کد خبر 768662
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
پرچم داعش

طبق اعلام یک رسانه عراقی،‌ «والی» داعش در شهر «الحویجه» استان کرکوک، خواستار مذاکره با بغداد برای خروج امن عناصر این گروه تروریستی از این شهر شده است.

 به گزارش مشرق، یک منبع آگاه محلی در استان «کرکوک» عراق، اعلام کرد که «والی» داعش در شهرستان «الحویجه» به عناصر این گروه تروریستی پیشنهاد داده است که با دولت عراق برای خروج امن از این شهر، مذاکره کنند.

وی در گفت‌وگو با «السومریه»، اظهار داشت: این پیشنهاد والی داعش، در صفوف این گروه تروریستی، موجی از هرج و مرج و آشوب ایجاد کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، ادامه دارد: اطلاعات به دست آمده از الحویجه، واقع در 55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک، نشان می‌دهد که والی داعش، خواستار خروج بدون درگیری عناصر این گروه از الحویجه است. همین پیشنهاد موجب ایجاد هراس در صفوف داعش شده و برخی از اعضای این گروه تروریستی، سلاح خود را بر زمین گذاشته و مراکزی را که در آن مستقر بوده‌اند، ترک کنند.

وی افزود: برخی از داعشی‌ها با این پیشنهاد موافق و برخی دیگر به شدت مخالفند و این مسئله به یک موضوع برای دو دستگی و شکاف میان عناصر این گروه تروریستی تبدیل شده است.

از سال 2014 تاکنون، الحویجه در اشغال تروریست‌های داعش است و نیروهای امنیتی عراق، آماده حمله به این شهر برای آزادی آن هستند اما نیروهای پیشمرگه، عملیات آزادسازی را به پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال موکول کرده‌اند.

تا پیش از این، هواداران گروه تروریستی داعش، گروههای مسلح در سوریه را به دلیل مذکراه با دولت سوریه برای ترک سلاح سنگین و انتقال از محل محاصره شده به مناطقی مثل ادلب (که کامل تحت کنترل مخالفان است) را مسخره می‌کردند اما سرانجام داعش نیز در مرز لبنان-سوریه پس از تن دادن به شروط مقاومت، سلاح سنگین خود را زمین گذاشت و به شرق سوریه منتقل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس