به گزارش مشرق، آتش تقی‌پور با بیان اینکه خیلی کم از هنرمندان پیشکسوت دلجویی می‌شود، اظهار کرد: متناسب با شأنی که در جامعه برای هنرمندان و فرهیختگان تعریف شده است، آنان باید مورد حمایت‌های ویژه مادی و معنوی از سوی دولت به‌ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرند و حمایت شوند.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ویژه سازمان سینمایی در حوزه تولید کم‌کار است، تصریح کرد: ریزش ساخت فیلم در سینمای کشور سالانه بسیار زیاد است و با حمایت‌های دولتی باید جلوی این ریزش گرفته شود و تولید فیلم با محتوای خوب افزایش پیدا کند.

این هنرمند سینما و تلویزیون با بیان اینکه خانه سینما مدتی به دلیل یک‌سری مسائل بسته شد و اکنون باز شده و خانه تئاتر هم فعال است، اضافه کرد: دولت به‌ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین امکانات را باید در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهد.

تقی‌پور با تأکید بر اینکه بیشتر هنرمندان و سینماگران بیکار هستند، تصریح کرد: این دست هنرمندان درآمد ندارند و خانه‌نشین شده‌اند و باید فکری به حال اشتغال مردم کشور به‌ویژه هنرمندان شود.وی تصریح کرد: این بیکاری در کنار آسیب‌های مالی به هنرمندان به لحاظ روحی هم صدمه می‌زند، وضعیت هنرمندان نباید این شرایط باشد، بیشتر آن‌ها خانه‌نشین هستند.

این هنرمند سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به اینکه پیشکسوتان سینما رها شده‌اند، افزود: برخلاف سینمای دنیا که حتی به پیرترین هنرپیشه هم امکان بازی هر چند کوتاه می‌دهند، در ایران این‌طور نیست.وی تصریح کرد: پیشکسوتان در حوزه سینما هنوز با کارنامه کاری که دارند، الگویی مناسب برای جوانان علاقه‌مند به سینما محسوب می‌شوند.

تقی‌پور با بیان اینکه حکم بازنشستگی برای هنرمندان همان خانه‌نشینی است، اضافه کرد: هنرمندی که به فرهنگ و هنر کشور خدمت می‌کند، در عمل و حوزه کار بازنشستگی ندارد و نباید کنار گذاشته شود؛ امروز گله داریم که چرا برخی از مسؤولان کشور بازنشستگی ندارند و انگار تا ابد باید مسؤول بمانند.

وی با تأکید بر اینکه باید به جوانان اعتماد کرد، تصریح کرد: باید به جوانان میدان داد؛ چراکه آینده‌سازان مملکت اسلامی هستند.این هنرمند سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه این همه بیکار در جامعه داریم که جوانانی متخصص هم هستند، اضافه کرد: چرا یک مسؤول باید برای همیشه مسؤول بماند؟ سرمایه ملی بازوان کاری جوانان است.

تقی‌پور با بیان اینکه بازنشستگی به‌منزله تعطیلی همه امور نیست، اظهار کرد: من در دوران بازنشستگی کتاب نوشتم؛ یک هنرمند تا همیشه باید به نظام جمهوری اسلامی و فرهنگ و هنر این مملکت خدمت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس