اخبارویژه

یک رسانه اصلاح‌طلب می‌گوید حلقه نیاوران در طول سال‌های اخیر، در حال کنار زدن چپ‌ها و حلقه موسوم به کیان بوده‌اند و به همین دلیل هرچه آنها بیشتر قدرت می‌گیرند، این طیف در ناامیدی سیر می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان
رسوایی رسانه‌هایی که برای حرف مفت پول می‌گیرند!
دروغ‌پردازی جریانات اصلاح‌طلب و ضدانقلاب درباره یک زندانی، با اطلاع‌رسانی سخنگوی قوه قضائیه، به رسوایی ننگین و شرم‌آوری تبدیل شد.
علیرضا رجایی یکی از فعالان ملی مذهبی بود که چند سال قبل به جرایم مختلفی به زندان محکوم شد. در هفته اخیر رسانه‌های اصلاح‌طلب و ضد انقلاب در فضای مجازی با انتشار عکس‌های مختلفی از وی، اینگونه روایت کردند که چشم وی در زندان در اثر سرطان تخلیه شده است!


جماعت دروغ‌پرداز در تمامی این روزها مدعی بودند رجایی، بارها و بارها به خاطر درد چشم و صورت به مسئولان زندان مراجعه کرده و از آنها تقاضای کمک کرده است، اما آنها هربار از درمان وی خودداری کرده و موضوع را با تجویز مسکن فیصله داده‌اند! آنها روایت کردند که رجایی قربانی روابط ظالمانه حاکم بر زندان شده و در نهایت، هنگامی وی را به بیمارستان روانه کرده‌اند که کار از کار گذشته و تشخیص پزشکی‌، سرطان پیشرفته چشم بوده و منجر به تخلیه چشم وی گردیده است!


وقاحت جماعت دروغگو در ساخته و پرداخته کردن این قصه سوزناک و درام تلخ، باعث تولید دهها مطلب و انتشار عکس‌های مختلف در فضای مجازی شد! حتی دو روزنامه معروف اصلاح‌طلب با اختصاص عکس بزرگی از وی در صفحه اولشان، برای وی سوگواری کردند و به قوه قضائیه تاختند!


اما روز گذشته محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد«رجایی در سال 94 از زندان آزاد شده است»! این سخن یعنی اینکه وی از آن زمان همچون یک شهروند عادی در جامعه زندگی کرده و امکان پیگیری مراحل درمانی برای وی وجود داشته است.


به نظر می‌رسد سناریوسازان این دروغ بزرگ، نه تنها کمترین اعتقادی به پاسخگویی در پیشگاه الهی ندارند، که بهره‌ای از شرافت و انسانیت هم نبرده‌اند و البته با وقوف کامل به جهل و رنگ‌پذیری حامیانشان، عامدا دروغ‌هایی علیه نظام اسلامی تولید و منتشر می‌کنند.


فراموش نمی‌کنیم که جریان فتنه‌گر، در سال 88 هم با پیگیری سناریو کشته‌سازی و شکنجه، اخبار دروغ زیادی تولید می‌کرد. در آن سال کارگردانی با ایجاد لوکیشن شکنجه، در پی ساخت فیلمی مستند(!) از وضعیت زندان‌ها بود که با هوشیاری مسئولان امنیتی دستگیر شد. همچنین برخی سران فتنه به مراسم ختم کسانی رفتند که یا وجود خارجی نداشتند و یا زنده بودند و در مصاحبه‌هایی، از رفتار غیرانسانی فتنه‌گران ابراز تنفر و انزجار نمودند.


دستمایه همه این رفتارها، بهره‌گیری از بی‌اطلاعی افراد و سوارشدن بر موج احساسات آنهاست که گاه در این قالب به اعتقاد مردم لطمه می‌زند و گاه با پیام «تکرار می‌کنم» رای آنها را به مجرایی هدایت می‌کند که خود مردم هم از آن خبر ندارند.


انتظار می‌رود مسئولان قضایی در روزگار انتشار لحظه‌ای اخبار، اینگونه شایعات را در همان زمان انتشار پاسخ داده و موضوع را با مردم در میان بگذارند و به جلسات هفتگی مرسوم اکتفا نکنند.


اصلاح‌طلبان هربار ناامید می‌شوند و حلقه نیاوران قدرت می‌گیرد
یک رسانه اصلاح‌طلب می‌گوید حلقه نیاوران در طول سال‌های اخیر، در حال کنار زدن چپ‌ها و حلقه موسوم به کیان بوده‌اند و به همین دلیل هرچه آنها بیشتر قدرت می‌گیرند، این طیف در ناامیدی سیر می‌کنند.


کانال تلگرامی «ایران تایمز» نوشت:  نطفه دوم خرداد، در مرکز تحقیقات استراتژیک بسته شد آنجا که «سعید حجاریان، مصطفی تاج‌زاده، عباس عبدی، بهزاد نبوی، محسن آرمین و همفکرانشان» آن را اداره می‌کردند و روزنامه سلام نماد بیرونی تفکرات آنها شده بود و رئیس آن یعنی موسوی خوئینی‌ها نماد مخالفت با وضع موجود و اکبر هاشمی رفسنجانی نام گرفت. درواقع چپ‌های اسلامی آن زمان توسعه سیاسی را مبنای کار قرار داده بودند و ریشه‌های فکری خود را برپایه نظریات دکتر حسین بشیریه بنیان نهادند. بعدها هم از این مجموعه حلقه کیانی شکل گرفت که در سال 74 در اعتراض به تهدید شدن عبدالکریم سروش نامه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت نوشتند و اعلام مخالفت خود با جریان حاکم ریاست جمهوری را علنی‌تر کردند. در همین حلقه بذر گفتمان اصلاحات شکل داده شد.


مخالفین اما همزمان با انتقال حلقه کیانی‌ها، سنگر قبلی را فتح کرده بودند و حسن روحانی با حمایت پدر معنوی خود اکبر هاشمی رفسنجانی از سال 1371 شروع به تغییر شاکله مرکز تحقیقات استراتژیک داد. «محمد نهاوندیان، محمود واعظی، نوبخت، حسین موسویان، مرتضی بانک، علی ربیعی و صالحی امیری» کسانی بودند که جا پای چپ‌ها می‌گذاشتند و نظریات «محمود سریع‌القلم جایگزین تئوری‌های حسین بشیریه» می‌شد. در واقع آمدن روحانی به جای خوئینی‌ها نه تغییر یک فرد که تغییر یک گفتمان بود که در یکی سیاست اولویت بود و در دیگری اقتصاد و تقدم و تاخر این دو یک فاصله 180 درجه‌ای را نشان می‌داد. گویی «تکنوکرات‌ها جایگزین چپ‌های اسلامی» شده بودند و برای خود دورنمایی روشن را متصور بودند. دورنمایی که در سال 92 به ثمر نشست و پس از 76 نام دومین رئیس‌جمهور هم از این مرکز سر بیرون آورد.


از حلقه کیان رئیس‌جمهور اصلاحات بیرون آمد و از حلقه نیاوران، رئیس‌جمهور اعتدال، از یکی حزب مشارکت شکل گرفت و از دیگری حزب اعتدال و توسعه.


غرض از گفتن حلقه کیان و مکتب نیاوران یادآوری نگاه متفاوت دو جریان و ریشه‌های شکل‌گیری آنها و پذیرش بعضی تفاوت‌هاست. اینگونه است که راحت‌تر می‌توان رای بالای ظریف و کرباسیان و ربیعی و شریعتمداری را در برابر رای پایین حجتی و بیطرف تحلیل کرد. ایستادن تمام قد حسن روحانی و نیاورانی‌ها که امروز به جای قبول پست وزارت، بودن در دفتر رئیس‌جمهور و معاونت‌های رئیس‌جمهوری را ترجیح می‌دهند را مورد ارزیابی قرار داد و از لابی‌های محمود واعظی با علی لاریجانی پرده برداشت. خرده به لیست امید و عارف را به کناری اگر بگذاریم مسئله اصلی اما به فاصله‌های قدیمی دو جریان «اصلاحات و اعتدال» می‌رسد، اعتدالی که از اصلاحات بدنه اجتماعی ساخت و اینک خود یکه‌تاز میدان شده است و اصلاحاتی که تنها به لیست امید، امید دارد و هربار ناامید بازمی‌گردد.

گویی پروژه‌ اصلاح‌طلبانه فشار از پایین و چانه‌زنی از بالای سعید حجاریان جای خود را به پروژه محافظه‌کارانه «رای گرفتن از پایین و لابی با بالای اعتدالیون» داده است. اعتراض به روحانی سخت است، چراکه او قبل‌تر از آنکه خود را وامدار اصلاحات بداند خود را بدهکار تیم فکری و اجرایی‌اش که سال‌ها او را در مرکز تحقیقات یاری رساندند، می‌داند. به نظر برای التیام زخم امروز باید تاریخ را دوباره مرور کرد؛ «کیان و نیاوران» هر 2 به پاستور رسیده‌اند اما این کجا و آن کجا...!؟

نیویورک‌تایمز: جنگ سوریه حزب‌الله را آبدیده کرد
یک روزنامه آمریکایی نوشت حزب‌الله به عنوان بازوی قدرتمند ایران، روند درگیری‌ها در منطقه را تغییر داده است.
نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: «حزب‌الله» نیرویی است که قوت و پیشرفت اعجازگونه‌اش؛ جریان درگیری‌ها در خاورمیانه تغییر داده است.


حزب‌الله اولین گروه از جنگجویانی است که ایران آنها را در سرتاسر منطقه زیر پر و بال خود گرفته است و حمایت می‌کند. حزب‌الله امروز به یک بازوی واقعی «سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی ایران» بدل شده است و حلقه اتصال شبکه رو به رشد رزمندگان قدرتمند است.


حزب‌الله تشکیلاتی است که قدرتی تازه و دسترسی‌های جدید کسب کرده اما هنوز که هنوز است به درستی کنه درون آن برای هیچ‌کس به طور کامل روشن نیست.
در «حلب»  سوریه هم در نبرد آزادسازی این شهر در سال گذشته که نقطه عطف جنگ سوریه به شمار می‌آید؛  جنگجویان مورد حمایت ایران در این نبرد مشارکت داشتند که همگی از کشورهای گوناگون جذب و مجتمع شده بودند.


ریشه‌های پایه‌ریزی این شبکه پهناور درواقع به هنگام تهاجم نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 برمی‌گردد.


در آن سال ایران از حزب‌الله خواست که کمک کند تشکلی متشکل از شبه نظامیان شیعه مذهب عراقی ساخته شود. همین تشکیلات چند سال بعد صدها تن از سربازان آمریکایی را کشت. جنگ‌های سالهای اخیر این فرصت را فراهم کرد تا این شبکه گسترش یابد. امروز شمار بسیاری از تمام گروه‌هایی که زیر نظر حزب‌الله در عراق آموزش دیده‌اند؛ دارند میوه‌های این تلاش مستمر را می‌رویانند.


اما، همبستگی حزب‌الله با ایران فقط در قالب یک ائتلاف نمی‌گنجد. این همبستگی بس فراتر از این است. حزب‌الله و یارانش در حقیقت یک پیوستگی ایدئولوژیک با ایران دارند. مهمترین عامل پیوند این دو؛ مفهوم «ولایت فقیه» است که مقامی است پر شأن و منزلت که هم قدرت عالی و برتر سیاسی است و هم بالاترین مرجع دینی است و اما سوالی که در ذهن بسیاری نقش بسته این است که خوب اگر فیتیله شعله آتش جنگ‌های سوریه و عراق پایین کشیده شود؛ دهها هزار مبارز کار کشته و مجرب میدان دیده تکلیفشان چه خواهد بود؟ حزب‌الله که می‌گوید این مبارزان احتمالا آماده حضور در میادین رزم‌ آینده علیه اسرائیل خواهند شد.


دنیا از توجه به این واقعیت غافل مانده است که ایران دارد از سرتاسر جهان تشیع جذب نیرو می‌کند و به آنها آموزش می‌دهد و این مبارزان را بعد از آماده شدن در میادین رزم خود به صف می‌کند.
حزب‌الله در قلب این پویش قرار دارد. حزب‌الله آنقدر در این نقش فرو رفته است که حتی کم‌کم دارد جای «سپاه‌پاسداران» را می‌گیرد.
در عراق؛  ایران همان شبه نظامیانی را وارد نبرد با داعش کرد که در بدو امر برای جنگیدن با نیروهای آمریکایی تربیت شده بودند.


«فیلیپ اسمیت» پژوهشگر دانشگاه «مریلند»  آمریکا که در زمینه گروه‌های شبه نظامی تحقیق می‌کند می‌گوید پارسال در نبرد آزادسازی «حلب» بیشتر از 10 هزار مبارز فقط از عراق شرکت داشتند ضمن آنکه هزاران مبارز هم از سایر کشورها به صف شده بودند.


رهبران شبه نظامیان عراق از کاری که در سوریه انجام داده‌اند دفاع می‌کنند و می‌گویند که به درخواست دولت سوریه و برای دفاع از حرم‌های مقدس شیعیان و جنگیدن با تروریست‌ها به سوریه رفته‌اند.
به دنبال تهاجم نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 که سبب سرنگون شدن «صدام حسین» شد؛ نیروهای عملیاتی حزب‌الله به عراق رفتند تا در آنجا شبه نظامیانی را تشکیل دهند که با استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای و سایر تاکتیک‌های شورشگری با آمریکایی‌ها بجنگند.


جنگ سوریه تجربه‌ای بس گرانبار برای حزب‌الله بوده است. این جنگ نسلی جدید و فوق‌العاده مجرب از مبارزان حزب‌الله را ساخت و عملیاتهای تهاجمی بسیار سنگینی را به آن آموزش داد که همگی با هماهنگی با ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه انجام شد. شیخ نعیم قاسم عنوان می‌کند: «ما ضمن ادای احترام به ایثارگری‌های بزرگ جوانانمان در این راه؛ در نهایت امر آنچه که ما در سوریه بدست آوردیم بسیار بزرگتر از هزینه‌هایمان است».


«انور غرغاش» وزیر امارات می‌گوید: «اگر صبر کنیم و شاهد رسیدن و پخته شدن پروژه ایران شویم؛ آنگاه خواهیم دید که این میلیشیای منفور به یک قدرت نظامی با کفایت که رهبری ایدئولوژیک هم دارد بدل شده است و آنگاه من آن را یک نظام حمایت اجتماعی خواهم خواند».


غرغاش می‌افزاید: «ایرانی‌ها قبلاً هم این کار را کرده‌اند.»مبدأ سیطره وسیع سیاسی؛ اجتماعی و نظامی حزب‌الله از «بیروت» شروع می‌شود و با تثبیت قدرت در داخل لبنان به خارج از مرزهای این کشور هم بسط پیدا می‌کند.


عقب‌نشینی اسرائیل در سال 2000 از لبنان؛ حزب‌الله را به عنوان هسته مرکزی مقاومت تثبیت کرد. شهرت حزب‌الله در سال 2006 از این هم بیشتر شد. در آن سال حزب‌الله در یک جنگ 34 روزه اسرائیل را در لبنان به زانو درآورد. حزب‌الله هم اکنون بیشتر از 100 هزار راکت و موشک دارد که همه آنها را به طرف اسرائیل نشانه گرفته است. حزب‌الله ضمناً 30 هزار مبارز کارآزموده به علاوه تعدادی کمتر نیروی ذخیره دارد. اسرائیل می‌گوید حزب‌الله آنقدر در دولت لبنان نفوذ کرده است که اگر جنگ جدیدی در بگیرد؛ امکان ندارد فرق میان این دو را شناخت.

شجاعت و خطرپذیری نه خسارت‌آفرینی و زد و بند!
یک روزنامه زنجیره‌ای، با تحریف و مصادره به مطلوب بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، عملکرد زنگنه را مصداق فرمایش معظم‌له معرفی کرد؛
اعتماد مدعی شد عملکرد زنگنه و تیم‌ وی، مصداق توصیه اخیر رهبرمعظم انقلاب است مبنی بر اینکه «در تصمیم‌گیری‌ها و اقدام، با در نظر گرفتن اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز و قوانین مصوب مجلس، شجاعت به خرج دهید و روحیه‌ خطرپذیری داشته باشید.»


ادعای روزنامه اعتماد در حالی است که فسادها و تخلفات خسارت باری مانند قرارداد کرسنت، و توتال و استات اویل، در دوره مدیریت زنگنه و تیم وی رخ داده است؛ به نحوی که رشوه‌های چندده میلیون دلاری مبادله شده و از جمله به خسارت 18 میلیارد دلاری کرسنت برای ایران انجامیده است؟ آیا نام این کار، شجاعت و خطرپذیری است یا خسارت‌آفرینی از جیب ملت ایران؟!

خراسان

«داشبورد مدیریتی» رئیس جمهور تکمیل نشد
در حالی که بر اساس ابلاغیه آبان ماه سال قبل دولت، مقرر شده بود به منظور اجرای پروژه اصلاح نظام اداری، همه دستگاه های اجرایی مکلف باشند برای ثبت، تکمیل، اصلاح و به روزآوری اطلاعات مربوط به وضعیت تشکیلاتی خود اعم از چارت سازمانی، شرح وظایف و شاغلان ستاد دستگاه در «سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه های اجرایی»، ظرف دو ماه پس از این ابلاغیه اقدام کنند و اطلاعات مأخوذه، در قالب داشبورد مدیریتی در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد، بر اساس گزارش واصله به یک نهاد مسئول، مشخص شده است هنوز برخی سازمان ها و ادارات دولتی برای تکمیل اطلاعات مربوط به خود اقدام نکرده اند.


دستور دولت به ظریف و آخوندی درباره ارتباط با افغانستان
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به محمدجواد ظریف و عباس آخوندی، مقرر شده است وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی وزارت خارجه، برای انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در حوزه ارتباط بین المللی، ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این دستور اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کنند.

ایران

کاخ سفید در حال تدوین استراتژی جدید مقابل ایران
روزنامه روسی « ایزوستیا»  نوشت: کاخ سفید و پنتاگون در اندیشه تدوین استراتژی جدیدی در مورد روابط با ایران هستند. به گزارش انتخاب، در این گزارش آمده است: ریچارد وایتس، مدیر مرکز تحلیل نظامی و سیاسی در انستیتوی هیدسون، تصریح کرد که به احتمال زیاد، تا پایان سال جاری این استراتژی ارائه خواهد شد. به گفته او، مسأله اصلی در طرح جدید واشنگتن پیرامون تهران این است که آیا امریکا از توافق هسته‌ای کناره‌گیری خواهد کرد یا خیر.  این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز مجموعه گزینه‌هایی که رئیس جمهوری امریکا برای لغو توافق هسته‌ای با ایران در اختیار دارد را بررسی کرد.

به نوشته این روزنامه، لغو توافق کنونی و اعلام اینکه ایران روح توافق را از طریق آزمایش‌های بالستیک، تأمین مالی گروه‌هایی که ایالات متحده تروریست نامیده و در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند، نقض کرده است، گزینه اول و اعلام پایبند نبودن ایران به توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های جدید گزینه دوم است.  به نوشته این روزنامه امریکایی، طبق گزینه سوم قرار دادن ایران در معرض آزمونی است که به گفته مسئولان امریکایی در آن شکست خواهد خورد؛ براساس این آزمون، اطلاعات جاسوسی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران از غنی‌سازی گرفته تا ساخت سلاح، به آژانس بین المللی داده شود تا بر مبنای آن بازرسی مراکز نظامی ایران صورت گیرد.


اعلام جرم علیه یک شرکت به اتهام صادرات به ایران
مقامات امریکایی علیه یک شرکت مالزیایی که در مینه سوتای امریکا مستقر است، به اتهام انتقال غیرقانونی فناوری پیشرفته حساس به ایران اعلام جرم کردند.  به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری «مینه‌سوتا تریبون» این شرکت مالزیایی که نام آن در کیفرخواست نیامده، متهم است که تجهیزات ارتباطی دیجیتال را ابتدا به شرکتی در کوالالامپور و پس از آن به ایران فرستاد که خلاف محدودیت‌های صادرات امریکا به دلیل ملاحظات امنیتی است.


 کدخدایی: برخی فقها معتقدند که زن نباید وزیر شود
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در بخشی ازمصاحبه با شفقنا گفت: این یک نظریه فقهی است که زن نمی‌تواند به مفهوم شرعی ولایت داشته باشد و عده‌ای می‌گویند ریاست جمهوری و وزارت چون جزئی از آن ولایت است پس زن نمی‌تواند وزیر و رئیس‌جمهوری شود. به گفته وی، این نظریه فقهی نظر جدیدی نیست که امروز مطرح شده باشد بلکه نظری است که چند صد سال در عرصه‌های فقهی روی آن بحث شده مانند بحثی که درخصوص قضاوت زنان مطرح است. در مقابل هم البته نظر اقلیتی وجود دارد اما نظر مشهور همان است که گفتم.


واکنش به حواشی نماز عید قربان اهل تسنن
حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران  در تذکر پیش از دستور خود گفت: ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و مردم نباید برای نماز خواندن در صف بایستند اما متأسفانه عکسی منتشر شد که نشان داد همشهریان اهل تسنن برای نماز عید قربان ساعت‌ها در صف ایستاده‌اند.  به گزارش ایسنا، وی افزود: لازم است عبادتگاه و مسجد مخصوص این شهروندان ایجاد شود تا آنها مجبور نباشند ساعت‌ها برای انجام فریضه الهی در صف بایستند.

آرمان

تأیید هویت پیکر شهید محسن حججی

رئیس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور گفت: با توجه به آزمایش ژنتیکی صورت گرفته بر روی پیکر شهید «حججی» هویت وی صددرصد تأیید شده است. محمد تولایی، رئیس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا... درباره اقدامات انجام شده برای شناسایی و تشخیص هویت پیکر شهید حججی اظهار داشت: با توجه به آزمایش صورت گرفته بر روی پیکر شهید حججی هویت وی صدر درصد تایید شده است. وی تصریح کرد: همچنین بنا بر کارشناسی و بررسی انجام شده بر روی پروفایل ژنتیکی خانواده شهید مشاهده شد که نتایج آزمایش‌ها کاملا با یکدیگر تطابق دارند.

برجام، الگویی برای حل مساله کره شمالی است

صدر اعظم آلمان گفت: توافقنامه هسته‌ای ایران می‌تواند به الگویی برای حل مساله کره شمالی نیز تبدیل شود. آنگلا مرکل در یک برنامه ویدئویی موسوم به «مستقیم با صدراعظم» در گفت‌وگو با باربارا کنتس پژوهشگر علوم سیاسی درباره مناقشات هسته‌ای در جهان گفت: توافقنامه هسته‌ای ایران (برجام) می‌تواند به الگویی برای حل مساله کره شمالی نیز تبدیل شود. وی افزود: آلمان هیچ تعهدی مبنی بر استفاده از هیچ نوع تسلیحات اتمی ندارد. آخرین بار در قرارداد «4+2» (متشکل از دو آلمان شرقی و غربی و چهار کشور فرانسه، شوروی سابق، انگلیس و آمریکا که در پایان جنگ جهانی دوم، آلمان را به اشغال خود درآوردند اما در نهایت در سال 1990 میلادی در مورد تشکیل یک آلمان متحد با هم به توافق رسیدند) بود که آلمان به مساله خلع سلاح توجه پیدا کرد. مرکل با بیان اینکه آلمان به دنبال جهانی عاری از تسلیحات اتمی است، افزود: آزمایش‌های اتمی کره شمالی، دوباره اوضاع سخت و دشواری را به وجود آورده است.

تبرئه مدیران نجومی بگیر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات پرونده تعداد قابل توجهی از مدیران نجومی‌بگیر را مختومه اعلام و آنان را تبرئه کرده است، از شکایت برخی مدیران نجومی‌بگیر به دیوان عدالت برای بازپس گرفتن پول‌هایشان خبر داد. محمد حسینی با اشاره به‌سرنوشت پرونده مدیران نجومی‌بگیر در دیوان محاسبات، اظهار داشت: موضوع حقوق‌های نجومی چندین ماه است در محافل رسانه‌ای و سیاسی کشور مطرح شده که دستگاه نظارتی دیوان محاسبات زیر نظر مجلس گزارشی را در این زمینه بر اساس دستور ریاست محترم مجلس تدوین کرد. وی افزود: دیوان محاسبات در فرایند وسیعی در سطح کشور اطلاعات و آمارهای حقوق، مزایا و دریافتی مدیران کشور را جمع‌آوری کرد و در نهایت آن را در قالب گزارشی ارائه داد و اعلام شد مبالغی که افرادی به عنوان حقوق نامتعارف دریافت کرده بودند، مسترد شده است، در نهایت نیز گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه و معلوم شد پرونده افراد متخلف 88 دستگاه به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شده است.

پیگیر پرونده شهدای منا هستیم

سرپرست زائران ایرانی خانه خدا با تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدای ۲ حادثه مسجدالحرام و منی در سال 94 گفت: ما همچنان پیگیر پرونده شهدای منا هستیم و مستندات لازم را در اختیار کمیته تحقیق گذاشته‌ایم و منتظر نتیجه هستیم. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر که شنبه شب در مراسم تجلیل و بزرگداشت شهدا در خیمه بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین منا و در جمع صدها نفر ابراز امیدواری کرد پیگیری‌های انجام شده در این خصوص هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد. وی اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص این حادثه را یادآور شد و گفت که وی و حمید محمدی ریاست سازمان حج و زیارت در این سفر نیز در ملاقات‌ها موضوع را پیگیری کرده و این پیگیری‌ها برای ادای حقوق بازماندگان ادامه خواهد یافت.

فروزش استعفا داد

غلامرضا فروزش وزیر اسبق جهاد سازندگی که از ابتدای مسئولیت ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونت اجرایی این مرکز را بر عهده داشت، یکشنبه ۱۲ شهریور با انتشار نامه‌ای از سمت خود کناره‌گیری کرد. فروزش نوشت: اینجانب حسب وظیفه و عمل به تکلیف از زمان صدور احکام صادره از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص بازنگری در ساختار مجمع تشخیص مصلحت نظام، تلاش کرده‌ام با همکاری و همراهی با مسئولان جدید به منظور جلب حمایت از امر پژوهش و تحقیقات و در تماس با دبیر محترم مجمع و نماینده تام الاختیار ایشان در مرکز و گرفتن قول حمایت از همکاران شایسته و نیز حفظ پژوهشکده و... انجام وظیفه نمایم.

برگزاری اجلاس مجلس خبرگان در آخر شهریور

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به برگزاری اجلاس این نهاد در روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور گفت: یک روز بعد خبرگان با حضور در مرقد امام راحل به تجدید پیمان با آرمان‌های رهبر انقلاب می‌پردازند و اعلام می‌کنند پرچمی که ایشان به اهتزاز درآورده همچنان در اهتزاز خواهد ماند. آیت‌ا... خاتمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش ارزنده اطلاع رسانی در سلامت جامعه عنوان کرد: اگر رسالت خبرنگاری آنچنان که مورد رضای خداوند هست بر اصل امانت، صداقت و مصلحت عمل شود، در نهایت به سلامت جامعه می‌انجامد.

ایراد شورای نگهبان به مصوبه کاهش مجازات اعدام

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از ایراد مجدد شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص کاهش مجازات اعدام محکومان موادمخدر خبر داد. جلیل رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: ماده واحده‌ای که در خصوص موادمخدر به شورای نگهبان رفته بود مجددا از سوی این شورا مورد ایراد واقع شده است. وی افزود: ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص کاهش مجازات اعدام ظاهرا ایراد جزئی است که در کمیسیون قضائی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به صحن علنی ارجاع خواهد شد تا اصلاح شود.

 دیدار ظریف و مولوی عبدالحمید

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان با وزیر امور خارجه دیدار کرد. مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز با محمد جواد ظریف در محل وزارت امور خارجه دیدار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    15 6
    تبرئه مدیران نجومی بخاطر اینست که خود دولت دستور پرداخت چنین حقوق هابی را داده و امضای نوبخت پای این دستور است کارد هم دسته خود را نمی برد
  • محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    9 2
    باید کسانی که این خائنیین رو تایید کردند و کسانی که به این خاینیین رای دادند را مورد سرزنش قرارداد.خشک و تر بخاطر جهل یه عده باهم میسوزند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    5 0
    امان از سیاسی کاری
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    7 0
    نجومی بگیران چرا تبرئه شدند؟
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    6 0
    مجلس دقت کن
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    4 7
    سایت مشرق و کیهان چقدر حقوق می گیرند ؟
  • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    10 0
    پول مفت میدند به حرفای مقت چون ملت خریدار حرف مفتند تو انتخابات ثابت کردن دنبال حرفای صدمن یه غازند
  • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    8 0
    پول مفت میدند به حرفای مقت چون ملت خریدار حرف مفتند تو انتخابات ثابت کردن دنبال حرفای صدمن یه غازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس