کد خبر 768618
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
تائه‌یونگ

یک سایت کره‌ای در آستانه دیدار فردار کره جنوبی مقابل ایران عملکرد مربیان دو تیم را مورد ارزیابی و آنالیز قرار داده است.

به گزارش مشرق، سایت اسپورتس چوسون کره جنوبی در آستانه دیدار فردای تیم‌های کره و ایران و با توجه به بحث‌های لفظی که بین سرمربیان دو کشور به وجود آمده عملکرد این دو مربی را مقایسه کرده و به کی‌روش لقب روباه پیر و به شین تائه یونگ لقب روباه جوان را داده است. دلیل اعتراض این دو مربی  اینگونه بوده که کی‌روش به میزبانی کره جنوبی اعتراض کرده و یونگ هم عنوان داشته که در تهران میزبانی خوبی از کره جنوبی صورت نگرفته است.

در این گزارش اشاره شده که یونگ در زمانی که بازیکن تیم ملی کره بود، بازیکنی هوشمند و زیرک به حساب می‌آمد و حالا که مربی شده در تدابیر تاکتیکی‌اش برای حریف تله‌گذاری زیادی می‌کند و به همین دلیل او را با لقب روباه جوان خطاب کرده‌اند. از طریف کی‌روش هم در تدابیر تاکتیکی خود برای حریفان تله می‌گذارد و استاد جنگ روانی است و در این کار یک حرفه‌ای به تمام معنا به حساب می‌آید و به همین دلیل او را هم با نام روباه پیر مورد اشاره قرار داده‌اند. فردا تقابل روباه پیر و روباه جوان در ورزشگاه جام جهانی کره است و با ید منتظر ماند و دید که برگ برنده در اختیار کدام روباه خواهد بود.

یونگ زمانی که در لیگ کره مربیگری می‌کرد همه رقبا از رویارویی با او هراس داشتند و در رزومه او عنوان قهرمانی دیده می‌شود و به همین دلیل این مربی را در زمره مربیان سرشناس لیگ کره قرار داده است اما او در جام جهانی تجربه‌ای ندارد و این دقیقا برعکس وضعیت کی‌روش است. چرا که او در سطح مربیگری در سطوح بالایی کار کرده‌ است و در امارات، ناگویای ژاپن، اسپورتینگ لیسبون، نیویورک، منچستریوناید، رئال ما درید، تیم ملی آفریقای جنوبی و تیم ملی پرتغال کار کرده و تجربه بالایی را و بهترین نتیجه او قهرمانی با تیم زیر 20 ساله‌های پرتغال در جام جهانی 1989 است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس