کد خبر 769530
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
چین

از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ چین ۱۳.۹۱ میلیون نفر را از فقر خارج کرده است و درآمد سرانه سالانه در مناطق فقیرنشین روستایی، هر سال به میزان ۱۰.۷ درصد رشد کرده است.

به گزارش مشرق، لیو یونگ‌فو، مدیر دفتر کمک به فقرا وابسته به شورای دولتی چین روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت:‌ « از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ چین ۱۳.۹۱ میلیون نفر را از فقر خارج کرده است و درآمد سرانه سالانه در مناطق فقیرنشین روستایی، هر سال به میزان ۱۰.۷ درصد رشد کرده است». 

در مقایسه با اقدامات فقرزدایی گذشته، نه تنها جمعیت فقیران به میزان زیادی کاهش یافته و هر سال بیشتر از ۱۰ میلیون نفر از فقر و تهیدستی خارج می‌شوند، بلکه درآمد مردم مناطق فقیر در ۴ سال گذشته به سرعت افزایش یافته و امکانات زندگی به وضوح برای آنها بهبود یافته است».

بر اساس اظهارات لیو یونگ‌فو، میانگین رشد سالانه مردم روستایی و فقیر نشین چین به ۱۰.۷ درصد رسیده است.

به گفته این مقام چینی، امر فقر زدایی چین در صدر جهان است؛ ضمن اینکه شورای دولتی همیشه تلاش زیادی را در زمینه کاهش فقر مردم چین به خصوص روستاییان انجام داده است.

این گزارش متذکر شد: «حدود ۷۷۵ هزار مقام رسمی به منظور کاهش فقر در مناطق فقیرنشین سرکشی کرده‌اند و خود آنها مشکلات، گرفتاری‌ها و وضعیت معیشت مردم را تحت بررسی قرار داده و از نزدیک مشاهده کرده‌اند».

مدیر دفتر کمک به فقرا وابسته به شورای دولتی چین در پایان با ارائه آماری دقیق گفت: «از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ جمعیت فقیران روستایی چین از ۹۸ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر به ۴۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر کاهش یافته که به این ترتیب میانگین کاهش سالانه از جمعیت فقیران کشور به ۱۳ میلیون و ۹۱۰ هزار نفر می رسد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس