اخبارویژه

متن یادداشت توئیتری حسام‌الدین آشنا به این شرح است: قطار تصادف کرد، پلاسکو سوخت و اتوبوس واژگون شد؛ بیایید قبول کنیم که در اعمال استانداردهای ایمنی ساختمان و وسایل نقلیه عمومی عقب هستیم.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

سرشکستگی مضاعف حامیان فتنه در یک مراسم تشییع
با وجود تبلیغات سنگین رسانه‌های وابسته به جریان‌های معارض، تشییع رئیس گروهک نهضت آزادی با حضور تنها چند صد نفر برگزار شد.
سایت گروهک ملی- مذهبی نوشت: «مراسم تشییع پیکر ابراهیم یزدی با حضور انبوه هواداران ایشان برگزار شد. به گزارش ملی- مذهبی، صدها تن از فعالان سیاسی و مدنی، نیروهای ملی- مذهبی و هواداران نهضت آزادی ایران با حضور در حسینیه ارشاد ابتدا بر پیکر دکتر ابراهیم یزدی نماز خواندند و سپس پیکر ایشان را برای خاکسپاری به بهشت زهرا همراهی کردند. حجت‌الاسلام دعایی نیز بر پیکر ابراهیم یزدی نماز اقامه کرد».


یادآور می‌شود در تشییع ابراهیم یزدی، غیر از برخی عناصر وابسته به نهضت آزادی، افراطیونی مانند عبدالله نوری، رضا خاتمی، محسن آرمین و مصطفی تاج‌زاده حضور داشتند. لابه‌لای تشییع ابراهیم یزدی، عده‌ای از حامیان فتنه که هر رویدادی- ولو تشییع یک از دنیا رفته- را به مستمسکی برای سوءاستفاده و خودنمایی تبدیل می‌کنند، برای سران فتنه شعار دادند که حتی از سوی حضار تشییع نیز همراهی نشد.


گفتنی است سیاسیون و محافل رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی به بهانه درگذشت یزدی، اقدام به تطهیر سوابق وی و نهضت آزادی کرده بودند و این در حالی است که علی‌اکبر محتشمی‌پور(از اعضای اصلی ستاد موسوی در سال 88) در گفت‌وگو با ماهنامه یادآور(خرداد 88) درباره ابراهیم یزدی گفته بود: «آقای دکتر یزدی یک ویژگی خاصی دارد و آن اینکه بسیار راحت دروغ می‌گوید و چنان قاطعانه و محکم هم دروغ می‌گوید که ممکن است کسی کوچک‌ترین شکی به او نکند. کدهایی را که در مورد نجف و نوفل لوشاتو و مسیر انقلاب داده بررسی کنید، می‌بینید که همه آنها دروغ است! در مصاحبه‌هایش هرچه را که ویژگی منحصر به فرد و ممتاز جمهوری اسلامی است، به خود نسبت می‌دهد، می‌گوید تشکیل شورای انقلاب نظر من بود. دولت موقت نظر من بود، روز قدس را من پیشنهاد کردم، جهاد سازندگی را من پیشنهاد کردم، سپاه پاسداران را من پیشنهاد کردم. من به عمرم چنین آدم دروغگوی شارلاتانی ندیده‌ام.


اگر من و آقای ناصری و آقای رحیمیان و دوستان دیگر مرحله به مرحله همراه امام نبودیم، شاید به شک می‌افتادیم که او دارد راست می‌گوید! یکی از حرف‌هایش این است که در نوفل لوشاتو، صبح‌ها که امام قدم می‌زدند، من با ایشان بودم و مسیر انقلاب را مرحله به مرحله برای امام تبیین می‌کردم! و امام می‌گفتند این‌ها را یادداشت کن و به من بده! از این جور دروغ‌های عجیب و غریب، در حالی که ‌آقای یزدی حتی یک روز هم صبح‌ها با امام قدم نزده، محل سکونت امام باغچه آقای دکتر عسگری بود که دو تا اتاق داشت. یک اتاق که خود ایشان در آنجا ساکن بود، اتاق دیگر که ما طلبه‌ها آنجا بودیم. دکتر یزدی اصلا شب‌ها آنجا نبود. اینها می‌رفتند به ساختمان هتل‌گونه‌ای که چند اتاق داشت و به آن هتل طویله می‌گفتند و شب‌ها آنجا بودند و ساعت 9 صبح می‌آمدند. امام نماز صبح و تعقیبات را که می‌خواندند، می‌رفتند در این باغچه قدم می‌زدند و تنها هم بودند.

ما هم از داخل اتاق ایشان را تماشا می‌کردیم. اینها ساعت 9 می‌آمدند. اگر یک نفر حتی دیده که آقای یزدی صبح زود با امام مشغول قدم زدن بوده، بیاید بگوید.»

نقدینگی در دولت یازدهم 3 برابر شد
دولت یازدهم 3 برابر دولت دهم و 6/6 برابر دولت نهم نقدینگی ایجاد کرد.
به گزارش مشرق، با  انتشار آخرین آمارهای پولی و بانکی کشور، عملکرد فاجعه‌بار دولت یازدهم در زمینه نقدینگی و پایه پولی مشخص شد.
بر اساس گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان تیر 1396 به رقم 1333 هزار میلیارد تومان و حجم پایه پولی به رقم 186 هزار میلیارد تومان در پایان تیر 1396 رسید.
بدین ترتیب، دولت یازدهم در 4 سال عمر خود 854 هزار میلیارد تومان بر حجم نقدینگی افزوده است، چرا که در پایان تیر 1392 و ابتدای شروع به کار دولت روحانی، حجم نقدینگی 479 هزار میلیارد تومان بود.
مقایسه عملکرد سه دولت اخیر در زمینه رشد نقدینگی نشان می‌دهد دولت یازدهم بدترین عملکرد را داشته است، چرا که دولت نهم 129 هزار میلیارد تومان بر حجم نقدینگی کشور افزود و دولت دهم 277 هزار میلیارد تومان بر این رقم اضافه کرد.
این آمارها نشان می‌دهد حجم نقدینگی جدید در دولت یازدهم بیش از 3 برابر حجم نقدینگی جدید در دولت دهم و 6/6 برابر حجم نقدینگی جدید در دولت نهم بوده است.
بر این اساس، از رقم 1333 هزار میلیارد تومان نقدینگی جاری در اقتصاد ایران،‌64  درصد آن در دولت یازدهم، 21 درصد در دولت دهم و 10 درصد در دولت نهم و مابقی در دولت‌های قبل ایجاد شده است.
سوالات مهمی که مطرح می‌شود این است که 854 هزار میلیارد تومان حجم جدید نقدینگی در دولت یازدهم، کجا خرج شده است؟ سهم کدام اقشار جامعه شده است؟ نصیب اقشار کم‌درآمد و متوسط شده یا در قالب وام‌های کلان و میلیاردی به جیب مرفهان و پولدارها رفته است؟ چرا این پول به بخش تولید کشور تزریق نشده چرا که همچنان تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی می‌نالند.
شاخص دیگری که بی‌انضباطی محض دولت یازدهم را نشان می‌دهد، پایه پولی (چاپ پول پرقدرت) است.
دولت نهم و دهم در طی 8 سال مجموعا 80 هزار میلیارد تومان پول پرقدرت چاپ کردند؛ اما دولت یازدهم فقط در 4 سال 91 هزار میلیارد تومان بر حجم پایه پولی افزود. یعنی دولت اول حسن روحانی از مجموع دو دولت احمدی‌نژاد، پول پرقدرت بیشتری چاپ کرده است.

اعتراف سایت‌ حامی دولت به افراطی‌گری روحانی در انتخابات
یک سایت حامی دولت می‌گوید اصولگرایان مدیون روحانی هستند چون در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر، مانند انتخابات حرف‌های تند نزد!
خبر آن‌لاین می‌نویسد: «روحانی آن‌طور که آن چند چهره مثلاً سیاسی و آن چند رسانه عصبانی انتظارش را داشتند حرف نزد. رئیس دولت دوازدهم چندبار گفته بود که ناهاربازار رقابت انتخاباتی تمام شده و حالا زمان چیزهای دیگر است.
او البته در فضای تبلیغاتی، هم برای رأی آوردن و هم برای آنکه حساب دست بعضی آدم‌ها و برخی سازمان‌ها بیاید حرف‌هایش را زده بود. حتی برای آنکه عده‌ای دور کسی جمع نشوند تا از او «مظلوم» بتراشند، بازی‌شان را به هم زده بود، اما آنها همه برای همان روزها بود.


حالا می‌توان گفت بیش از اصلاح‌طلبان، اصولگرایانند که مدیون روحانی‌اند، البته اگر قدر بدانند. روحانی با رفتارش، صدای اصلاح‌طلب‌های افراطی را که مرتباً «فالش» می‌خوانند، از کار انداخته و از این جهت دفع شر کرده. حتی بعضی از همان تندروها را به راهی کشانده که اگر حرفی و خواسته‌ای و آرزویی دارند، بیاورند در شاهراه قانون.»


خبر آن‌لاین می‌افزاید: «حرف‌های روحانی در تلویزیون، شاید در برخی جاهایش «لج‌ درآور» هم باشد. شاید حامیان او هم از لحن «همه چیز آرام است» دلخور باشند. اما همین که او از بازی کردن در زمین عصبانی‌ها و کج‌خلق‌ها فاصله گرفت و به جای سیاست، سراغ فرهنگ و اجتماع رفت، پیامی بود برای خیلی‌ها. حق دارند بداخلاق‌ها که رگ گردنشان کلفت شود که: «آخه این هم شد رئیس‌جمهور؟». درست فهمیده‌اند. این چه رئیس‌جمهوری است که به آنها هاونی هدیه کرده و کاسه‌ای آب؟ که هی بکوبند و بکوبند و بکوبند؟»


مطلب خبر آن‌لاین‌ به مثابه دفاع بد از روحانی است سؤالاتی را در ذهن متبادر می‌کند از جمله اینکه؛ آقای روحانی چرا در انتخابات برای عصبانی‌ها و افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی حرف می‌زد؟ اگر کار الانش درست است، چرا در انتخابات، روی موجی که افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی و بدتر از آنها محافل ضدانقلاب در خارج ساخته بودند، سوار شد و با متهم کردن عملکرد انقلاب و سیره شخص امام در ماجرای اعدام منافقین، مدعی شد کسانی 38 سال است می‌خواهند چوبه‌های دار را بلند کنند و میان مردم دیوار بکشند، یا اینکه به سپاه حمله کرد و به انواع اتهام‌های خلاف واقع متهم کرد؟ آیا آن روز باب دل «کج‌خلق‌ها و عصبانی‌ها» حرف زدن مجاز بود؟! و اصلاً این مدل رأی آوردن معتبر است؟!


دوم اینکه اگر کار حرام و نامشروع و خلاف مصلحت (نظیر زدن حرف‌های تند و خلاف واقع)، زشت و بد است، آیا به خاطر «ناهار رقابت‌های انتخاباتی» حلال و مشروع می‌شده است؟! یعنی برای «رأی آوردن» هر کاری می‌شود کرد چنان که آقای روحانی و برخی اطرافیانش کردند؟ یعنی برای زدن رقیب، روحانی مجاز بود به نحوی حرف بزند که دل سازمان تروریستی منافقین به ضعف بیفتد (مبنی بر اینکه روحانی ادعای ما را تأیید کرد) و محافل آمریکایی مدعی حقوق بشر علیه ایران پرونده بسازند؟!
بدین ترتیب این اصولگرایانند که بدهکارند یا آقای روحانی و برخی حامیان بی‌انصافش، یک عذرخواهی و توبه به نظام و ملت بدهکارند؟!

خط اعتباری به قیمت رکود بیشتر و زمین زدن تولید داخلی
روزنامه‌های حامی دولت با هیجان‌زدگی از گشایش خط اعتباری 22 میلیاردی برای ایران خبر دادند.
روزنامه‌هایی مانند ایران، آرمان، شرق و... نوشتند که ایتالیا و دانمارک و اتریش، خط اعتباری 22 میلیارد دلاری برای ایران ایجاد کرده‌اند. استناد این نشریات به سخنان رئیس بانک مرکزی است.
شرق با وجود استقبال مفصل از این خبر، لابه‌لای خبر خود نوشت: چگونگی استفاده از این 22 میلیارد دلار خط اعتباری به یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان اقتصادی تبدیل شد. فعالان بخش تولید و صنعت تاکید دارند شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد که کالاهای خریداری شده با استفاده از خطوط اعتباری جدید، در خدمت افزایش تولید و اشتغال باشد.


لزوم خرید مواد اولیه با استفاده از منابع خطوط اعتباری جدید در حالی مورد تاکید فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد که طرف اروپایی به دنبال فروش کالاهای آماده به ایران است.
مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی در این ارتباط هم می‌گوید: «طرف اروپایی به دنبال این نیست که مواد اولیه بفروشد، بلکه می‌خواهد کالایی را بفروشد که ارزش افزوده روی آن ایجاد شده باشد، در واقع ایتالیا، اتریش و دانمارک به دنبال آن هستند که بخشی از بازار چین در ایران را در اختیار بگیرند.»


پیش از این کارشناس اقتصادی اصلاح‌طلبی مانند فرشاد مومنی نسبت به آینده‌فروشی دولت از طریق استقراض و ایجاد تعهدات سنگین مالی 50-60 میلیارد دلاری هشدار داده‌اند.
در واقع به نظر می‌رسد اتفاق اخیر در کنار استقراض مشابه 10 میلیارد یورویی از کره جنوبی، تکاپوی طرف‌های سودجوی خارجی برای تسخیر بازار مصرفی 80 میلیون ایرانی، در ازای بدهکارتر کردن دولت ایران است.


دولت در حالی که مدعی است می‌خواهد سرمایه‌گذار و فناوری خارجی را در خدمت تولید جذب کند، در عمل به قیمت زدن تولید داخلی، در حال خارج کردن اقتصاد رکود زده برخی کشورهای اروپایی یا کره و... از رکود است؛ هرچند که رکود اقتصادی در ایران تشدید شود.
در واقع دولت بدون گرفتن کمترین امتیازی، در حال فروش سرقفلی بازار 80 میلیون نفری ایران به شرکت‌های خارجی از طریق خط اعتباری و استقراض و نظایر آن است؛ ضمن اینکه گفته می‌شود دولت همچنان از دسترسی به درآمدهای نفتی(دلار) محروم است و مجبور است به خرید کالایی پایاپای و... تن دهد.

خراسان

تعریف دولتی از « مدیران اجرایی» باطل شد
در حالی که بر اساس ابلاغیه سال 1390 یکی از نهادهای دولتی که ملاک عمل برخی دیگر از دستگاه های اجرایی نیز قرار گرفته ، مقرر شده بود تعریف مدیران اجرایی شامل مسئولانی در دستگاه های دولتی شود که جایگاه مدیرکل یا بالاتر و هم تراز را در اختیار داشته و از برخی تسهیلات بهره مند شوند، با شکایت یکی از مدیران سابق دولتی به دستگاه قضایی، این ابلاغیه مسئولان دولت دهم در بخشی که مربوط به تعریف مدیران اجرایی است، ابطال و طی روزهای اخیر به دولت اعلام شده است.


هشدار درباره نتایج کوله بری در اقتصاد غرب کشور  
بر اساس گزارشی که یک نهاد مسئول برای تعدادی از مدیران اجرایی و محلی ارسال کرده، با اشاره به بررسی های صورت گرفته درباره شرایط ناپایدار اقتصادی فعلی در مناطق مرزی غربی چون استان کردستان، تکیه بر "تجارت مرزی" را به عنوان تهدیدی جدی برای توسعه پایدار این منطقه دانسته و افزوده است نتایجی چون اشتغال ناپایدار ناشی از این وضعیت، نبود توان منطقه در جذب سرمایه های در گردش، تضعیف اشتغال در بخش کشاورزی و دام داری به نفع تجارت غیررسمی و قاچاق مرزی (از طریق کوله بری) و نیز خالی شدن جمعیت روستاها به نفع شهرها از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

امیر مکه: ایرانی‌ها برادران دینی ما هستند
شاهزاده «خالد الفیصل»، امیر شهر مکه مکرمه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه حجاج ایرانی در آرامش و راحتی مناسک حج را به جا آورند، ایرانی‌ها را برادران دینی خطاب کرد. به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، خالد الفیصل در یک نشست خبری افزود: حجاج ایرانی برادران دینی ما هستند که در این سرزمین مقدس از آنها استقبال و پذیرایی کردیم. الفیصل ابراز امیدواری کرد که حجاج ایرانی مناسک حج را در راحتی و آرامش به جا آورند و مشکلی برای آنها رخ ندهد و خاطره خوبی از عربستان در ذهن آنها ثبت شود. پس از گذشت یک سال از توقف اعزام زائران حج واجب، اولین کاروان زائران ایرانی در مردادماه سال جاری وارد عربستان شد.

ایران

ورود مدعی‌العموم به شایعه «صداهای غیرعادی»
در چند روز گذشته فیلمی حاوی صداهایی عجیب و ترسناک در آسمان یکی از روستاهای آستارا، در فضای مجازی منتشر و به یکی از موضوعات روز تبدیل شد. چند ساعت بعد مشابه این فیلم و با همان ادعای شنیده شدن صداهای عجیب و غریب، در یزد نیز انتشار یافت و شایعات و تحلیل‌ها پیرامون آن را بیشتر کرد. به گزارش ایسنا، حدادزاده معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: با توجه به انتشار شایعاتی پیرامون شنیده شدن صداهای غیرعادی در یزد، دادستان مرکز استان دستور ویژه‌ای به معاونت فضای مجازی برای پیگیری صادر کرد تا این موضوع به صورت ویژه مورد رصد قرار گیرد. دستورات قضایی لازم در این زمینه صادر شده و پلیس فتا پرونده‌ای را تشکیل داده و در حال بررسی موضوع است. این اقدام عنوان مجرمانه دارد و قطعاً مجرمان شناسایی و مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

حریری: ایران در لبنان موشک سازی ندارد
نخست وزیر لبنان در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی در رابطه با وجود کارخانه‌های ایرانی تولید موشک در لبنان گفت: اسرائیلی‌ها خوب می‌دانند که در خاک لبنان کارخانه تولید موشک وجود ندارد و آنها به کمپین‌های عوامفریبانه عادت کرده‌اند. به گزارش ایسنا، سعد الحریری در گفت‌وگو با روزنامه‌ لوموند فرانسه افزود: آنها می‌گویند که حزب‌الله بر لبنان تسلط کامل دارد، اما این درست نیست. حزب‌الله جزئی از دولت  است و دولت از آن حمایت می‌کند، اما این به معنای تسلط حزب‌الله بر تمام لبنان نیست.

کنسرت با شرط چادر
تابناک گزارش داد: «امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در جدیدترین پست اینستاگرامی‌اش اعلام کرد که اگر روزی در ایران کنسرت برگزار کند، شرط حضور بانوان در آن پوشیدن چادر است.»

آرمان

تبریک برای روز ملی تاجیکستان

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری ازبکستان، ابراز امیدواری کرد که در پرتو اراده رهبران دو کشور، سطح همکاری‌های تهران-تاشکند در تمامی زمینه‌ها بیش از پیش توسعه و ارتقا یابد. متن پیام حسن روحانی به این شرح است: «جناب آقای شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان فرا رسیدن روز ملی جمهوری ازبکستان را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. بر این باورم که در پرتو اراده رهبران دو کشور شاهد توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در کلیه زمینه‌ها خواهیم بود. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و پیشرفت و سربلندی مردم دوست و برادر ازبکستان را مسألت دارم.»

تاکید رسیدگی به آسیب‌دیدگان حادثه

رئیس مجلس ضمن اظهار همدردی و تسلیت به خانوادهای جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی و طلب شفای عاجل مصدومین، بر رسیدگی کامل به مجروحان و آسیب‌دیدگان تاکید کرد. متن پیام علی لاریجانی بدین شرح است: «وقوع حادثه تلخ و دردناک واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر هرمزگانی که باعث جان باختن و مصدومیت جمعی از عزیزان شد موجب تاسف و تاثر گردید. ضمن اظهار همدردی و تسلیت به خانوادهای جان باختگان و طلب شفای عاجل مصدومین و تاکید بر رسیدگی کامل به مجروحین و آسیب دیدگان، ضرورت دارد ابعاد کامل این حادثه غمبار توسط مسئولان مورد بررسی و علل یابی قرار گیرد تا از تکرار این حوادث تلخ جلوگیری شود.»

حمایت با قدرت بیشتر از محور مقاومت

وزیر دفاع تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته ان‌شاءا... حمایت خواهد شد. امیر سرتیپ امیر حاتمی گفت: مقاومت در فرهنگ جمهوری اسلامی است، ملت ما در انقلاب و همین‌طور در دوران دفاع مقدس آثار دفاع مقدس را دید و از مقاومت نتیجه گرفت. حاتمی افزود: شاید ترس اصلی قدرت‌های استکباری در مورد رابطه ما و محور مقاومت به این برمی‌گردد که نمی‌خواهند چنین الگویی درمقابل چشم آنها باشد. وزیر دفاع خاطرنشان کرد: مقاومت به مفهوم دفاع در مقابل استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم است؛ بر اساس تعالیم اعتقادی، ما ظلم، غصب و تعدی را نمی‌پذیریم و به کسانی که در این محور مقاومت می‌کنند، بر اساس همین تعالیم کمک می‌کنیم.

تغییر موازنه قدرت به نفع انقلاب و نظام

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز موازنه قدرت به نفع انقلاب و نظام ما تغییر کرده؛ هیچ‌کس باور نمی‌کرد که آمریکا با آن‌همه نیروگاه هسته‌ای امروز در حاشیه تحولات منطقه قرار دارد. سردار حسین سلامی با بیان اینکه دشمنان بعد از انقلاب نیز تاکنون همواره به‌دنبال ضربه واردکردن بر جمهوری اسلامی ایران بودند، تصریح کرد: جنگ‌های نیابتی در سوریه نیز با همین هدف دنبال شد اما شور و حال و مقاومت دوران دفاع مقدس در این زمان نیز مجددا جوانه زد و بر اثر پرورش معنوی ولی‌فقیه، فرزندان این ملت با ادبیات جهاد و شهادت‌طلبی آشنا شدند و این ملت بعد از تمام صحنه‌هایی که برای ما رقم زد موفق شدند. ما ندیدیم که دشمن از به‌کار بردن تمام قدرت‌های خود برای از بین بردن این ملت دست برداشته باشد اما با تمام این‌ها ملت ما تا جان خود ایستاد و جانفشانی کرد.

واکنش آشنا به حادثه جمعه

مشاور رئیس‌جمهور در واکنش به حادثه واژگون شدن اتوبوس دانش‌آموزان نوشت: قبول کنیم که در اعمال استانداردهای ایمنی ساختمان و وسایل نقلیه عمومی عقب هستیم. متن یادداشت توئیتری حسام‌الدین آشنا به این شرح است: قطار تصادف کرد، پلاسکو سوخت و اتوبوس واژگون شد؛ بیایید قبول کنیم که در اعمال استانداردهای ایمنی ساختمان و وسایل نقلیه عمومی عقب هستیم.

جلسه ۵۱ نفره نمایندگان با شورای‌تهران

یک عضو مجمع نمایندگان تهران از برگزاری جلسات مشترک جداگانه نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر و شهردار تهران قبل از آغاز فصل مدارس خبر داد. علیرضا رحیمی اظهار کرد: بعد از تعیین اعضای شورای تهران جلسه مشترکی با نمایندگان تهران برگزار شد که این جلسه بیشتر حول محور معارفه و آشنایی بود. وی افزود: بعد از تشکیل رسمی شورای شهر جدید تهران و به دنبال آن انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار هنوز جلسه مشترکی با نمایندگان تهران برگزار نشده که امیدواریم این جلسه قبل از آغاز مهرماه برگزار شود. نماینده تهران تاکید کرد که این جلسات برای تحول در تهران و پاسخگویی به مطالبات مردم مفید خواهد بود.

ادعای رسانه عراقی در مورد ایران

یک رسانه عراقی مدعی شد یک روز قبل از عید قربان هیاتی از ایران به کردستان عراق سفر کرده و به آن‌ها پیشنهاد میانجیگری میان اربیل و بغداد داده است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری موازین نیوز به نقل از منابع کردی مدعی شد:‌ یک روز قبل از عید قربان هیاتی ایرانی در مخالفت با برگزاری همه‌پرسی به کردستان عراق سفر کرده و با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و دیگر مقامات اقلیم دیدار و گفت‌وگو کردند. بر اساس این گزارش، هیات ایرانی ضمن اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران، به مقامات اقلیم پیشنهاد میانجیگری میان اربیل و بغداد برای رسیدن به توافقات سیاسی و مالی داده است. مقامات ایرانی همواره تاکید داشته‌اند که در امور دیگر کشورها دخالتی نخواهند داشت، در عین حال ایران مصوبه شورای استان کرکوک مبنی بر مشارکت در همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق که از سوی دولت مرکزی عراق، سازمان ملل و بسیاری از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای مردود اعلام شده، اقدامی خطرناک و تحریک‌آمیز می‌داند که نه تنها برای گفت‌وگوهای اخیر در بغداد به منظور حل و فصل مسائل فیمابین کمک کننده نخواهد بود، بلکه ظرفیت‌ها و توان ملی عراق در مسیر تثبیت پیروزی‌های آن کشور بر تروریسم را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 0
    آفرین بر مردم خوب و پاک ایرانی. دمتون گرم
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    برو بگیر بخواب خسته ای دلاور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس