کد خبر 770206
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
پرچم اسرائیل

اسرائیل با انجام مانورهای جنگی و آماده‌سازی داخلی مردم اسرائیل نسبت به جنگ سوم با لبنان هشدار می‌دهد. اسرائیل باید برای یک جنگ تمام‌عیار آماده شود و احتمال چنین خصومت‌هایی با حزب‌الله را محاسبه کند.

 به گزارش مشرق، اندیشکده صهیونیستی «بگین سادات» در گزارشی نوشت که با شروع جنگ داخلی سوریه، حزب‌ا... توانست تحت حمایت ایران و در کنار حامیان اسد با داعش مقابله کند و این عرصه، حزب‌ا... را قادر ساخت تا نیروی نظامی خود را به همراه سلاح‌های جدید در صحنه‌ رزمی واقعی و پیچیده به کار گیرد و به روش‌های جدیدی در مبارزه دست یابد و از این تجربه برای رویارویی احتمالی با اسرائیل استفاده کند.

این اندیشکده صهیونیستی هشدار می‌دهد که اسرائیل باید هشیار باشد و یک روش بازدارنده در برابر حزب‌ا... اتخاذ کند. در دوران پس از سال 2016، اسرائیل با تهدیدهای متنوعی از جانب گروه‌های تروریستی خصوصا حزب‌ا... مواجه بوده است.

شرایط بسیار لغزنده است. اسرائیل با انجام مانورهای جنگی و آماده‌سازی داخلی مردم اسرائیل نسبت به جنگ سوم با لبنان هشدار می‌دهد. اسرائیل باید برای یک جنگ تمام‌عیار آماده شود و احتمال چنین خصومت‌هایی با حزب‌ا... را محاسبه کند.

  با اتمام حضور نظامی حزب‌ا... در سوریه که  آتش‌بس اخیر این گروه با فتح الشام از نشانه‌های آن است، خطر درگیری حزب‌ا... با اسرائیل افزایش می‌یابد. اورشلیم همچنان باید به منتقدان داخلی حزب‌ا... در لبنان که نسبت به مشارکت این گروه در جنگ سوریه انتقاد دارند، توجه کند و از این فرصت برای احیای اصول اساسی توافق‌شده در توافقنامه‌ صلح بین اسرائیل و لبنان در سال 1983 استفاده کند.

منبع: فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس