مهدی نصیری

نکته مهمتر این که جناب دکتر یزدی به افشاگری علیه حریم شخصی و صلاحیت اخلاقی دکتر آیت در جلسه علنی مجلس که نمایندگان را قانع نکرد و اکثریت مجلس به صلاحیت آیت رای داد، اکتفا نکرد.

به گزارش مشرق،  مهدی نصیری در کانال تلگرامی اش نوشت: از جمله اتهاماتی که سالهاست از سوی جریان اصلاح طلب و روشنفکری نثار نیروهای انقلابی می شود، این است که انقلابیون و حزب اللهی ها اهتمامی به حفظ آبرو و حریم خصوصی مردم نداشته و به خصوص در منازعات سیاسی از این حربه علیه رقیب استفاده می کنند.

این حرف ممکن است مصادیق واقعی ای هم داشته باشد و حتما دارد و مواردی یافت می شود که نیرویی انقلابی به ناحق وارد حریم خصوصی کسانی شده و یا در مورد گذشته افرادی بدون هیچ ضرورتی به افشاگری دست زده باشد که البته اقدامی محکوم بوده و قابل دفاع نیست اما سئوال این است که آیا چنین خطاهایی فقط در جریان انقلابی یافت می شود و ساحت اصلاح طلبان و اعتدالیون و متمایلان به غرب و روشنفکران مدعی تساهل و تسامح و حفظ حریم خصوصی و آبروی افراد، مبرای از این حرکتهای غیر اخلاقی بوده است؟

امروز روزنامه های کیهان سال 59 را مرور می کردم، به روز 5 مرداد رسیدم. در این سال ـ که دوره ریاست جمهوری بنی صدر بود ـ چهره تازه در گذشته مرحوم دکتر ابراهیم یزدی از طرف امام خمینی (ره) سرپرست موسسه کیهان بود. چشمم به سرمقاله دکتر یزدی در صفحه اول کیهان افتاد. مضمون این سرمقاله دفاع دکتر یزدی از مخالفتش با اعتبار نامه شهید آیت در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی بود که او و احمد سلامتیان علیه آیت دو مساله را مطرح کرده بودند. یکی ماجرایی که برای آیت در شهر دامغان قبل از انقلاب در سال 1346 شایعه شده بود و آن این که  او  روزی در کلاس درسش دختری را بوسیده است. (که یزدی این مساله را به استناد اسناد ساواک مطرح می کند!) و دیگر رابطه آیت با حزب زحمتکشان در قبل از انقلاب.

شهید آیت از هر دوی این مساله ـ که طرح مساله اول به شدت با آبروی او بازی کرده بود و از سوی جریان بنی صدر و نهضت آزادی به طور گسترده در نشریاتشان مطرح شده بود ـ جواب می دهد و نمایندگان را نسبت به دروغ بودن آن قانع می کند و موفق به کسب رای موافق نمایندگان می شود.

از جمله کسانی که در آن روزِ مجلس از آیت دفاع کرده بود و موثر واقع شده بود، شهید عزیز و سرافراز سید حسن شاهچراغی ـ سرپرست بعدی موسسه کیهان ـ و نماینده مردم دامغان (شهر محل وقوع جرم اخلاقی! آیت به ادعای دکتر یزدی و سلامتیان) بود که این افشاگری غیر اخلاقی را مردود دانسته و آن را محصول تلاش ساواک برای بدنام کردن دکتر آیت که در سال 46 جوانی انقلابی و ضد رژیم شاه بود، اعلام کرد.
 
نکته مهمتر این که جناب دکتر یزدی به افشاگری علیه حریم شخصی و صلاحیت اخلاقی  دکتر آیت در جلسه علنی مجلس که نمایندگان را قانع نکرد و اکثریت مجلس به صلاحیت آیت رای داد، اکتفا نکرده و روز بعد در سرمقاله روزنامه کیهان با تیتر «گزارش به ملت، رای کبود به آیت» افشاگری را به این عنوان که به مردم ایران گزارشی داده باشد، ادامه می دهد و ادعاهای مردودش را تکرار می کند.!

خداوند همه در گذشتگان را رحمت کند و  ما را نیز مورد عفو و مغفرت خود قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ناشناس IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    73 2
    آیت به این دلیل شهید شد که مدارک جاسوس بودن عده‌ای را داشت
    • حجت IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      5 34
      اگر وصیت نامه مظفر بقایی از صندوق امانات مجلس دزدیده نمیشد معلوم میشد که آیت سالها جاسوس اینتلیجنت سرویس بوده.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      42 25
      نترس داداش، اسمشو بگو >> میرحسین موسوی
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      31 1
      به حجت یعنی عقل تو نمی رسد که بفهمی اگر آیت جاسوس انتلیجنت سرویس بود اینقدر راحت خود را درگیر افشاگگری سیاسی نمی کرد و کشته نمی شد؟
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    15 53
    و آن قسمت ابتدای متن(این حرف ممکن است...) که تلویحاً به احمدی نژاد اشاره می کند، در بی انصافی رایج امروز کتمان می کند که احمدی نژاد از همان جلسه مناظره تلویزیونی و در مقابل چشم مردم اجازه نداد موسوی دوباره به قدرت برسد. اینطور بود که موسوی غافلگیر شد و اینبار بر خلاف قضیه ترور آیت، طرح آشوب را کلید زد.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    10 9
    قبل انقلاب بگم بگم واجب بود اما بعد انقلاب حرام!!! :)
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    44 28
    با اين مقاله نمي توانيد احمدي نژاد را تطهير كنيد
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      59 16
      نمیدونم اگه این احمدی نژاد نامطهر ۱۹۰۰۰ تا سانتریفیوژ درست نمیکرد، با چی میرفتن مذاکره؟ این احمدی نژاد نامطهر، برخلاف بعضیا انقدر شرف داره که کشورو به غرب نفروشه
  • حامد افكاري IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    35 35
    با خواندن اين متن ياد روزنامه زيبا و وزين و افشاگرانه صبح با مديريت آقاي نصيري افتادم الحق كه هميشه بهترين تحليلها توسط نيروهاي انقلابي اصيل انجام ميشود اميدوارم هميشه پاينده باشيد
  • حسین IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    61 15
    از استاد نصیری درخواست میکنیم در مشرق بیشتر مطلب بزارن .ما از مشتریان پروپاقرص ایشان درنشریه صبح بودیم و استفاده زیادی میکردیم. شجاعت ، استدلال و اقناع خواننده از ویژگیهای مطالب ایشان هست
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    7 1
    همه نظرات دوستان محترم اما مطلب مهم روزنامه کیهان سال 59به نظرمن اینه که البته ربطی به موضوع مطلب ونظرات نداره اما تصویرش چاپ شده وبدجور رواعصابه دقت کنید: پایین نام روزنامه ازقول آیت ا...اشراقی ازبانک مرکزی نوشته: قرض الحسنه دربانکها جای ربا(بخوانیدجنگ باخدا)رامیگیردواین انقلاب به ثمرنرسیدکه هنوزبانک ملی بهره بگیرد!!!؟؟؟!!!واقعا برای تحقق این حرف حق چقدربرنامه ریزی صحیح شده وزحمت کشیده شد؟؟؟!!!ازطرف همه مسئولین ازهرجناحی ؟! حتی افرادی که نامشون روآورده اید؟؟؟!!!! ریشه اکثرمشکلات لقمه شبهه ناک وحرامه!!!
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    جالب بود....از این مطالب بیشتر بگذارید
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    این مطالب را چرا زمان حیات ابراهیم یزدی نگفتید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس