کد خبر 769522
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
سیب

خوردن سیب به صورت ناشتا به ویژه با پوست به پیشگیری از بیماری های متعدد کمک می کند.

به گزارش مشرق، خوردن سیب در حالت ناشتا، باعث کاهش حرارت و تب می شود. علاوه بر این سیب حاوی اسید مالیک است که به تنظیم فعالیت روده و کبد کمک می کند و مواد مغذی زیادی به ویژه برای مغز دارد.

این میوه باید با پوست خورده شود یا در صورت گرفتن آب آن، نباید آن را پوست کند به همین علت خوردن ناشتای سیب به رهایی از بیماری های قلب و خلاص شدن از کلسترول مضر و برخی انواع حساسیت ها، سرطان، دیابت، آسم، نقرس و بسیاری از بیماری های دیگر کمک می کند.

علاوه بر این پوست سیب حاوی پکتین و پلی فنول است که آنتی اکسیدان به شمار می رود و به جلوگیری از اکسید شدن چربی ها کمک می کند. همچنین پلی فنول ها قند خون را تنظیم و از بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا و آلزایمر پیشگیری می کند.

سیب به علت داشتن ویتامین “سی” فعالیت ریه ها را بهبود می بخشد و به علت داشتن ماده بتاکاروتن به برخورداری از پوست زیبا و سالم کمک می کند.

با توجه به مزیت های گفته شده، خوردن یک سیب هر روز صبح به صورت ناشتا از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نوید US ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 11
    چرا توصیه میکنید که سیب با پوست خورده شود؟ یک سیب تا بدست ما برسد، بارها روی زمین افتاده و بارها مردم با دستهای نشسته انرا لمس کرده اند، از کشاورز تا میوه فروش. بیماری هلیکو باکتر، بیماری ایست که از طریق میوه و سبزیجات نشسته وارد معده شده، و باعث زخم معده میشود. نکته بعد، سیب چون دارای قند بالایی است، بهیچوجه برای افراد دیابتی توصیه نمیشود. کسانی که میخواهند وزن کم کنند، ابدا مصرف سیب و یا مواد قندی برایشان توصیه نمیشود صبح ناشتا چون مواد قندی باعث ترشح انسولین میشود، و همین انسولین باعث پایین امدن میزان قند خون و ضعف و سرگیجه میشود، در نتیجه شخص برای جبران افت قند خون مجبور میشود دوباره مواد قندی مصرف کند، و نیجتا یک سیکل معیوب تکرار میشود. بهترین راه برای کسانیکه میخواهند قند خونشان نوسان پیدا نکند اینستکه، صبحانه را با مقدار ۳۰ گرم نان، ۲۵۰ سی سی شیر بدون لاکتوز، و یا پنیر باندازه یک قوطی کبریت با دو سه عدد گردو و یا معادلش بادام صرف کنند. در هنگام ناشتا بهیچ وجه مواد قندی مثل عسل، خرما، قند، شکر، میوه واب میوه مصرف نکنند.
    • امیر IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      10 2
      آن را بوووشووور و بخور :-) اکثر فیبر ذخیره شده‌ی سیب تو پوست اونه (مثل اکثر میوه‌ها) اصلا وقتی پوست یک میوه رو میگیری به دلیل اینکه فیبرش رو حذف کردی نسبت قندی که دریافت می‌کنی میره بالا و توازن خواص میوه رو به هم می‌زنه. هضم کردن فیبر انرژی بالایی رو می‌بره و همین باعث می‌شه قندی که از میوه دریافت می‌کنی تقریبا بی ضرر بشه.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      6 1
      خیر. من خودم همیشه سیب را با پوست می خورم و هیچ مشکلی هم برایم پیش نیامده. البته ابتدا سیب را خوب می شویم.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      1 2
      خوردن سیب با پوستش باعت حالت تهوع در من میشود ..
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 0
    چون احتمالا سوء هاضمه ایجاد کنه
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    9 1
    واقعن سیب یه حال و هوای دیگه ای به دهن آدم میده...مثه مسواک طبیعی میمونه.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    11 11
    اول صبح فقط یه نخ سیگار حال آدمو جا میاره و بعدش چای و قهوه. سیب طعم تهوع‌آوری داره خیلی شیرینه دل آدمو میزنه.
  • ناشناس IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    0 0
    نورچ!!!!!!!...میوه با پوست بده...بی ادبیه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس