کد خبر 770921
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
پرچم اسرائیل

اسرائیل که همواره طی سال های گذشته از تروریست‌ها حمایت می‌کرد اکنون با پیروزی‌های سوریه در نبرد با تروریست‌ها نگران است که محور مقاومت بتواند ائتلافی را علیه این رژیم برای آزادسازی جولان تشکیل دهد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الوطن سوریه، به نظر می رسد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از گذشته درس عبرت نگرفته است. او که از سال 2009 تا کنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی است با وجود استفاده از صدها هزار عناصر مسلح تروریستی نتوانسته است به هدف های خود علیه سوریه، مقاومت لبنان و ایران دست یابد. او بر روی ایهود باراک و موشیه یعالون و لیبرمن وزیران دفاع رژیم صهیونیستی شرط بندی کرده بود تا بتواند سوریه را ویران و نظام این کشور را تغییر دهد.

همه دیدند که رژیم صهیونیستی به طور آشکار اعتراف کرد بیش از دو هزار تروریست در بیمارستان های این رژیم مداوا شده و به این تروریست ها در پایگاه نظامی در جولان اشغالی و داخل سرزمین های اشغالی کمک شده است تا به جنگ تروریستی علیه نظام سوریه ادامه دهند.

شماری از رهبران گروه های مخالف نظام سوریه در تل آویو با مقام های رژیم صهیونیستی نشست هایی برگرار کرده اند. رسانه ها به طور آشکار تصاویری از این نشست ها را منتشر کردند و رسانه های ضد سوری از ائتلاف این افراد با رژیم صهیونیستی برای دست زدن به اقدام های ضد سوری سخن به میان آوردند.

در پایان، دولت رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسید که سوریه و همپیمانان آن در منطقه دستور کار و طرحی را تحمیل می کنند که از عراق تا سوریه و لبنان گسترده شده و از پشتیبانی ایران به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای برخوردار است. ایرانی که واشنگتن و تل آویو نمی توانند جلوی پیشرفت های نظامی، موشکی و فناوری آن را بگیرند.

نتانیاهو در این توهم به سر می برد که رهبر سوریه، ارتش و مردم آن نمی توانند در برابر دشمنان خود به پیروزی برسند. دولت رژیم صهیونیستی و کنست این کشور تصمیم هایی را درباره الحاق جولان سوریه به رژیم اسرائیل گرفت و شماری از رهبران مخالفان نظام سوریه نیز در این باره تسلیم شدند. اما اکنون پس از افرایش دامنه پیروزی بر گروه های تروریستی و تقویت مرزهای سوریه با لبنان و عراق و آمادگی اردن برای محافظت از مرزهای مشترک سوریه تنها جبهه مرزی جولان و جبهه شمالی سوریه در دستور کار دولت سوریه باقی مانده است. این موضوعی است که نتانیاهو و دولت او را نگران کرده است.

زیرا سوریه در سال 2017 و پس از آن به یکی از بزرگترین طرف های قدرت منطقه ای تبدیل می شود و از حمایت ایران و مقاومت لبنان برخوردار است. بنابراین همه کسانی که مسائل خاورمیانه را پیگیری می کنند دیدند که رسانه های رژیم صهیونیستی و اظهارات نتانیاهو و لیبرمن بر روی این موضوع متمرکز است که اسرائیل تاب تحمل ائتلاف سوریه و همپیمان آن را ندارد. زیرا این ائتلاف با همه ابزارهای قانونی موجود برای بازپسگیری جولان سوریه تلاش خواهند کرد. به ویژه این در شرایطی است که سازمان ملل و همه کشورها هنوز هم اعتراف می کنند که  جولان بخشی از سوریه است که اشغال شده است.

به نظر می رسد فرمانده نظامی اسرائیل گزارشی را درباره امنیت و جنگ برای نتانیاهو و شورای وزیران او آماده کرده است. در این گزارش آمده است  اسرائیل نمی تواند برای همه شهرک نشینان پناهگاه درست کند. هنوز هم این رژیم نمی نمی تواند تضمین دهد که جلو فرودآمدن موشک های مختلف را در جبهه داخلی بگیرد.  زیرا شهرک نشینان دیده اند گنبد آهنین نتوانسته است مانع فرود آمدن  موشک هایی شود که توسط ساکنان غزه درست شده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی از جمله روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعتراف کرده اند بیش از 37 درصد از سربازان رژیم صهیونیستی تمایل به حضور در میدان های نبرد ندارند. آنها ترجیح می دهد در عرصه های دیگر خدمت کنند تا مجبور به انتقال به میدان های نبرد نشوند. اگر چه 10 سال از جنگ 2006 سپری می شود اما بیشتر سربازان دیدند که در این جنگ شهرک های یهودی نشین موشک باران می شود و این موضوعی است که فرماندهان نظامی اسرائیل هم نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس