کد خبر 769420
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
تیم ملی فوتبال ایران

مزمه‌های ناراحتی بازیکنان تیم ملی فوتبال از مسئولان به دلیل عدم پرداخت پاداش صعود به جام جهانی 2018 روسیه به گوش می‌رسد و آنها این ناراحتی را به مهدی تاج اعلام کردند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران صعودی قدرتمندانه به جام جهانی 2018 روسیه داشت و بعد از برزیل دومین کشوری بود که حضور خود را در این مسابقات قطعی کرد. شاگردان کارلوس کی‌روش در شرایطی که دو بازی تا اتمام رقابت‌های انتخابی جام جهانی باقی مانده بود صعود خود را قطعی کردند.

روز گذشته تیم ملی در ادامه پیکارهای انتخابی جام جهانی در شرایطی که با توجه به صعود این مسابقه برایش تشریفاتی به حساب می‌آمد در سئول به مصاف کره جنوبی رفت و در حالی که ۱۰ نفره شدیم اما از بازی تاکتیکی تیم ملی ایران کم نشد و شاگردان کی روش توانستند تصمیمات سرمربی کره را خنثی کنند در حالی که بازیکنان و سرمربی تیم ملی بعد از بازی از حفظ رکورد خوشحال بودند اما حال و هوای رختکن تیم ملی چندان خوشایند نبود. 

بازیکنان تیم ملی از اینکه با وجود صعود مقتدرانه مورد توجه مسئولان کشوری و ورزشی قرار نگرفته بودند ابراز ناراحتی کردند.  آنها اعتقاد داشتند  با وجود صعود قدرتمندانه به جام جهانی و اینکه توانستند رکورد بسته نگه داشتن دروازه را بشکنند این اتفاق به چشم دولت و وزارت ورزش نیامده که اگر غیر از این بود قبل از بازی با کره جنوبی پاداشی را دریافت می‌کردند.

 در دنیای امروز با توجه به فراگیر بودن رسانه‌ها و فضای مجازی اخبار به سرعت منتشر می‌شود و اطلاعات و اخبار سایر تیم‌ها هم به گوش بازیکنان می‌رسد. پرداخت پاداش به بازیکنان کره و مشخص کردن پاداش چند میلیونی در گروه مقابل برای اعضای عربستان جهت بالا بردن روحیه بازیکنان در شرایطی که هنوز تکلیف صعود این تیم‌ها به جام جهانی مشخص نشده به اطلاع اعضای  تیم ملی رسیده و آنها این احساس را دارند که ظاهرا این موفقیت‌ها برای کسی در ایران اهمیت ندارد و به نوعی این موضوع از چشم‌ها افتاده است.

حتی بازیکنان در اقدامی مشترک در صفحات منتسب به خود در فضای مجازی پستی در اعتراض به عدم توجه به تلاش‌هایشان در راه صعود به جام جهانی و افتخاری که به دست آمده گذاشتند تا نشان دهند که از این وضعیت فعلی چقدر ناراحت هستند.آنها خود را مانند یتیمی می دانند که موفقیت های اخیرشان به چشم کسی نمی آید. ظاهرا هر چه صعود سخت تر باشد ارزش کار فوتبالی ها بیشتر به چشم می آید و حالا که تیم ملی توانسته با رکوردهای عالی که حتی در فیفا هم به ثبت رسیده خود را به جام جهانی برساند کمترین اهمیت را دارد. 

مطرح شدن این زمزمه‌ها نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد. اینبار به نظر می‌رسد کی‌روش که خودش همیشه این مسائل را پیگیری می‌کرده به دلیل عدم توجه به این تلاش‌ها از مسئولان دلخور است.

گفته می‌شود در پایان بازی ایران و کره جنوبی اعضای تیم نسبت به این مسئله گلایه کردند و از رئیس فدراسیون خواستند این مسئله را پیگیری کند. آنها معتقدند دیروز با وجود تشریفاتی بودن بازی و 10 نفره شدن تیم برای حفظ رکورد تیم ملی در گل نخوردن و نباختن تمام تلاششان را انجام دادند اما به نظر می‌رسد مسئولان هیچ توجهی به این اتفاقات ندارند و رفتارها نسبت به گذشته کج‌دار و مریز است چرا که در دوره قبل توسط دولت وقت بابت صعود به جام جهانی 50 میلیون پاداش به صورت نقد، یک حواله ماشین و 5 عدد سکه به عنوان پاداش پرداخت شد اما در حال حاضر هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و با وجود صعود مقتدرانه و بدون گل خورده و شکست هیچ خبری از توجه نیست. 

اعضای تیم انتظار دارند قبل از دیدار مقابل سوریه بابت تلاش‌هایی که انجام گرفته به رسم همیشه پاداشی در خور موفقیتی که کسب کردند پرداخت شود تا با روحیه بیشتر کار خود را برای آماده سازی جهت حضور در جام جهانی دنبال کنند.

مسعود سلطانی‌فر درباره برنامه‌های وزارت ورزش‌وجوانان برای حضور تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه، گفته بود همان‌طور که می‌دانید تیم ملی ما این‌بار یک صعود تاریخی و بی‌نظیر را به جام جهانی تجربه کرد و توانست در فاصله دو بازی مانده به پایان مسابقات، صعود خود را به‌عنوان تیم نخست قطعی کند. امیدوارم در قرعه‌کشی هم که انجام می‌شود، یک قرعه خوب نصیب تیم ملی شود تا بتوانیم در این دوره برای نخستین بار از گروه‌مان صعود کنیم.با همکاری فدراسیون فوتبال، سازمان تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی، بازیکنان ما تا جام جهانی 2018، 75 تا 80 روز در اردو خواهند بود. آنها در این مدت 4 تا 7 دیدار تدارکاتی نیز برگزار می‌کنند. امیدوارم به کمک این برنامه‌ها و سایر تدارکات و مسابقاتی که برای تیم ملی در نظر گرفته شده، حضوری مقتدرانه و در شأن نام تیم ایران در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه داشته باشیم.

به نظر می رسد وزیری که چنین نظری دارد بهتر از هر کسی میداند پله اول رسیدن به موفقیت توجه به موقع است و با حرف زدن بدون عمل اتفاق مثبتی رخ نمی دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس