یون بیت گارام گلزن کره مقابل ایران

از آخرین گل کره جنوبی مقابل ایران 6 سال و 7 ماه و 8 روز می گذرد و کی روش امیدوار است رکورد نباختن و گل نخوردن تیمش مقابل چشم بادامی ها حفظ شود.

سرویس ورزش مشرق - تقابل ایران و کره جنوبی همیشه حساس بوده است. کره میزبان برای رسیدن به جام جهانی چاره ای جز شکست دادن سربازان کی روش در دیدار پنجشنبه 9 شهریور ساعت 16:30 ندارد در حالی که ایرانی ها نشان داده اند در 6-7 سال اخیر برابر کره همیشه مدعی شکست ناپذیر بوده اند.

اما استرس بیش از حد کره ای ها در تقابل با ایران برای چیست؟ میزبان بازی بزرگ گروه A رقابتهای انتخابی جام جهانی 2018 در آسیا با یک علامت سوال بزرگ برابر ارتش ایران روبروست. آنها آخرین بار 6 سال و 7 ماه و 8 روز قبل موفق به گشودن دروازه تیم ملی ایران شده اند و پس از آن مدتهاست که حسرت گشودن دروازه تیم ملی ایران را می خورند چه رسد به پیروزی برابر آن!

اما داستان آخرین گلزن فوتبال کره برابر ایران چیست؟

* فقط 3  گل ملی زد اما به 3 تیم بزرگ

کره ای ها آخرین بار موفق شدند قفل دروازه ایران را با ضربه  دقیقه 105  «یون بیت گارام» باز کنند. این مهاجم که امروز 27 ساله است، در دیدار مرحله حذفی جام ملت های 2011  قطر دروازه مهدی رحمتی را باز کرد. وی شنبه دوم بهمن ماه سال 1389 این شانس را پیدا کرد که از دقیقه 81 بازی وارد زمین شود. آن روز سید مهدی رحمتی مرد شماره یک درواز تیم افشین قطبی بود، در حالی که سید جلال حسینی، هادی عقیلی و محمد نصرتی مدافعان مرکزی تیم بودند.

«یون بیت گارام» (شماره 8) آخرین گلزن کره جنوبی مقابل ایران

جالب اینکه بیت گارام قبل از این فقط  در دیداری دوستانه یک گل ملی به تیم ملی نیجریه زده بود. این هافبک خوش اقبال سومین و آخرین گل ملی اش را هم سال 2016 در دیداری دوستانه به پیتر چک و تیم ملی جمهوری چک زد. بیت گارام در سالهای 2016 و 2017 بازی در تیم چینی یان بیان فونده را تجربه کرد تا پول خوبی از بازی در لیگ پر سر و صدای چینی ها عایدش شود. با این حال جایگاهش در تیم ملی کره از دست رفت. بیت برای فونده طی دو فصل 37 بازی انجام داد و 11 گل به ثمر رساند.

دانلود آخرین گل کره جنوبی به ایران

* آخرین گلزن کره به ایران در بازی 90 دقیقه ای؟

اما آخرین کره ای که موفق شد در جریان 90 دقیقه یک دیدار فوتبال دروازه ایران را باز کند پارک جی سونگ یکی ازسرشناس ترین فوتبالیست های تاریخ این کشور است. در دیدار چهارشنبه 27 خرداد ماه سال 1388 تیم ایران در راه رسیدن به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با گل تماشایی مسعود شجاعی(52) از میزبان پیش افتاده بود که پارک در دقیقه 82 آخرین گل کره ای را را در جریان وقت معمول یک دیدار وارد دروازه مهدی رحمتی کرد.

پارک جی سونگ آخرین گلزن کره جنوبی مقابل ایران در یک دیدار 90 دقیقه ای بوده است

با این حساب حسرت کره ای ها برای گشودن دروازه تیم ملی ایران در جریان یک دیدار 90 دقیقه ای به 8 سال و 2 ماه و 13 روز پیش باز می گردد و این در نوع خود جالب توجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس