کد خبر 768373
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کی روش استنلی سوارز - ذوب آهن

قوانین نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال به خاطر یک باشگاه اصفهانی تغییر کرد.

به گزارش مشرق، همان‌طور که انتظار می‌رفت کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال کارت بازی «کی‌روش سوارز» بازیکن برزیلی ذوب‌آهن را بعد از سه هفته صادر کرد تا این بازیکن با وجود اینکه سابقه بازی در سری A و B کشورش را ندارد حالا بتواند در لیگ برتر ایران بازی کند. (روز گذشته هم در این باره گزارشی در تسنیم منتشر شد.)

گفته می‌شود اخیرا بندی به قوانین نقل‌وانتقالات سازمان لیگ اضافه شده مبنی بر اینکه بازیکنان برزیلی اگر در سری D کشورشان هم بازی کرده باشند می‌توانند راهی لیگ برتر ایران شوند!

اینکه چطور قوانین نقل‌وانتقالات لیگ برتر که به باشگاه‌ها ابلاغ و در آن تاکید شده بود که بازیکن برزیلی برای حضور در لیگ برتر ایران  باید در دو سال اخیر در سری A و B این کشور بازی کرده باشد به خاطر یک باشگاه یک شبه تغییر کرد، موردی است که جای سؤال دارد. قانونی که ابلاغ شده ممکن است دارای اشکالاتی باشد اما وقتی به مرحله ابلاغ رسید لازم‌الاجرا خواهد بود حتی اگر قانون بدی هم باشد. ضمن اینکه اگر قرار بر تغییر قانون و اضافه کردن بندی بود یا در نیم‌فصل یا پیش از آغاز فصل جدید چنین کاری انجام می‌شود نه پس از گذشت چهار هفته از لیگ و برای حل مشکل تنها یک باشگاه.

چطور ممکن است قوانین نقل‌وانتقالات در مورد جذب یک بازیکن و به خاطر یک باشگاه خاص یک دفعه دچار تغییر شود در حالی که پیش از این باشگاه‌های لیگ برتری زیادی قصد جذب بازیکن برزیلی داشتند اما چون آنها سابقه بازی در سری A و B کشورشان را نداشتند از حضور آنها در لیگ برتر ایران جلوگیری شد؟ نکته جالب توجه اینکه این اتفاق چند روز بعد از عضویت سعید آذری در هیئت رئیسه سازمان لیگ رخ داد. شاید بهتر بود مسئولان باشگاه ذوب‌آهن قبل از جذب سوارز و عقد قرارداد با او قوانین نقل‌وانتقالات را مرور می‌کردند.

باید از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پرسید اگر باشگاه دیگری هم اقدام به جذب بازیکن خلاف قوانین نقل‌وانتقالات کرده بود آیا باز هم قوانین به خاطر این باشگاه یک شبه دچار تغییر می‌شد یا نه؟ اگر اینطور هست تمام باشگاه‌ها می‌توانند امیدوار باشند که قوانین را هر وقت که بخواهند می‌توانند به خاطر جذب یک بازیکن تغییر دهند.

پیگیری خبرنگار ما برای گفت‌وگو با اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نتیجه‌ای در بر نداشت و برخی از این افراد با وجود پاسخ دادن به تلفن خود و تایید این موضوع حاضر به اظهار نظر در این باره نشدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس