کد خبر 769808
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
لودر - سنگر ساز - جهاد سازندگی

محمد صمیمی‌فرد، جهادگری نمونه و مخلص زنجانی بود که با انجام اقدامات مختلف نامش در عرصه جهادسازندگی ماندگار شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمد صمیمی‌فرد شهید دیگری از جهادسازندگی استان زنجان است که در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای متوسط و با ایمان در زنجان دیده به جهان گشود.

محمد تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در همان شهر به پایان رسانید و در تمام مراحل دوران تحصیلاتش یکی از شاگردان با استعداد و با هوش مدرسه بود و از دوران کودکیش علاقه وافری به آموختن مسائل و اصول اسلامی و قرآن داشت. او پس از اتمام دوره متوسطه، وارد انستیتو تکنولوژی زنجان شد و در آنجا به تحصیل خود در رشته برق ادامه داد.

صمیمی‌فرد در مبارزات انقلابی نیز هم‌پای مردم حضور مهم و موثری داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام جنب و جوش و فعالیت خود را در راه تثبیت ارکان انقلاب اسلامی به‌کار گرفت و در واحد برق جهادسازندگی از تخصص خود در جهت فعال کردن این واحد در منطقه استفاده کرد و وفاداری خود به اسلام را در عمل صالح خویش نشان داد و در رفع نواقص و نارسایی‌ها و ویرانی‌ها بسیار می‌کوشید و با وجود اینکه متخصص فنی بود و می‌توانست با حقوقی هنگفت در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار شود، اما کار کردن در جهادسازندگی را به آن حقوق‌ها ترجیح داد و در مقابل قراردادهایی که می‌خواستند با او منعقد کرده و مبالغی هنگفت به او بدهند او راهی مهاباد و کمک به مردم شد.

صمیمی‌فرد وقتی‌که فهمید جهادسازندگی احتیاج به افراد برای کار مخابراتی در مهاباد دارد، بدون وقفه داوطلب انجام کار شد و به همراه دیگران جهادگران مخابرات به آن منطقه اعزام شد و سرانجام در مهاباد در یک یورش ناجوانمردانه توسط حزب مخله دمکرات و کومله همراه با دیگر یارانش به فجیع‌ترین وضعی مرگبار بسته می‌شود.

مهاجمان پس از مجروح کردن آنان آنقدر با قنداق تفنگ بر سر و روی آنان می‌کوبند تا آن‌ها شهید شدند و سپس تن مجروح‌شان را رقص‌کنان به آتش کشیدند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس