جونگ‌هوان

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کره جنوبی معتقد است شاگردان شین تائه‌یونگ می‌توانند به روند ناکامی برابر ایران پایان دهند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در حالی روز پنجشنبه هفته جاری در هفته نهم از مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا پذیرای ایران است که از سال 2011 به بعد موفق به شکست این تیم نشده و چهار شکست متوالی برابر ایران متحمل شده است. جنگجویان تائگوک (لقب تیم ملی کره) برای صعود مستقیم به جام جهانی 2018 باید این بازی را با برد به پایان ببرند، این در حالی است که ایران پیش از این بلیت حضور در جام جهانی روسیه را دریافت کرده است.

آهِن جونگ‌هوان، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کره جنوبی که حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2002 را تجربه کرده و در مرحله یک‌هشتم نهایی آن رقابت‌ها در وقت‌های اضافه گل دراماتیکی را وارد دروازه ایتالیا کرد، در گفت‌وگو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در اشاره به بازی روز پنجشنبه کره برابر ایران گفت: اینکه باید بازی را با برد به پایان ببریم، کار واقعاً دشوار می‌شود چون فشار بیشتری روی بازیکنان خواهد بود.

وی افزود: تیم ملی کره جنوبی حالا در گوشه‌ای گرفتار شده است، از این‌رو اولین کاری که باید انجام دهیم این است که سعی کنیم آرامش خودمان را حفظ کنیم. نباید به بدشانسی فکر کنیم و می‌توانیم به روند بدشانسی خود (برابر ایران) پایان دهیم. اگر موفق به پیروزی در این بازی شویم، می‌توانیم از دست این ذهنیت ایران رهایی یابیم. باید بازی خودمان را انجام دهیم. ایران که صعودش به مرحله پایانی جام جهانی را قطعی کرده است، به همین خاطر نمی‌آید که به کره فشار بیاورد و عجله‌ای در کار نخواهند داشت، بنابراین ما باید هجومی بازی کنیم و به آنها فشار بیاوریم.

مهاجم پیشین کره‌ای‌ها تأکید کرد: ایران چیزی برای از دست دادن ندارد و ما باید به پیروزی برسیم، از این‌رو بازی واقعاً دشواری خواهد شد. باید آرامش خود را حفظ کنیم، وگرنه ممکن است نتیجه را واگذار کنیم. فکر می‌کنم در حال حاضر شکل کامل یک تیم را نداریم، البته هر تیمی مشکلاتی دارد و ما هم در دوره دشواری به سر می‌بریم، اما ما در دوره جابه‌جایی (انتقال تیم از اشتیلیکه به شین تائه‌یونگ) هستیم و می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

جونگ‌هوان در یادآوری خاطرات جام جهانی 2002 کره‌جنوبی - ژاپن هم گفت: تمام کاری که می‌خواستیم انجام دهیم، این بود که تنها به فکر پیروزی در بازی پیش‌روی خود و رسیدن به مرحله حذفی باشیم. کسی انتظار نداشت بتوانیم ایتالیا را شکست دهیم. به همین خاطر است که مردم در سراسر جهان عاشق فوتبال هستند چون غیرقابل پیش‌بینی است. با این وجود من بازی با توگو در جام جهانی 2006 را نسبت به پیروزی برابر ایتالیا ترجیح می‌دهم چون اولین پیروزی ما در مسابقات جام جهانی خارج از خاک کشور خودمان بود.

مهاجم پیشین کره جنوبی در جمع‌بندی صحبت‌هایش اظهار داشت: در حال حاضر سخت است که بخواهیم در مورد جام جهانی بعدی (2018) صحبت کنیم چون هنوز مجوز حضور در این رقابت‌ها را نگرفته‌ایم. در حال حاضر مهمترین نکته کسب سهمیه حضور در جام جهانی است چون در صوت عدم صعود، جمع و جور کردن تیم و ریکاوری آن دشوار خواهد بود.

تیم‌های ملی فوتبال کره‌ جنوبی و ایران از ساعت 16:30 روز پنجشنبه 9 شهریور در ورزشگاه جام جهانی سئول در هفته نهم از مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف هم می‌روند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس