دختران هرمزگانی

پس از حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل دختران هرمزگانی مسئولان مختلف پیام‌های تسلیت مختلفی در این زمینه صادر کردند اما جامعه و افکارعمومی منتظر اقدامی مناسب در این زمینه هستند.

سرویس سیاست مشرق - پس از وقوع حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دختران هرمزگانی بود که سیل پیام‌های تسلیت مسئولان در فضای رسانه‌ای جاری شد. دایره و گستره پیام‌ها زیاد بود و مقامات با مسئولیت‌های مختلفی که به این موضوع مستقیما ارتباط داشته یا نداشتند پیام تسلیتی صادر کرده و حزن و اندوه خود نسبت به این حادثه غم‌بار را اعلام کردند.

اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، محمد علی نجفی شهردار جدید تهران، شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، سید مصطفی ذوالقدر و سیده فاطمه ذوالقدر دو نماینده مجلس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، جاسم جادری استاندار هرمزگان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر اتباطات، معصومه ابتکارمعاون امور زنان ریاست جمهوری، حسین هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان و ... از جمله مسئولانی بودند که به این واقعه واکنش نشان دادند.

اما موضوع مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت که تنها با پیام تسلیت آیا می‌توان از حزن و اندوه خانواده‌های داغدار کم کرد.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌ جمهور که یکی از صادر کنندگان پیام تسلیت است در صفحه توئیتر خود نوشت:‌

«قطار تصادف کرد، پلاسکو سوخت و اتوبوس واژگون شد"؛ بیایید قبول کنیم که در اعمال استانداردهای ایمنی ساختمان و وسایل نقلیه عمومی عقب هستیم.»

عباس عبدی هم با اشاره به پیام‌های تسلیت مقامات مختلف نگاشت:

«تسلیت برای فوت دخترانمان خوب است ولی وظیفه اصلی دولت جلوگیری ازتکرارفاجعه است.بفرمایندازسقوط اتوبوس سربازان چه درسی گرفته شدکه تکرارنشود؟هیچ»

روزنامه آفتاب یزد نیز در مطلب اول خود نوشت:‌

« پس از وقوع این حادثه وحشتناک طبق عادتی رایج در ایران، مسئولان در کنار مردم ایستادند و در جایگاه شاکی، ضمن ابراز تاسف، به محکوم کردن عاملین این اتفاق پرداختند. در حالی که مشخص نیست دقیقا علت وقوع حادثه را در چه چیز جستجو می‌کردند و چه کسانی جز خود را به عنوان عاملین آن محکوم می‌نمودند. مسئولانی که در تمامی ادوار با پوشیدن لوای همراه و هم‌درد، قصور خود را پنهان کرده و به دنبال مقصر و عوامل حادثه آفرین گشته‌اند. به هرروی، از سحرگاه آدینه تا به هنگام نگارش این سطور، بسیاری از زنان و مردان دولت دوازدهم و سایر شخصیت‌های اجرایی و دولتی نظام به ابراز تاسف و بیان تسلیت به خانواده‌های داغدیده پرداختند. »

این روزنامه در ادامه با اعلام گزینه‌هایی که در لیست استعفا قرار دارند از این مسئولان خواست که نسبت به استعفایشان کمی بیاندیشند.

رامبد جوان بازیگر و مجری تلویزیون نیز با انتقاد شدید نسبت به وقوع مکرر چنین حوادث تلخی در کشور گفت:

«ماجرای (از دست رفتن) دوباره جوانانمان و عزیزانمان در اتوبوس و مینی‌بوس و ... خیلی دیگر وحشتناک شده است و واقعا دیگر بس است. همه‌ ما باید یک کاری بکنیم. ای رئیس‌ جمهور عزیز و ای وزیر و ای مسئول عزیزم یک کاری واقعا بکنید و سخت بگیرید. جان بچه‌هایمان در میان است. بچه هامان را چطوری بدیم دست کسی که فقط می‌خواهد آنها از جایی به جای دیگر ببرد و بعد از بین بروند!»

وقوع این حادثه غم‌انگیز در حالی است که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نسبت به این موضوع سکوت کرده و حتی پیام تسلیتی نیز در این زمینه از وی منتشر نشده است. آخوندی البته تجربه‌ای تلخ از سخن گفتن درباره سوانح اینچنینی دارد و در زمانی که قطار تهران مشهد دچار حادثه شد و تعدادی از هموطنان آذری کشته و مجروح شدند او بیان کرد که جای «نگرانی خاصی وجود ندارد، چون مسافران بیمه هستند» و این موضوع کار را خراب‌تر کرد.

به هرجهت چه با تسلیت و چه بدون پیام تسلیت به نظر می‌رسد بایستی مسئولان ذی ربط فکری به حال سوانح رانندگی و... کنند تا کمتر شاهد پرپر شدن هموطنانمان در جاده‌های مرگ باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    6 0
    تسلیت خشک خالی به چه دردی میخوره سیستم ریل پیشرفته را جایگزین کنید
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 0
    دولتمردان فعلا توی فکر پر کردن جیب هستند و کسب مقام های بالا برای سیرکردن چند نسلشون... کسی به فکر نخبگان این خاک نیست .. خاک برسر اموزش و پرورش و خاک برسر کسی که وزیر اموزش و پرورش به این نفهمی را انتخاب کرد ... تازه اردو که میذارن میگن اگر نیاین از نمره درستون 8 نمره هم کم میکنیم ... اقایان خبرنگار کجای کار هستید.. اینها میخوان جیب هایشان را پر کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس