امیر حاج رضایی

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: وقتی پست جدید کی روش راخواندم بوی ناسپاسی می داد که البته همیشه اینگونه است. او هرچقدر در فاز فنی توانمند به نظر می رسد در این حوزه پرخاشگر و طلبکار است!

سرویس ورزش مشرق – پیرو تساوی تیم ملی در کره جنوبی بیانیه مشترکی از سوی بازیکنان تیم ملی در اینستاگرام های شان منتشر شد تا به بی توجهی مسئولان فدراسیون اشاره ای به ظاهر غیر مستقیم داشته باشند اما کارلوس کی روش در فیس بوکش بیاینه ای نوشت که به صراحت باز هم فدراسیون فوتبال را زیر سئوال برد و همه چیز را به باد انتقاد گرفت. او خود و تیم ملی ایران را تنها توصیف کرد و فدراسیون را بی توجه به همه آنها!

امیر حاج رضایی در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات اخیر پس از پایان مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره در مسیر بازگشت و پیام مشترک بازیکنان همچنین پیام سرمربی تیم ملی برای مسئولان فدراسیون، همچنین مصاف پیش رو مقابل سوریه صحبت کرد.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*نوع خاصی از فوتبال را در ایران داریم

دانسته هایم براساس مطالب رسانه هاست. نزدیک به مقامات تصمیم گیرنده نیستم و بر اساس این بخش قضاوت می کنم. فوتبال اصولا در دنیا ذاتی پر تنش و حواشی خیلی زیادی دارد اما در ایرانِ ما نوع خاص خودش را داراست. هر روز ما در فضای مجازی و رسانه های مکتوب مطالبی را می خوانیم که باعث حیرت مان می شود. به عنوان مثال یک خانمی در یک باشگاه با 800 میلیون تومان از کشور گریخته است!

*آمار تیم ملی کم نظیر است

تلاش بازیکنان و کادر فنی تیم ملی و فدراسیون فوتبال غیر قابل انکار است. آنها توانستند رفتن به جام جهانی را برای مردم دور از هول و هراس انجام بدهند و آمارهای جالبی را هم برجای گذاشته اند که در دنیا کم نظیر است. همه اینها مایه مباهات ما و تقویت حوزه صنفی سرمربی مان است. بحث برپایه پاداش ها و دستمزدها و کم لطفی هایی که در این مورد شده مطرح شده است. اینکه افرادی که قول دادند به تعهدات شان عمل نکردند. در اینکه بازیکنان باید پاداش بگیرند و قدردانی شایسته ای از آنها شود جای هیچ تردیدی وجود ندارد.

*کی روش بعد از هر موفقیتی گلایه می کند!

منتهی یک مسأله ای هست که پس از این مسیر موفقیت آمیز بعد از هر مسابقه ما با پست ها و نوشته های گلایه آمیز سرمربی تیم ملی مان مواجه می شویم که در آن از عدم حمایت، تنهایی و مشکلات فراوان یاد می کند و اینکه ما دست خالی هستیم و تمام موفقیت ها را به بازیکنان و کادر فنی اختصاص می دهد. در اینجا ما با یک مشکل مواجه هستیم. در اینکه آنها زحمت می کشند شکی نیست و باید فوتبال بازی کرده باشید تا بدانید که چه ورزش سختی است. اینکه ایشان بگوید دست خالی و بدون حمایت، یک مقدار سئوال برانگیز است. ایشان همواره از موضع بالا صحبت می کنند و پس از هر موفقیتی در پی چیزهای دیگری هستند در پرتو همان موفقیت!

*قرارداد بسیار بالای کی روش از کیسه مردم است

ما نقایص زیادی در فوتبال مان داریم به آن معتقدیم، منتقدش هستیم و به آنها می پردازیم. اما اگر به شرایط کی روش و قراردادش توجه کنیم می بینیم که او از یک شرایط مالی بسیار بالایی در ایران برخوردار است که از کیسه همین مردم پرداخت شده است. اینکه می گویم دست خالی در واقع واژه درستی نیست. به شخصه در حوزه فنی و مدیریتی نظر کاملا مثبتی نسبت به ایشان دارم دوست داشتم که در بیانیه های شان منصفانه تر به فضای فوتبال ایران نگاه می کردند. نمی خواهم امتیازاتی که ایشان از آن برخوردارند را سیاهه کنم و لیست کنم. به هر حال ایشان قرارداد دارند و باید چیزهایی که وعده شده به ایشان تعلق بگیرد.

*انحصاری جلوه دادن موفقیت ها منصفانه نیست

این بیانیه ها می تواند در فوتبال تنش ایجاد کند. ایجاد تردید و شک کند. همواره بیانیه های ایشان و نوشته های شان تنش آمیز بوده است. به نوعی این موفقیت ها را انحصاری برای خودشان و بازیکنان جلوه می دهند. برای بار صدم تأکید می کنم که هیچ کس در زحمات هر دو گروه کادر فنی و بازیکنان تردیدی ندارد اما اینکه واقعا هیچ چیزی هم در این وسط نبوده است یک مقدار غیر منصفانه است و ما دائما وارد تنش هایی می شویم که بعضا لزومی به ایجادش نیست.

*کی روش هم در خیلی مسایل حق دارد

تیمی که در سئول جانفشانی کرده مستحق یک استقبال شایسته است یا قرار بوده هر بازیکنی پس از صعود 30 هزار دلار بگیرد اگر الان امکان پرداختش نیست آن هواپیمای چارتر می توانست آنها را راحت تر به تهران برساند تا با ریکاوری بهتری برای دیدار با سوریه آماده شوند. نمی خواهم مطلق به موضوع نگاه کنم. خیلی جاها حق با کی روش و بازیکنان است و خیلی جاها هم غیرمنصفانه برخورد می شود.

*پست جدید کی روش مثل همیشه بوی ناسپاسی می داد

همواره معتقدم آدمی حتی کسی را که دوست ندارد باید درباره اش قضاوت عادلانه کند. نمی شود که فردی بیاید و افتخارات زیادی کسب کند و این افتخارات را مصادره کند و سهمی برای دیگران قایل نشود. همه می دانیم در کشور در شرایط بد اقتصادی زندگی می کنیم. حداقل در اکثریت. در این فشار اقتصادی زندگی می کنیم و دلخوش فوتبال هستیم و از برد تیم ملی شاد می شویم از شکست تیم کشتی مان غمگین. من شخصا هیچ غرضی ندارم که اگر داشته باشم از معلمی ساقط می شوم. آنچه می بینم و از آن آگاهی دارم بر اساس آن قضاوت می کنم. نمی توانم بطور سپید سپید و مطلق نگاه کنم. اگر سپید بود حتما می گفتم ولی بخش هایی هست که سپید نیست. فدراسیون فوتبال هم زحمت کشیده است. مگر می شود که یک تیم ملی به جلو برود و فدراسیون فوتبال از آن حمایت نکند. ممکن است کمک ناقص باشد اما وقتی پست جدید ایشان راخواندم دیدم که مقداری بوی ناسپاسی می دهد که البته همیشه هم موضع شان اینگونه بوده است. هرچقدر در فاز فنی قدرتمند و توانمند هستند در این حوزه پرخاشگر و ستیزه جو و طلبکار!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    11 0
    صحبت کردید با کیروش؟ یعنی اون با شما مصاحبه کرده است
  • احسان IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    24 5
    تنها تیم ملی فوتبال جهان که همیشه گیر امکانات اولیه هست فقط ایرانه اونوقت این استااااااد اومده میگه کیروش ناسپاسه خدا شفات بده. کره جنوبی ، عربستان ، قطر ، و .... با هزینه های بسیار سرسام آور هنوز سعودشون قطعی نشده بعد ایشون میگن کیروش ناسپاسه تیمی که بعد از برزیل دومین تیم صعود کنندس و تا به الان گلی دریافت نکرده و نباخته شما و روسای فدراسیون و دولتمردان ناسپاسید نه کیروش
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      1 15
      احسان جان کل بیت المالو بریز تو دامن کیروش و قراردادهای پاک و سالم باشگاهها تا راضی بشی .
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      0 1
      گل پسر کیروش کلاس کاری بالایی داره درست! کارش عالیه درست! یه دونست صرفا جهت نمونه است درست! خیلی خوب نتیجه گرفتیم درست! ولی فراموشت نشه گروه آسونی بودیم الان ایران از سطح سوریه و قطر و کره رفته بالاتر محک های جدی تری در راهه! تیم ملی گل نخورده ولی اگر یه بازی با یه تیم بزرگ یکی عقب بیفتیم چی میشه؟ تاکتیک دیگه ی آقای کیروش چیه این سوالات و اشکالاتی هست که ان شالله با برگزاری بازیهای تدارکاتی خوب بهش چی برده بشه و رفع بشه
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      0 1
      علاوه بر اینکه کیروش مربی خوبیه الان یکی از نسل های خوب فوتبال ما دست کیروش هست. وگرنه مارچلو لیپی هم با چین نتونست کاری بکنه. چیزی که الان عامل موفقیت تیم ملی هست مربی با کیفیت به همراه بازیکنان با کیفیت هست
  • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    6 0
    خلاصه تر میگفتید ببینم این چی میگمه
  • خمار IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    5 11
    پول ملت گرسنه را بددی به این فوتبالی ها و واسطه هاشون و دلالهاشون بخورن و حال کنند. خاک بر سرتون
  • خمار IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 9
    ورزش فوتبال نیست. این همه ورزش چرا به تجرات فوتبال میاندیدشید؟
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 11
    مثلا بره جام جهانی چی میشه این همه پول مردم حیف میل میکنن. خرج اشتغال مردم بکنید
  • سلوم IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 12
    بدترین بازیها رو داریم نشون میدیم. یه تیم افیون دفاعی درست کرده همه هم تعریف میکنن
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    14 5
    کیروش نبود بهتون میگفتم الان تو جدول داشتیم ناامیدانه با ازبکستان و سوریه رقابت میکردیم
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      1 2
      هیچ کس منکر توانایی های کی روش نیست ولی شخص محوری دور از حرفه ای گری هست. المان های زیادی الان به همراه کی روش باعث این نتیجه شده.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    همه کارشناسان مدتیه علیه کیروش موضع گرفتن جام جهانی رو دوباره ببازیم کارش تمامه کیروش
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 3
    نتیجه گرا شدیم!! از فوتبال زیبا خبری نیست. تو سیستم کیروش استعدادای خلاق، تکنیکی و جنگنده ای مثل کامیابی نیا و مسلمان دارن تلف می شن! به شخصه به عنوان یک ایرانی از نتایج تیم ملی خوشحالم ولی به عنوان یک بیننده فوتبال، از دیدن بازیهای پرسپولیس بیشتر لذت می برم. چون بازیهای تیم ملی تکنیک و موقعیت گل زیادی نداره و صرفا انرژی بازکنا تو سیستم دفاعی صرف میشه
  • نادر IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 3
    این رفتارهای کیروش در چند روز اخیر در اصل پوششی هست برای توجیه احتمالی نتیجه نگرفتن دوباره ایران در جام جهانی مثل چهار سال پیش چون وقتی اکثر کارشناسان می گن با تنها دفاع نمیشه در جام جهانی موفق بود بعیده خود کیروش ندونه!!
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    2 1
    تا سپاس از چي او كار ميكند و حقوق در خواستي او به او پرداخت ميشود افرين بر كي روش دوست و محبوب ملت ايران كي روش دوستت داريم
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    0 0
    دیگه کی روش هم شده مثل خودتان.از قدیم گفتن خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو یا کمال همنشین در من اثر کرد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    0 2
    ایران و کیروش فقط خوش شانس هستن ایران قطعا اگر در گروه دیگر بود.....
  • قهرمان بنگلادش استقلال IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    1 0
    باید اعتراف کرد کیروش کارش رو خوب بلده هر چند اکثر کارشناس ها تیم ملی رو در فاز حجومی نقد می کنن
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    1 1
    چرا باید تیم 23 رنکینگ جهانی از پیوستن به 32 تیم برتر جهان خوشحال باشد؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 1
    متاسفانه اکثر فوتبالیست های ما مفت خور تشریف دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس