تهران دمشق مدیترانه.jpg

داعش به خوبی می داند نیروهای متحد در آینده ای نزدیک به سوی استان دیرالزور حرکت خواهند کرد و همین مسئله باعث شده آنان در اندک مساحت تحت اشغال در جنوب شرق استان حمص به شدت از مواضع خود دفاع کنند.

سرویس جهان مشرق - گروه تروریستی داعش در ۹ ماه گذشته، بخش های وسیعی از مناطق تحت اشغال خود را در استان های حلب، دمشق، رقه، حمص و حماه سوریه از دست داده و متحمل شکست های سنگین شده به طوری که حالا استان دیرالزور، آخرین پایگاه آنان به شمار می آید.

داعش به خوبی می داند نیروهای متحد در آینده ای نزدیک به سوی استان دیرالزور حرکت خواهند کرد و همین مسئله باعث شده آنان در اندک مساحت تحت اشغال در جنوب شرق استان حمص به شدت از مواضع خود دفاع کنند تا مانع از پیشروی ها به سمت مرکز استان دیرالزور شوند.

شرق و جنوب شرق استان حمص، دروازه ورود به استان دیرالزور محسوب می شوند و اگر خطوط دفاعی تروریست ها در این محور شکسته شود، نیروهای متحد به راحتی می توانند به پیشروی ها ادامه دهند اما تروریست ها به هر طریقی درصدد هستند نیروهای متحد را از این محور عقب برانند.

در همین ارتباط یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: حامیان غربی تروریست ها از پیشروی های نیروهای متحد به سوی استان دیرالزور به شدت نگران هستند و همین مسئله باعث شده همکاری آنان با داعش در هفته های گذشته در این محور افزایش یابد.

این منبع میدانی افزود: نیروهای آمریکایی از طریق پایگاه های نظامی خود در منطقه « التنف و الزقف» در جنوب استان حمص، ارتباط با عناصر تروریستی داعش را در استان دیرالزور قوی تر کرده اند و تجهیزات نظامی را از آسمان به مناطق اشغالی منتقل می کنند.

به گزارش مشرق، هدف مشترک گروه تروریستی داعش و حامیان غربی آنان در جنوب و جنوب شرق استان حمص، دور کردن نیروهای جبهه مقاومت از مرزهای مشترک عراق و سوریه است؛ عقب نشینی نیروهای جبهه مقاومت از این محور در گام نخست باعث می شود گروه تروریستی داعش یک نفس راحتی بکشد و دیگر نگران ورود نیروهای مقاومت به استان دیرالزور نباشد.

در صورتی این هدف مشترک به نتیجه برسد، گروه تروریستی داعش می تواند بدون دغدغه تجهیزات نظامی خود را به عراق منتقل کند و یک بار دیگر در این کشور جولان دهند؛ از سویی دیگر آمریکایی ها هم تلاش می کنند با اجرایی کردن این راهبرد از برقراری ارتباط زمینی تهران- بغداد - دمشق - بیروت جلوگیری کنند.
 
این مسئله همچنین به آمریکایی ها امکان می‌دهد بدون هیچ مانعی و به آسانی تجهیزات نظامی را از پایگاه‌های نظامی الزقف و التنف ( جنوب سوریه) برای تروریست هاس داعش در استان دیرالزور ارسال کنند و حوزه نفوذ سایر عناصر تروریستی را هم در جنوب استان حمص افزایش دهند.

به طور قطع در روزها و هفته های آینده حملات گروه تروریستی داعش در این محور نباید تعجب برانگیزه و غیرمنتظره قلمداد شود و از سویی دیگر نیروهای آمریکایی به هر شیوه ممکن هم تلاش می کنند، مرزهای مشترک عراق و سوریه را به اشغال خود درآورند.

ایجاد پایگاه نظامی دائم و حفظ گروه تروریستی داعش در این محور، راهبرد اصلی دولت آمریکا و متحدانش برای ممانعت از برقراری ارتباط زمینی تهران - دمشق - بیروت به شمار می آید زیرا آنان شکست در مرزهای مشترک عراق و سوریه را به معنای رسیدن ایران به دریای مدیترانه و تغییر موازنه قدرت در غرب آسیا تعریف می کنند.

آمریکا و متحدانش در ۶ سال گذشته برای سقوط دولت سوریه و وارد کردن ضربات جبران ناپذیر به جبهه مقاومت دهها میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند و تلاش کردند با جنگ نیابتی به اهداف خود دست یایند اما حالا کلمه « شکست» به فصل مشترک آنان تبدیل شده و به خوبی می دانند قدرت جبهه مقاومت نسبت به قبل از شروع بحران سوریه چند برابر افزایش یافته است؛ موضوعی که باعث شده آمریکایی ها خود به صورت مستقیم وارد میدان نبرد شوند.

باید توجه داشت دوراندیشی فرمانده هان جبهه مقاومت در ماه های گذشته که منجر به پاکسازی جنوب شرق استان حمص (حمیمه، جوده، سد الوعر) و رسیدن به مرز مشترک عراق شد، همه امیدهای دولت آمریکا را در این محور برای برقرار نشدن ارتباط زمینی تهران- بغداد- دمشق - بیروت به باد داد.

اما با این وجود اتاق عملیات غرب به رهبری آمریکا همچنان درصدد است از طریق تاکتیک های مختلف شانس خود را برای موفقیت آزمایش کنند؛ به نظر می رسد ضد حملات مقطعی گروه تروریستی داعش در چند هفته گذشته در مرزهای مشترک سوریه و عراق برای ارزیابی توان نیروهای جبهه مقاومت در همین راستا قابل بررسی باشد.

نمونه این ضد حملات هفته گذشته در مرزهای مشترک سوریه و عراق به وقع پیوست و باعث شد نیروهای جبهه مقاومت برخلاف ضد حمله مرتبه قبل که منجر رویداد تلخ « جمونه» ( شهادت محسن حججی و دهها تن از نیروهای مقاومت) شد، با تمام قدرت، ( یگان پهبادی) واکنش قاطع نشان دهند؛ موضوعی که نشان می دهد نیروهای جبهه مقاومت این بار خود را برای هر سناریوی احتمالی در منطقه آماده کرده اند چرا که سرنوشت جنگ ۶ سال گذشته در این محور تعیین می شود.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت همزمان با پیشروی از جنوب شرق استان دمشق به سوی پایگاه های نظامی آمریکا در جنوب استان حمص، تثبیت مواضع و ایجاد چند کمربند امنیتی در جنوب شرق استان حمص و مرزهای مشترک با عراق، تلاش می کنند از سه محور عملیات پاکسازی استان دیرالزور را هم در آینده نزدیک آغاز کنند تا آخرین تیر خلاص به تروریست ها و حامیان آنان وارد شود؛ موضوعی که در قالب نابودی گروه تروریستی داعش و خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های نظامی در جنوب استان حمص به واقعیت می پیوندد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    21 54
    عجب
    • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      39 6
      احسنت مشرق جان. من هماره تحولات رزمی شامات و عراق و یمن را پیگیری میکنم خاصه از تارنمای مفید شما؛حقا و انصافا گزارشهایتان هم جذاب است هم کامل و هم خلاصه خاصه با آن نقشه های خوب و کم یابی که از تغییران میدانی منطقه میگذارید فهم را آسان میکنید
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    36 3
    ان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    24 4
    نباید از بمباران و حملات انتحاری به پایگاههای تروریستهای آمریکایی و انگلیسی غافل شد تنها راه پایان جنگ سوریه بیرون رفتن آمریکاو انگلیس از خاک سوریه است و دولت سوریه بدون ترسی از شروع جنگ با امریکا که تنها بمباران هوایی است باید ریشه تروریسم را نشانه برود نه شاخ و برگ آن را
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    17 7
    اینبار نباید غفلت کرد اگه این راه زمینی قطع بشه دیگه براحتی نمیشه پس گرفت
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    11 20
    طبق این تَحلیل بسیار زیبا و تعجب برانگیز آمریکا به داعش در جنوب رقه کمک میکنه و همونجا هم با داعش الان در جنگه، یه باره بگید آمریکا داره با خودش می جنگه و این همه تسلیحات و هزینه رو هم برای جنگ با خودش خرج میکنه؟
    • قاسم IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      15 8
      اینکه آمریکا با داعش می جنگه جوک خنده داریه .با داعش می جنگه ولی مواضع مقاومت را بمباران می کنه؟
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      6 8
      خب شما متوجه نمیشی تقصیر خودته! آمریکا با خودش نه! دو گروه ساخته و پرداخته آمریکا با هم می جنگن، چون تاریخ مصرف یکی رو به اتمامه و دیگری باید جاشو بگیره ، متوجه شدی؟
    • ج د ا IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      13 8
      دقیقا همین هست یعنی آمریکا به داعش کمک نظامی و اطلاعاتی میکنه و درجایی دیگر داعش را بمباران میکنه که قسمش راست باشه که با داعش در حال جنگ هست یعنی شما اینقدر ساده لوح هستی که بعد از 6 سال هنوز نفهمیدی که داعش را آمریکا ایجاد کرده و به شدت کمکش میکنه و از نابودیش جلوگیری میکنه؟؟؟
  • محمد IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    9 3
    مهم شهرهای دیرالزور و بوکمال هستن که نیروهایی متحد تا رسیدن بهشون فاصله زیادی ندارن شهرک عقربات هم با حمله نیروهای متحد به تصرف در اومد بزودی کار مناطق محاصره شده حمص تمامه انوقت نیروها با تمام توان و با اطمینان به دیرالزور حمله میکنن
  • حسین IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    7 4
    تا آخرین تیر خلاص به تروریست ها و حامیان آنان وارد شود؛ موضوعی که در قالب نابودی گروه تروریستی داعش و خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های نظامی در جنوب استان حمص به واقعیت می پیوندد. إن شاء الله إن جند الله هم الغالبون ما شالله(ما شاء الله)/حزب الله
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    10 5
    مرگ بر آمریکا مرگ بر داعش
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    8 11
    تهران بیروت مدیترانه؟نیروهای مقاومت؟تا اونجایی که ما در جریانیم عراقی ها برای انتقال داعشی ها از لبنان به سوریه شاکی هستن.فکر کن اونا بیان به مقاومت کمک کنن.
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      15 6
      تا اونجایی که می تونی شما سعی کن منافق بازی درنیاری!
  • علی IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    10 2
    6سال، دارن به 8 سال ما نزدیک میشن.
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    15 2
    خدایا به خون به ناحق ریخته امام حسین علیه السلام رزمندگان ما را پیروز کن
    • کورد AE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 2
      جانم فدای اسلام جانم فدای حسین بن علی
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    9 3
    برای ارسال گاز مایع هم به کار میاد در ضمن اینکه روسیه اخیرا بد داره میره زیر تحریم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    14 16
    سایت وزین مشرق احتمالا شما خوانندگان تان را در دوران شعب ابی طالب تصور می کنید که هر چیزی را با خیالت راحت به خوردشان می دهید. اخه برادر نویسنده محترم مقاله! توی دنیایی که ماهواره ها هستند؛ در دنیایی که پهبادها پرواز می کنند؛ در دنیا تکنولوژی قرن 21؛ چطور ممکن است امریکایی ها برای داعشی ها مهمات از راه هوا بفرستند و اون وقت هیچ تصویری از آن نداشته باشیم و فقط در مخیله و ذهن شما باشد. نکنه شما حدس می زنید که امریکایی ها به داعشی ها کمک می کنند؛ ولی توانایی ارائه یک سند عادی هم ندارید. (انشاء الله این باره هم نوشته هایم سانسور نشود)
    • ج د ا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      9 7
      ماهواره و قرن 21 و پهپاد و ... چه ربطی به دروغگویی رژیم آمریکا داره؟؟؟اتفاقا همین تکنولوژی های پیشرفته که در اختیار اونهاست باعث میشه هرکاری میخوان بکنن و در آخر بگن ما نبودیم تقصیر ایران بود ما کمک به داعش نکردیم ایران کمک کرده - پیشرفت تکنولوژی که نمیتونه جلوی کمک به داعش را بگیره و یا جلوی دروغگویی آمریکا را بگیره و بارها روسیه با عکس و سند و مدرک اعلام کرده که آمریکا داره به داعش کمک میکنه ولی اروپا و آمریکا نمیپذیرند چون به نفعشون نیست که اعلام کنند ما داریم به داعش کمک میکنیم ولی ما حداقل از رفتار سیاسی و نظامی اونها در هدف قرار دادن نیروهای مقاومت سوریه و عراق هم میتونیم بفهمیم که به نفع چه طرفی کار میکنند البته اگر بخواهیم واقعیت و حقیقت را ببینیم و بفهمیم اگر نخواهیم که هیچ ...
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      4 6
      شما یک سری برو تحقیق کن تا یک کم به اطلاعات شما افزوده بشه عکس ها موجودند سرچ کنید
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      5 8
      شما بلدید فقط طرف مقابل تون را به توهم توطئه متهم کنید و آمریکا تبرئه کنید. یعنی شما می خواهید حمایت آمریکا از داعش منکر شوید؟ همین چند روز قبل بود حشد الشعبی عراق تصاویر کمک های هوایی به داعش رو منتشر کرد. مشخصه تحولات دنبال نمی کنید.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      1 1
      دوستانی که مدعی هستند اسناد کمک آمریکا به داعش وجود دارد؛ لطفا لینکی چیزی مستندی از آن را قرار دهند. اگر حشد شعبی عراق عکسی را منتشر کرده است آن را اعلام کنند. اگر هم روسیه تا به حال سندی از کمک های مستقیم امریکا منتشر کرده است، دوستان لطف کنند معرفی کنند تا ما هم به نتایج شما برسیم. قرار نیست که شما ادعایی بکنید و بنده بروم دنبال اثبات ادعای شما
  • اکبر IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    9 5
    بعد داعش میریم سراغ بعضی نیروهای کُرد البته بسیاریشون آدمای شریف و غیورن مثل کردهای خودمون...یع تعداد دارن که مثل اقلیم عراق خودفروختن
  • AE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    5 8
    حق تعیین سرنوشت کردستان عراق به شما هیچ ربطی ندارد و دخالت در امور دیگران محسوب می شود.در ضمن کردستان عراق بی صاحب نیست هر کس خواست محاصره ش کند نیروهای پیشمرگ به هیچ کس اجازه اشغال یک سانت خاک کردستان را نمی دهند هر گونه مداخله نظامی در کردستان عراق تلفات بسیار سنگینی برای خود دخالت گران دارد.کردها نمی نشینند نگاه کنند.به جای این اظهار نظرهای بی ارزش به خواست تعیین سرنوشت این ملت ستمدیده احترام بگذارید.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      2 3
      اولا اماراتی جون کردستان عراق به تو ربطی نداره! دوما عراق بی صاحب نمونده که هر تروریست گزافه گویی بتونه تجزیش کنه! سوما پیشمرگه که عرضه نگه داشتن اربیل رو نداشت و برای نگه داشتن نوامیسش به ایران التماس کرد قطعا عدد این حرفا نیست که کشور تشکیل بده!
    • GB ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      1 2
      همین الان محاصره اس عزیزم
    • کرد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      1 9
      گویا بارزانی یادش رفته به برکت ایران بزرگ و قدرتمند ، حیات گرفت! آقای طالبانی و آقای معصوم روسای محترم جمهوری عراقی که هر دونیز کرد و مبارز با سابقه هستند به درستی به بارزانی تذکر دادند که خود را تافته جدا بافته نکند! اما برادران کرد در کوبانی(عین العرب) سوریه و استان کرکوک خوب میدانند و می فهمند که اگر حمایت ایران و لجستیکش نبود امروز باید جنایتی مثل حلبچه عراق توسط صدام را اینبار توسط داعش تجربه میکردند! لذا طرح همه پرسی استقلال کردستان نقشه اسرائیل و امریکا برای جنگ داخلی در عراق و سرگرم کردن ایران عراق و سوریه در این موضوع و گرفتار کردنش به کشتار داخلی و تجزیه طلبی است مانند انچه توسط داعش ایجاد کرد! عدم درک این حقیقت یعنی نابودی مردم . اما در خصوص ادعای یک سانت اشغال کردستان! ما اشغال بخشهای جنوبی استان کرکوک که ترکیب جمعیتی کرد نیز دارند، سنجار و حویجه را می بینیم و گویا " اشغال یک سانت مجاز نیست اما چند ده کیلومتر مربع مجاز است"! نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق بزودی کار را تمام میکنند البته اگر دولت عراق میخواست مثل بارزانی عمل کند و کردستان را بخش جدا شده عراق بداند، براحتی میتوانست داعش را بسمت استانهای کردنشین عراق هدایت کند ولو با توافق پشت پرده مثل آمریکایی ها در سوریه! آنوقت معلوم میشد بارزانی چقد عرضه حفظ اقلیم خود خوانده خود را دارد! که صد البته به غلط کردن می افتاد! دوستان کرد یادتان باشد وقتی داعش به سمت اربیل عزم جنایت کرد، همین بارزانی ، نمایندگان مستقیم خود را برای استمداد کمک به ایران فرستاد و این ایران بزرگ و قدرتمند بود که با حمایت لجستیک از کردستان عراق و هدایت نیروهای مردمی عراق بسمت شمال، پیشروی داعش را متوقف کرد. پس بحث استقلال کردها، مثل طرد خانواده اصیل و خوب توسط فرزند است که سرانجامی جز تباهی برای فرزند خودسر ندارد. البته مردم فهیم کرد در عراق میدانند وقتی امنیتشان بخواهد در معامله قدرت برخی وطنی ها با امریکا اسرائیل معامله شود، چگونه عمل کنند! کردستان عراق نیاز به سلطنت خانوادگی و چنبره عشیره بارزان ندارد و بزودی قدرت سیاسی بین همه نخبگان و شایستگان کرد تقسیم خواهد شد. یا حق
    • AE ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 0
      فواد معصوم و جلال طالبانی دو مبارز با سابقه کرد!به یاد سخنی از جلال طالبانی افتادم.وقتی ازش سوال کردند مام جلال آینده کردستان عراق را چه طور می بینید.گفت من به خاطر شکمم جلوی پاهایم را هم نمی توانم ببینم چه میدانم آینده کردستان چه طور خواهد بود!یک چنین شخصیتی که در تمام مدت زندگی اش شکم چرونی رو بر سرنوشت ملتش ترجیح داده به راستی و به حق رهبری شایسته و نخبه و مبارزی دلیر و باسابقه و دلسوز بوده.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    2 3
    بعد از داعش باید سراغ آدم های نژاد پرستی رفت که داعش ازهمین افراد به دست میاد.ریشه ی داعش باید خشک بشه.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      4 0
      آره والا باید برن سراغ ترکیه داوود اوغلو به داعش می گفت جوانان عصبانی!
  • احمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    0 4
    ایا اسراییل نبایست نگران شود
    • AE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 0
      مرگ بر اسراییل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس