اژه ای

سخنگوی قوه قضاییه گفت: وزارت امور خارجه درباره موضوع مواد مخدر باید فعال تر عمل کند، لابراتوارهای مهمی که در برخی کشورهای همسایه است اگر فعال باشد و مرزها باز باشد یقیناً سایر فعالیت ها جواب نمی دهد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه صدوهفدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و دادن سهمیه به معتادان گفت: ما ملتزم به قانون هستیم، البته هنوز قانونی نشده و شورای نگهبان هنوز آن را تایید نکرده است.

وی افزود: ما می گوییم قانونی تصویب کنید که نه مواد مخدر توزیع شود و نه اعدامی صورت گیرد.

اژه‌ای گفت: تا اوایل شهریور در 5 ماه سال 96 انواع مواد مخدر 145 هزار و 284 کیلوگرم فقط کشف داشته ایم که از این میزان 3 هزار و 106 کیلوی آن هروئین، 220 کیلو شیشه و 111 کیلو هم کراک بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: به صرف اینکه مجازات اعدام را برداریم کار درست می شود؟ ما باید چیزی را دنبال کنیم که هم اعدام هم مواد مخدر کمتر باشد، چه بسا اگر اعدام ها و مجازات ها نبود ما بدتر از این بودیم.

وی اضافه کرد: وزارت امور خارجه باید در این زمینه فعال تر عمل کند، لابراتوارهای مهمی که در برخی کشورهای همسایه است اگر فعال باشد و مرزها باز باشد یقیناً سایر فعالیت ها جواب نمی دهد.

اژه‌ای ادامه داد: بارها گفته ام وقتی طرحی در مجلس مطرح می شود، نمایندگان اختیاراتی دارند و از این اخیتارات استفاده می کنند. اگر طرح باشد از صفر تا 100 در اختیار خودشان است.

وی افزود: وقتی این طرح مطرح شد، قوه قضاییه نظریات خود را مطرح کرد اما اینکه چند درصد اعمال شد، بماند. ما هم گفتیم هر چه قانونی شد، ملتزم هستیم حتی اگر نقد داشته باشیم.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اگر قانون مبارزه با مواد مخدر تایید شود باید در احکام بسیاری از متهمان تجدیدنظر شود و آیا قوه آمادگی دارد گفت: گرچه مقدماتی فراهم شده اما بستگی دارد به اینکه قانون از سوی شورای نگهبان تایید شود. ما با فرض اینکه تایید شود تمهیداتی اندیشیده ایم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اینگونه هم نیست که فقط اجرای احکام تصمیم بگیرد و به نظر ما دادگاه باید رای دهد این موضوع شامل محکومان به اعدام و حبس ابد هم می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    حصر ادامه خواهد داشت محسنی_اژه_ای در نشست خبری: در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی قرار شد #حصر ادامه داشته باشد
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    برای شما مشرقی ها متاسفم که حرفهای معاون قوه مملکت را هم نصفه میزنید. بدبخت های سانسورچی
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    آفرین. فقط اعدام قاچاقچیان بزرگ و اصلی را ادامه دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس