیم چرا که این مسئله برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است و مهم‌ترین اولویت تامین سلامت جانی دانش‌آموزان است.

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: خواب‌آلودگی و نبستن کمربند ایمنی دو علل اصلی وقوع حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگان است که پس از بررسی‌ ابعاد مختلف این حادثه تذکرات لازم به دستگاه های اجرایی داده شد و نیاز است که اهتمام دستگاه‌های نظامی و انتظامی برای کنترل بسته شدن کمربند ایمنی و رعایت نکات ایمنی مورد توجه واقع شود.

میرزاده اظهار کرد: انتظار ما از وزارت راه نیز است که نسبت به نصب گاردیل و ایمنی جاده‌ها توجه بیشتری داشته باشد تا از وقوع چنین حوادث ناگواری تا حد امکان جلوگیری به عمل آید تا در صورت وقوع تصادف و واژگونی وسیله حمل و نقل پرت شدن به داخل دره و سایر مشکلات به حداقل برسد.

وی گفت: اصلاح و بازنگری در شیوه‌نامه سفرهای اردویی دانش‌آموزی با هدف رفع مشکلات و موانع موجود نیز امری لازم و ضروری است که امیدواریم با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس