نقشه دیرالزور.jpg

، در حال حاضر، بیش از ۹۰ درصد استان دیرالزور در اشغال عناصر تروریستی داعش است. نیروهای ارتش سوریه به همراه مردم در بخشی از شهر دیرالزور در محاصره هستند.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش در یک ماه گذشته شکست سختی را در جبهه های مختلف سوریه متحمل شده است. در شرق استان حلب، مساحتی نزدیک به ۳ هزار کیلومتر مربع باز پس گرفته شده و نیروهای ارتش و جبهه مقاومت ۲۰۰ کیلومتر مربع در استان رقه پیشروی کرده اند.

در شرق استان حمص نیز مساحتی نزدیک به ۶ هزار کیلومتر مربع پاکسازی شده و تروریست ها مجبور شده اند به سوی مرزهای اداری استان دیرالزور عقب نشینی کنند. گروه تروریستی داعش در جنوب شرق استان حماه هم مناطق زیادی را از دست داده است.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در استان رقه نیز نیروهای دموکراتیک کرد پس از پاکسازی ۹۰ درصد مناطق شمالی از محورهای شرقی و غربی وارد برخی محله های شهر رقه شده اند؛ از سویی دیگر، نیروهای بسیج مردمی عراق در شمال غرب استان نینوا، تروریست های داعش را نقره داغ کرده اند.

پیشروی های ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محورهای مورد اشاره باعث شده تروریست ها پایگاه های خود را در مناطق مختلف از دست بدهند و در مقطع فعلی تنها گزینه آنان برای انتخاب پایگاه جدید استان دیرالزور است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، بیش از ۹۰ درصد استان دیرالزور در اشغال عناصر تروریستی داعش است. نیروهای ارتش سوریه به همراه مردم در بخشی از شهر دیرالزور در محاصره هستند.

عناصر تروریستی داعش در ۳ روز گذشته حملات گسترده ای را از جنوب غرب شهر دیرالزور علیه مواضع ارتش در حومه منطقه « البانوراما» انجام داده و درصدد ورود به این منطقه راهبردی هستند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

با وجود پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری از نیروهای محاصره شده در شهر دیرالزور باید در روزهای آینده منتظر نبردهای سنگین نیروهای تحت فرمان سرهنگ «عصام زهرالدین » با تروریست های داعشی بود. در حال حاضر نیروهای گارد ریاست جمهوری، ارتش و عشایر منطقه برای نبردی تمام عیار در آماده باش کامل هستند.

 فاصله نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه از حومه شرقی شهر تدمر با شهر دیرالزور ۱۴۳ کیلومتر است و اگر سرعت پیشروی ها در این محور افزایش پیدا نکند و تروریست ها وارد مناطق تحت کنترل نیروهای سوری شوند باید منتظر یک قتل عام جدید و خونین در شهر دیرالزور بود.

به گزارش مشرق، نیروهای سرهنگ « عصام زهر الدین» در ۴ سال گذشته در برابر حملات گروه تروریستی داعش مقاومت کرده اند و موفق به دفع تمام حملات شده اند اما باید توجه داشت تروریست ها این بار با تمام قدرت وارد عمل می شوند چرا که در تمامی جبهه ها متحمل شکست شده اند و اگر وارد شهر دیرالزور شوند معادلات در میدان نبرد ۱۸۰ درجه تغییر می کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    5 36
    و اینک نبرد قرقیسیا
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      4 0
      خخخخخخخخخخخخ تو رو خدا نزنید این مواد کوفتی رو
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    173 4
    نصر من الله و فتح قریب . صبر پیشه کنید . خدا با مظلومان است
  • مجید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    13 2
    چرا برای کم کردن فاصله دیروالز نیرو هلی برد نمیکنند.یا به حشد الشعبی با توجه به سرعت بالای تهاجم دستور ورود نمیدهند.درصورت حمله باید از طریق ایران هواپیماها جنگی ایران وارد عمل بشن.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    14 1
    از کی تا به حال ژنرال عصام الدین تبدیل به سرهنگ شده است؟ سرهنگ در زبان عربی می شود عقید و عمید هم می شود سرتیپ فکر کنم مترجم این مقاله فرق بین عمید و عقید را نمی داند.
    • US ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      2 5
      خیلی هنری داری پاشو برو وسط میدان نبرد هی از عقب ایراد نگیر. اصل این یک مرد واقعی هستش. ممنون از مشرق که گزارش میده
    • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      4 0
      ناشناس 1:25 حق خوانندگان است که اخبار صحیح را دریافت کنند. کار مترجم ترجمه است نه خبرسازی که این هم می شود تحریف اخبار
  • رضا IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    29 2
    خدایا به حق اهل بیت و این شب های عزیز کمکشون کن شکست نخورن. یا حسین یا زهرا
  • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    17 2
    ای خدا کمک کن شکست نخورن و من توفیق بوسدن دست این مرد بزرگ این دلاور این قهرمانان واقعی مثله مردم دیرالزور و عصام زهر الدین بزرگ را پیدا کنم
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      0 4
      اگه به دعا بود که الان داعش باید دنیا دستش بود!
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    3 0
    آزاد سازی در کار نبوده رقه داره بدست کردها سقوط میکنه و داعشی ها هم از این مناطقی که شما در متن بالا بهش اشاره کردید کاملا عقب کشیدند و در واقع بدون هیچ درگیری ارتش سوره در اون مناطق به لطف جنگ کردها با داعش مستقر شده است
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      1 0
      کاملا درسته. اتفاقا این قضیه درگیری کردها با داعش در رقه به نفع ارتش سوریه شد، چرا که داعش نیرو و مهمات رو به رقه منتقل کرده.
  • محمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    2 0
    درود خدا بر فرمانده دلاور عصام زهرالدین سوری ها باید به داشتن چنین فرمانده ای افتخار کنن
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    2 0
    نقشه را نگاه کنید در طی سه ماه گذشته حتی 10 کیلومتر نیز بسوی دیالزور پیشروی نشده تا داعش مائوس شود و به رقه برگردد در عوض روسها به بمباران نمایشی ماهی یک بار دیالزور بسنده می کنند چون این منطقه را به آمریکایی ها فروخته اند
  • ناشناس IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    4 1
    ایران باید به بهانه تلافی حمله داعش دستی از نزدیک بر اتش ((اشغال مرز وهلی برن نیرو ویاحملات هوایی مکرر مستقیم ))بر سوریه داشته باشد
  • ابوفاضل ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    0 0
    الان خيلى موقعيت حساس شده ولى با هلى كوپتر ميشه نيرو اضافه كرد البته خطر داره ولى اقلا بايد چندصدتا نيرو كمكى اعزام بكنن اصولا ژنرال عقب كشيد كه تراكم نيروها بيشتر بشه بعد محاصره حمايت هوايى انجام بشه انشاالله توهمين دوماه اينده شكست محاصره انجام ميشه ضمنا فشار از جبهه شرق عامل كم شدن فشار به محاصرين خواهد شد كه مدافعين حرم و حاج قاسم نورچشم ايران بخوبى منطقه رو ميشناسن نگرانى نيست
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    0 0
    چرانیروهلی بردنمیکنن تامحاصره شکسته بشه یاازنیروهای زبده ی حشدالشعبی عراق کمک نمیگیرن ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس