دیرالزور111 (2).jpg

با توجه به پیشروی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود نیروهای سوری و مقاومت در ساعات آینده خود را به غرب شهر دیرالزور برسانند و محاصره این شهر را پس از ۴ سال بشکنند.

 به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از عملیات پاکسازی استان دیرالزور حاکیست، نیروهای سوری و مقاومت با پشتیبانی یگان‌های موشکی، جنگنده‌های سوری و روسی توانستند مواضع خود را در حومه میادین نفتی «القصیبة، الخراطة، طار طریفاوی و قصر طریفاوی» به طور کامل تثبیت کنند. نیروهای سوری و مقاومت در ادامه، عملیات را از محور شمال غرب به سمت شهر دیرالزور ادامه دادند و با حملات گسترده علیه مواضع تروریست‌های داعش، موفق شدند خود را به ورودی میدان فتی «الزراعة» در غرب شهر دیرالزور (حومه غرب پایگاه تیپ ۱۳۷ ارتش) برسانند.

با پاکسازی های صورت گرفته ، فاصله نیروهای مقاومت و ارتش سوریه تا شهر دیرالزور به ۵ کیلومتر کاهش یافت. تلفات تروریست‌های داعش در این محور در چند ساعت گذشته به حدود ۹۰ تن رسیده است.

**برای مشاهده جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

از محور غرب هم خبر می رسد نیروهای متحد از سمت «هریبشة» به سمت شهر«کباجب» پیشروی کرده اند و خود را به ۵ کیلومتری این شهر رسانده‌اند.

از این محور نیروها تلاش می کنند خود را به نیروهای محاصره شده در فرودگاه دیرالزور در جنوب شهر برسانند تا راه را برای تروریست ها از محور جنوبی مسدود کنند.

منابع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کردند بسیاری از تروریست های داعشی مناطق حد فاصل فرودگاه و شهر دیرالزور را تخلیه کرده اند و به سمت شرق شهر متواری شده‌اند.

جنگنده‌های روسی و سوری نیز به شدت مواضع تروریست های داعش را در شهر دیرالزور و مناطق حومه هدف قرار می دهند.

نیمه شب گذشته جنگنده ها با حمله دقیق به مرکز امنیتی گروه تروریستی داعش در محله «حویجه غربی» موفق شدند، دهها تن از تروریست های داعش را به هلاکت برسانند که در میان آنان چند عنصر بارز به نام های «ابواسامه الزبیدی، ابوعمر الکربولی، ابومحمد شعیطی، ابومریم طیانه،

ابومعاویه ادلب، ابودجانه بکرص، ابوعبیده العانی، ابوسلمان الاهوازی و ابویعقوب المهاجر» کشته شدند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

با توجه به پیشروی های صورت گرفته انتظار می رود نیروهای سوری و مقاومت در ساعات آینده خود را به غرب شهر دیرالزور برسانند و محاصره این شهر را پس از ۴ سال بشکنند.

همزمان با نزدیک شدن نیروهای مقاومت به شهر دیرالزور، شهروندان محاصره شده شب گذشته  را به جشن و پایکوبی گذراندند.

از سوی دیگر اهالی روستاهای حومه شهر از جمله «نملیة، الحریجی و ماشخ» به مقرهای تروریست های داعش حمله کردند و تعداد زیادی از آنان را از پای درآورده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری و مقاومت از شب گذشته تا لحظه تنظیم این خبر ۱۲ کیلومتر به سوی غرب شهر دیرالزور پیشروی کردند و خبرهای منتشر شده مبنی بر شکست محاصره شهر و رسیدن نیروها به تیپ زرهی ۱۳۷ صحت ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    46 2
    خوشم میاد با دقت میرید جلو...خواهشا همین جور ادامه بدید مثل بقیه خبرگزاریا الکی هر دقیقه خبر ازادی نزنید
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    34 5
    ببین آمریکا و اسزائیل چه جوری یه نفر مثل ابوبکر البغدادی این صهیونیزم به تمام معنی را آموزش میدن و بین مسلمان و ملتها تفرقه می اندازند و آنها را همدیگر را قربانی میکنند وای به حال جهل این مردم
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      17 1
      موضوع اصلی بشر در طول تاریخ همین بوده. همواره جاهل ها بیشتر از افراد آگاه بوده اند!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      3 12
      باز هم نظریه توطئه برادر جان یا خواهر گرامی داعش دست پخت غربی ها نیست. داعش بر اساس یک فکر ساخته شده است. حتی اگر هم داعش شکست بخورد ولی فکر و اندیشه اش باقی مانده است.
  • حسین IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    32 3
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا(3)
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      9 0
      بعد از حمد نمازهایمان بخوانیم که برای نصرت الهی علیه دشمنان خوب است
  • ا IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    12 1
    این اتفاق باید همان هفته اول حمله روسیه می‌افتاد ولی آمریکا با دسیسه‌های خود باعث شد تا الان به تعویق بیفتد. باید به مردم این آگاهی داده شود که اگر این واقعه دو سال به تاخیر افتاد به واسطه حمایت امریکا و ایادی استکبار از اینها بود که مردم جرأت نمیکردند حتی از ترس برگشتن تروریستها و انتقام آن‌ها شادی کنند. از این به بعد وزنه به سمته دولت و حکومت سنگینی میکنه و اگر انتخاباتی صورت بگیرد به غیر از مزدوران باقی به بشار رای میدهند اما نباید اشتباهات گذشته تکرار شود
  • موریس IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    24 1
    زنده باد مدافعین حرم و حزب الله . با تشکر از روسیه که انصافا با هر نیت و هدفی که داشته کمک شایانی کرد و علی رغم تهمت ها خیانت هم نکرد . ایشالا شر داعش کنده شد بقیه هم حساب کار دستشون میاد
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      2 14
      سوریه کلید کریمه است و کریمه هم دروازه روسیه. دلیل اصلی کمک روسیه به سوریه هم همین است
    • حسن IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      0 0
      نمیدونم چرا بعضی افراد تمام جنایت های فعلی و گذشته امریکا رو لاپوشانی میکنن اما اقدامات مثبت روسیه رو به هر قیمت و ترفندی میخوان توطئه جلوه بدن!!! خدا رو شکر که امور مملکت دست اینها نیست و گرنه بدترین خیانت ها رو در حق ملت میکردن چون چنین افراد و تفکراتی که بدروغ جای خائن و همراه رو عوض میکنن خائن حقیقی هستن.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    13 1
    از صلابت ملت و ارتش و سپاه ما جاودانه شد از فروغ سحر پگاه ما صبح آرزو دمیده از کرانه ها شاخه های زندگی زده جوانه ها این پیروزی خجسته باد این پیروزی خجسته باد این مبارک بهار به باغبان خجسته باد خجسته باد این گل افشان دیار به بلبلان خجسته باد همیشه بادا وطن بر فراز این پیروزی خجسته باد این پیروزی نوبهار ما از کران زمین پر شکوفه شد شاخه امید خون هر شهید می دهد نوید نوبت ظفر این زمان رسید به کوری دیده دشمنان شکسته شد سر اهریمنان صبح پیروزی مبارک باد این ستم سوزی مبارک باد حافظ وطن تا خدای ماست لطف ایزدی رهگشای ماست در خط سیاه میوه امامدر شب خطر رهنمای ماست به رغم آن دشمن خیره سر وطن رها شد ز بیم و خطر صبح پیروزی مبارک باد این ستم سوزی مبارک باد
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    16 1
    در بهار آزادی جای شهداء خالی است.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    16 2
    بعد از انهدام داعش و به زباله دان تاریخ سپردن آن، وقت یمن است. محور مقاومت باید مسئولیت تاریخی خویش را در قبال مردم مظلوم یمن به سرانجام برساند.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      1 0
      وقت آزادی شمال سوریه است برادر و پاکسازی پایگاههای آمریکایی
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    15 2
    نصرت واقعی نزدیک است , بسیار نزدیک
  • عباس IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    12 1
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر
  • عدنان IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    15 0
    پاینده باشید دلاوران گارد ریاست جمهوری و سرتیپ عصام زهر الدین .مقاومت نمایید که پیروزی نزدیک است چنانچه دشمن داعشی پا به فرار گذاشت احدی از آنها را زنده نگذارید.دردو بر شما مجاهدان راه حق
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    3 0
    راهکار ریشه کنی داعش بیرون راندن آمریکایی ها از سوریه است تا آنها در سوریه پایگاه دارند ریشه داعش در سوریه خشک نخواهد شد
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    4 0
    کردها جایگزین داعش می شوند زیاد خوشحال نشوید
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    3 0
    شمال سوریه در اشغال آمریکاست دیالزور را ول کنید رقه را بچسبید
  • صبا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 0
    اون دسته از افراد به اصطلاح روشنفکر که می گفتند بشار اسد دیکتاتوره و مردم سوریه ازش متنفر هستند از تماشای شادی زایدالوصف مردم مظلوم سوریه که زیر چکمه ستم داعش و حامیانشون سخت ترین لحظات رو تجربه کرده اند چه حسی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس