کد خبر 768370
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
فوتسال

اعضای فوتسال از تبعیض موجود بین این رشته و فوتبال ناراحت هستند و امیدوارند پاداش موفقیت خود در جام جهانی را بعد از یکسال دریافت کنند.

به گزارش مشرق، ملی پوشان فوتسال از تصمیمات اتخاذ شده درفدراسیون فوتبال ناراحت هستند، ناراحتی که بی دلیل نیست و می توان حق را به آنها داد. آنها از تبعیض موجود بین فوتبال و فوتسال ناراحت هستند، اما سعی می‌کنند این ناراحتی را عیان نکنند، اما بیشتر از نادیده گرفته شدن زحمات و تلاش هایشان ناراحت هستند، تلاش‌ هایی که با وجود کسب عنوان ارزشمند سومی در جام جهانی هنوز موفق به دریافت پاداش ناچیز خود هم نشده‌اند.

بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا تیم ملی باید به عنوان نماینده آسیا در مسابقات جام جهانی 2016کلمبیا شرکت کند و طبق قرعه کشی که صورت گرفت  ایران در گروه  F این مسابقات با تیم‌های اسپانیا، مراکش و آذربایجان  قرار گرفت که این موضوع کار را برای صعود به دور بعد کمی مشکل می‌کرد و تیم ملی برای موفقیت در جام جهانی راه بسیار سختی را پیش روداشت و به قول فوتسالیست‌ها این گروه  به نام گروه مرگ  نامگذاری شد.

تیم ملی  باید با قهرمان و نایب قهرمان چند دوره جام جهانی بازی می‌کرد که همین مسئله صعودش را کمی مشکل می‌کرد و  گروهی از رسانه ها  صعود ایران به دور بعد را با شک تردید نگاه می‌کردند و بعضی دیگر می‌گفتند تیم ملی با شرایط خاص (مشکلات زیاد) به جام جهانی رفته و همین شرایط سخت می‌تواند باعث صعود تیم ملی به مرحله بعد شود.

البته در این مسابقات امکانات تیم ملی ایران قابل قیاس با رقبای دیگر نبود. تیم ما حتی از جزئی ترین امکانات مانند لباس تمرین و گرم‌کن هم محروم بود. اما قطعا وقتی هدف مشخص باشد موفقیت را می‌توان پیش بینی کرد. در اینجا کادر فنی و سرمربی تیم ملی و بازیکنان با توجه به همین شرایط سخت هم قسم ‌شدند که تا آخرین لحظه برای دفاع از فوتسال قاره کهن (آسیا) به خصوص ایران بجنگند و از هیچ کوششی دریغ نکنند که در این راه به خوبی هم موفق شدند.

 تیم ملی فوتسال علاوه بر سومی جهان برزیل  را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد

 ما ایرانی‌ها ضرب المثلی داریم (خواستن توانستن است) پس در کلمبیا کادر فنی، سرمربی و بازیکنان تیم ملی خواستند و موفق هم شدند؛ این موفقیت زمانی شیرین تر شد که  تیم ملی توانست برزیل، قهرمان چند دوره جهان و همچنین یکی از مدعیان قهرمانی این دوره را حذف کند.

در پایان این مسابقات تیم ملی توانست مقام سومی جهان را کسب کند و این سومی برای اولین بار در تاریخ ورزش توپی ایران بود که در این مسابقات به دست آمد. 

کنفدراسیون فوتسال آسیا  ایران قوی‌ترین تیم آسیا ست

بعد از مقام سومی جهان کنفدراسیون فوتسال آسیا  ایران را قوی‌ترین تیم آسیا دانست اما متاسفانه در ایران  شرایط طور دیگری بود؛ بعد از کسب مقام سومی هر مسئولی در ایران به خصوص تاج ریاست فدراسیون فوتبال، کفاشیان، سرپرست کمیته فوتسال، گودرزی وزیرورزش و....همگی به دنبال عکس یادگاری با این تیم بودند و هر کسی دوست داشت این مقام را به نام خود مصادره کند و این موضوع  را در کارنامه فعالیت خود قرار دهند.

بعد از مقام سومی جهان فوتسال همه به مسولین ورزش به دنبال عکس یادگاری بودند

در همین زمان بود که هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه ای مصوب کرد مبلغ 15 ملییون تومان بابت این مقام به هر بازیکن و کادر فنی پاداش دهند. پاداشی که متاسفانه هر روز با  بهانه‌های واهی که از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال  تراشیده می‌شود؛ در نهایت به 10 ملییون تومان رسید؛ در حالی که دقیقا یکسال از این موضوع می‌گذرد بازهم پرداخت نشد اما بازیکنان تیم ملی با همین مبلغ هم کنار آمدند و راضی شدند، اما دریغ از وفای به وعده!

امروز ما به سالگرد این موفقیت نزدیک شدیم در حالی که هنوز خبری از جوایز این بازیکنان نیست حال اگر در عرض این یکسال به مصاحبه های تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و کفاشیان، سرپرست کمیته فوتسال نگاهی داشته باشیم آنها در مصاحبه های گوناگون خود به صراحت تاریخ پرداخت جوائز را هر بار یک تاریخ  موکول کرده اند.

به سالگرد وعده پاداش قهرمانی سوم دنیا رسیدیم اما باز هیچ خبری نشد

در حال حاضر طبق صحبت‌ها و برنامه ریزی هایی که از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال شده گفته می شود قرار است در عید غدیر و طی مراسمی خاصی از برترین های فوتسال ایران تقدیر به عمل آید. حال سوال این است که آیا برای فدراسیون فوتبال مقام سومی دنیا  عنوان بی ارزشی است؟ آیا پرداخت پاداش 10 میلیون تومانی ملی‌پوشانی که سوم جهان شدند، بعد از یکسال انتظار بی‌جایی است؟

آیا مبلغ 10 ملیون تومان برای فدراسیون فوتبالی که هزینه های فوتبال آن چندین هزار برابر فوتسال است خیلی زیاد است؟

 تبعیض بین رشته فوتبال و فوتسال به وضوح مشاهده می‌شود در حالی که هر دو از یک خانواده هستند، اما شاهد تصمیماتی یک بام و دو هوا هستیم.

وقتی اعضای تیم ملی فوتبال چند ساعت پس از صعود به جام جهانی 2018 مجوز ملاقات با رئیس جمهور را می‌گیرند و با روحانی دیدار و پاداش دریافت می‌کنند یا بلافاصله پیام تبریک و پاداش برای آنها صادر می ‌شود و خبری از پاداش جام جهانی به فوتسالیت ها نیست، این تصور برای بازیکنان تیم ملی ایجاد می‌شود که شاید پای مسائل دیگری در میان است و گرنه دلیل اینهمه تبعیض و اینهمه معطلی تنها برای پرداخت پاداشی چند میلیونی از سوی فدراسیون فوتبال چیست؟

مهدی تاج، فدراسیون فوتبال و  علی کفاشیان، سرپرست کمیته فوتسال  تدبیری بیاندیشند که در همین مراسم عید غدیر از بازیکنان و کادر فنی  تیم ملی فوتسال ضمن قدردانی، جوائزشان را هم پرداخت کنند تا این تیم بتوانند با انگیزه بیشتر راهی مسابقات داخل سالن ترکمنستان شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس