کد خبر 76847
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷

پايگاه راداري امريکا در شهرسيرناک واقع در جنوب شرق ترکيه و نزديک مرزهاي عراق، فعال شده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از پرس تی وی، پايگاه خبري ماي نت ترکيه روز سه‌شنبه (10 آبان) گزارش داد، ساخت اين پايگاه راداري که کاملا تحت کنترل امريکا اداره مي‌شود، يک‌سال به طول انجاميده است.

اين پايگاه راداري روي تپه‌اي در منطقه گورويل سيرناک واقع است و تصور مي‌شود مرکز کنترل آن در پايگاه هوايي اينجرليک در جنوب ترکيه، قرارداشته باشد.

اين پايگاه راداري احتمالا در کنترل هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا و بر حريم هوايي شمال عراق نظارت خواهد داشت.

پايگاه راداري ايکس- باند که شبيه توپي بزرگ است، از فاصله دور دست در بالاي تپه منطقه گورويل سيرناک ، قابل مشاهده است.

برد متوسط اين پايگاه راداري 2 هزار کيلومتر اعلام شده است.

هفته گذشته، يک هيات بلندپايه از وزارت دفاع امريکا با سفر به آنکارا از مقام‌هاي رسمي ترکيه خواست تا امکان استفاده از پايگاه هوايي اينجرليک را براي مقاصد اطلاعاتي امريکا فراهم آورند.

اين هيات امريکايي به سرپرستي الکساندر ورشبو معاون وزير دفاع امريکا در امور بين‌الملل، روز چهارشنبه با مقام‌هاي رسمي ارتش و وزارت امورخارجه ترکيه ملاقات کرد.

گفته مي‌شود مقام‌هاي رسمي امريکايي به آنکارا پيشنهاد داده‌اند اگر ترکيه به آن‌ها اجازه استفاده از پايگاه هوايي اينجرليک را دهد، آن‌ها نيز به اين کشور اجازه خواهند داد تا به طور مشترک از هواپيماهاي بدون سرنشين "پريديتور" استفاده کنند.

پايگاه هوايي اينجرليک ترکيه، يک پايگاه پشتيباني مهم در زمينه تامين نظاميان خارجي در جنگ به رهبري امريکا در افغانستان، محسوب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس