کد خبر 769514
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
جوش سرسیاه روی صورت

با اینکه کندن٬ فشردن یا چلاندن یا مالیدن این برآمدگی‌های سیاه خارش‌دار بسیار تحریک‌کننده است٬ اما متخصصان می‌گویند ترجیحا سعی کنید هیچوقت این کارها را انجام ندهید

به گزارش مشرق، شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا جوش‌های سرسیاه در بزرگسالان به وفور ایجاد می‌شود. بهتر است به نکاتی درباره‌ی این جوش‌ها بپردازیم.

جوش‌های سرسیاه٬ نوعی زخمِ جوش هستند که آن را به نام «آفتِ باز» می‌شناسند و زمانی شکل می‌گیرند که پیازهای مو یا منافذ آن به خاطر تغییرات هورمونی یا برخی ترکیبات خاص در پوست یا برخی محصولاتی که برای مو مورد استفاده قرار می‌گیرند٬ مسدود می‌شوند.

با اینکه کندن٬ فشردن یا چلاندن یا مالیدن این برآمدگی‌های سیاه خارش‌دار بسیار تحریک‌کننده است٬ اما متخصصان می‌گویند ترجیحا سعی کنید هیچوقت این کارها را انجام ندهید چرا که با این کار آسیب بیشتری به پوست وارد کرده و در آینده جوش‌های سرسیاه بیشتری روی آن ایجاد می‌شود.

انتخاب شستشودهنده‌ی مناسب برای صورت

گزینه‌های کمی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید: مثلا سعی کنید به دنبال محصولی باشید که حاوی اسید سالیسیلیک یا پروکسید بنزویل بوده و یک تا دو بار در روز از آن استفاده کنید تا پوستتان را لایه‌برداری کرده و مانع از بسته‌شدن منافذ پوستیتان شود. این دو ترکیب از بروز جوش‌های سرسیاه هم پیشگیری می‌کنند٬ بهترین کار این است که اقدامات لازم را به موقع انجام دهید تا جوش‌ها به سطح پوست نرسند.

می‌توانید پیش یک متخصص بروید

اگر مایلید تا جوش‌های سرسیاهتان سریعا از بین برود٬ یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی مجرب در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. فقط به خاطر داشته باشید که: حتی اگر فروشگاه‌ها هم محصولات زیبایی در این زمینه داشته باشند٬ اگر خودتان بخواهید آنها را برای خودتان تجویز کرده و استفاده کنید می‌تواند برای پوستتان خطرناک باشد چرا که احتمال زخم شدن پوستتان وجود دارد٬ پس سعی کنید احتمال آن را تشدید نکنید.

ضمنا این نکته را هم باید گفت که برخی محصولات زیبایی خاص مانند محصولات لایه‌بردار شیمیایی که با استفاده از اسیدهای لایهبردار و لیزر Clear + Brilliant انجام می‌شود می‌توانند باعث از بین رفتن جوش‌های سرسیاه شده و در عین حال به جوان‌سازی پوست هم کمک کند.

کم کردن علل بروز جوش‌ها

وقتی عرق می‌کنید یا به خودتان اسپری می‌زنید٬ ترکیبات غلیط و سنگین در محصولات مراقب پوستی و نیز پرکننده‌های سفت و چسبناک در محصولات بهداشتی مو می‌توانند وارد پوستتان شده و منجر به بروز جوش‌های سرسیاه شوند. محصولات آرایشی مانند کرم‌های پوشاننده هم می‌توانند باعث مخفی ماندن این علائم شوند.

منبع: webmd

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس