نقشه دیرالزور.jpg

با پیشروی های صورت گرفته در جنوب شرق استان رقه، نیروهای متحد به ۶۶ کیلومتری شهر دیرالزور رسیدند.

به گزارش مشرق، پس از آرامش سه هفته ای در جنوب شرق استان رقه، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیاتی را علیه عناصر تروریستی انجام دادند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند مناطق بیابانی را به کنترل خود درآورند.

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیات ضد تروریستی خود به مرزهای ادرای استان دیرالزور نزدیک شدند و پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند ارتفاع راهبردی و بسیار مهم « البشیری» را به طور کامل از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

« البشیری»، مهم ترین ارتفاع منطقه در جنوب شرق استان رقه به شمار می آید؛ در جریان درگیری ها رای آزادی این ارتفاع حساس، ۷۰ تن از تروریست های داعش از پای درآمدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع میدانی در جنوب شرق استان رقه در گفت وگو با مشرق به اهمیت این ارتفاع راهبردی اشاره کرد و افزود: ارتفاع « البشیری» بر مناطق مرزی سه استان « رقه، دیرالزور و حمص» اشراف کامل دارد.

این منبع میدانی تصریح کرد: بخش شرقی این ارتفاع، بر مناطق واقع در حد فاصل دو شهر « مجاب و شوالا» در حومه غربی شهر دیرالزور اشراف کامل دارد و نقل و انتقال تروریست ها در این محور به طور کامل رصد می شود.

به گزارش مشرق، با پیشروی های صورت گرفته در جنوب شرق استان رقه، نیروهای متحد به ۶۶ کیلومتری شهر دیرالزور رسیدند؛ خبرها حاکیست، جنگنده های روسی هم مواضع تروریست های داعش را در مناطق مختلف استان دیرالزور هدف قرار می دهند و امروز هم ۷ خودروی انتحاری که درصدد بودند به مواضع نیروهای متحد نزدیک شوند، منهدم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    7 3
    به حق خون حجت خدا شهید حججی عزیز .... نابودی ریشه کثیف تکفیری صهیونیستی آمریکایی در منطقه بدست قهرمانان و مبارزان شهاد طلب مقاومت اسلامی صلوات بر محمد و ال محمد
  • بی طرف IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    4 4
    مشرق از شکست ها و عقب نشینی های اخیر ارتش عربی سوریه و نیروهای عشایری سنی همپیمان در "دره فرات" هم خبر بزن. چقدر جالبه.قسمت هایی که پیشروی صورت میگیره نیروهای غیربومی مثل فاطمیون هستن.ولی قسمت هایی که شکست میخورن نیروهای عشائری سنی بومی هستند.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      1 3
      کاملا مشخصه چقدر بی طرفی! حمایت از تروریستها به چه قیمت؟
    • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      0 0
      عقب نشینی فقط در حاشیه میادین صورت گرفته که دلیلش مشخصه به این علت که نیروهایی نمر به شرق حمص منتقل شدن تا زودتر مناطق محاصره شده نزدیک سلمیه به ویژه منطقه راهبری عقربات پاکسازی شه متاسفانه نیروهای عشایر آموزش درست حسابی و تجربه ندارن و تاب مقاومت در برابر داعش نداشتن داعش هم طی چند روز گذشته نیرو به این مناطق اعزام کرده بود البته به زودی کار مناطق شرق حمص تمام میشه و نیروهای نمر دوباره برمیگردن به رقه پس جای نگرانی نیست
    • بیطرف IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      0 0
      چ ربطی داره؟هم اخبار شکست هم اخبار پیروزی هر دو باید مخابره بشن
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    5 3
    الحمد للّٰه . خداوند سرعت عمل بیشتر و نصرت تامشان مرحمت بدارد
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    3 5
    هههه البشیری که معلوم نیست روی نقشه
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      4 5
      ندیدی نوشته کوه البشیری ؟!
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    3 0
    نباید از تروریستهای مورد حمایت آمریکا غافل شد داعشی های دوم در شمال سوریه خطرناکتر از داعشی های اول هستند
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    0 0
    نباید از بمباران و حملات انتحاری به پایگاههای تروریستهای آمریکایی و انگلیسی غافل شد تنها راه پایان جنگ سوریه بیرون رفتن آمریکاو انگلیس از خاک سوریه است و دولت سوریه بدون ترسی از شروع جنگ با امریکا که تنها بمباران هوایی است باید ریشه تروریسم را نشانه برود نه شاخ و برگ آن را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس