نقشه رقه.jpg

نیروهای سوری و مقاومت در این محور درصدد هستند خود را به شهر راهبردی « معدان» آخرین پایگاه مهم تروریست ها در استان رقه برسانند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب شرق استان رقه حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین ۲۴ ساعته توانستند، کنترل روستاهای «نمیسه، جابر و خمیسیه» را در دست گیرند و عناصر تروریستی داعش را از این مناطق عقب برانند.

نیروهای سوری و مقاومت در این محور  درصدد هستند خود را به شهر راهبردی « معدان» آخرین پایگاه مهم تروریست ها در استان رقه برسانند.

در حال حاضر فاصله نیروهای متحد با این شهر راهبردی ۲ کیلومتر است و خبرها حاکیست، درگیری های سنگین در مناطق حومه این شهر ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای رسیدن به شهر معدان باید چند شهرک و میدان نفتی و گازی از جمله «وادی رجم، عقدان، وادی البئر و وادی هویات» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

از سویی دیگر، نیروهای سوری و مقاومت تلاش می کنند با پاکسازی مناطق آلوده، مسیر نیروهای کرد را در حومه رود فرات و جنوب شرق استان رقه مسدود و ارتباط آنان را با مرزهای اداری استان دیرالزور قطع کنند.

یک منبع میدانی در گفت و گو با مشرق اعلام کرد: نیروهای متحد در دو ماه گذشته موفق شدند مساحت ۵ هزار کیلومتر مربع  را در مرکز و جنوب استان رقه از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

این منبع میدانی افزود: در جریان درگیری ها و پیشروی نیروهای متحد از مرکز به سمت جنوب شرق استان رقه تاکنون ۴۲۵ تروریست داعشی کشته و زخمی شدند.

وی با بیان این که فاصله نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت تا مرزهای اداری استان دیرالزور ۵ کیلومتر است، گفت: تنها بخش های محدودی از جنوب و جنوب شرق استان رقه در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

این منبع میدانی گفت: با پاکسازی مناطق آلوده در جنوب شرق رقه، فاصله نیروهای مقاومت با مرکز استان دیرالزور به ۵۰ کیلومتر کاهش می یاید. وی افزود: همه تلاش در راستای رسیدن به شهر معدان، آخرین پایگاه بزرگ تروریست های داعش در استان رقه و در ادامه پیشروی به سمت نیروهای محاصره شده در استان دیرالزور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    2 0
    اینجور که بوش میاد انگار امریکا استان دیرالزور رو خط قرمز اعلام کرده. آخه چندین هفتست که نیروها از شمال و جنوب به مرزهای دیرالزور رسیدن ولی واردش نمی شن. اگه دلیلش خط قرمز نیست پس چی می تونه باشه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس