محمد حسین فرهنگی

نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از نادیده گرفتن وظایف وزارت راه و شهرسازی در حادثه پلاسکو در گزارش کمیسیون عمران گفت: دادستان موظف است، وظایف و مسئولیت های مقصران حادثه را پیگیری کند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی پس از قرائت کمیسیون عمران درمورد حادثه پلاسکو، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص این گزارش گفت: ملت عزیز ایران به خوبی از آتش نشانان فداکار حادثه پلاسکو تقدیر کردند اما خلا ناشی از این حادثه را هیچ اقدامی پر نمی کند.

وی با تقدیر از اقدام سریع آتش نشانان در تخلیه ساختمان پلاسکو گفت: این اقدام مانع افزایش تلفات این حادثه شد.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: ای کاش در سایر موارد هم گزارش کمیسیون عمران در مورد حوادث به صورت جامع ارائه شود در حادثه قطار تبریز مشهد گزارش اولیه در صحن قرائت شد اما علیرغم گذشت یک سال هنوز گزارش نهایی و کامل این حادثه به صحن مجلس ارائه نشده است در حالی که میزان تلفات جانی آن حادثه حداقل سه برابر حادثه پلاسکو بود. ای کاش کمیسیون عمران، هیئت وزیران گزارش دقیقی از قصور کنندگان در این حادثه ارائه می دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: در حوادثی مانند پلاسکو که مسئولیت هایی متوجه دستگاه های مختلف می شود دادستان موظف است، وظایف و مسئولیت های مقصران حادثه را بررسی و پیگیری کند.

فرهنگی افزود: در حادثه پتروشیمی و حادثه قطار نیز طبق قانون مجازات اسلامی باید سهم مقصران مشخص شود و متناسب با قصور افراد اقدامات قضایی صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از نادیده گرفتن وظایف وزارت راه و شهرسازی در حادثه پلاسکو در گزارش کمیسیون عمران گفت: باید بخشی از گزارش کمیسیون عمران، خساراتی را که به افراد در این حادثه وارد شده است را تعیین تکلیف می کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس