عباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط جدید و مطلوب با حوزه‌های علمیه به صورت جدی دنبال می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش مشرق، سید عباس صالحی امشب در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان وزارتی که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ را بر عهده دارد، اظهار کرد: امیدواریم در این دوره با استفاده از ظرفیت دانشگاه، حوزه و هنرمندان بتوانیم شرایط مطلوب‌تری را در حوزه‌های مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه دین رسالت مشخصی را بر عهده دارد، اضافه کرد: 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور فعالیت می‌کند، معاونت قرآن نیز در حوزه قرآنی و بقاع متبرکه فعالیت‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت سازمان حج و زیارت یاد کرد و گفت: بنیاد امام رضا(ع) به عنوان مجموعه‌ای که در دهه کرامت برنامه‌های مختلفی را در استان‌ها و خارج از کشور دنبال می‌کند، حجم قابل توجهی از فعالیت‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط گسترده‌تر با حوزه‌های علمیه دنبال می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم به برکت این ارتباط بتوانیم در حوزه دین فعالیت‌های مورد نظر خود را به صورت گسترده‌تر دنبال کنیم.

صالحی یادآور شد: بخش‌های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کنند، مفاخر فرهنگی حوزوی و غیر حوزوی هویت‌بخش جامعه اسلامی هستند و نسل قدیم را به نسل جدید متصل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از 3 هزار کتابخانه در سطح کشور فعالیت‌های قابل توجهی را دنبال می‌کند، مطرح کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حوزه نشر و کتاب، خارج از کشور، شعر، ادبیات و فرهنگ برنامه‌های گسترده‌ای را اجرایی کرده است.

صالحی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در عرصه‌های فرهنگی نیز می‌توانند همیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت پژوهشکده‌های مختلف فعالیت‌های علمی را به صورت گسترده دنبال کرده‌ایم؛ انجمن‌های علمی اکنون در حال گسترش است و در قالب این انجمن‌ها ارتباط‌های فرادستگاهی دنبال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیش از 70 نقطه از جهان یاد کرد و ادامه داد: بخش قابل توجهی که در راستای ترویج آموزه‌های دینی در خارج از کشور انجام می‌شود توسط این سازمان پیگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط جدید و مطلوب با حوزه‌های علمیه به صورت جدی دنبال می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس